Di padang Kem tentera,
South Korea"SEDIA! MULA!" Seorang general perhatikan setiap kawad kaki mereka.
Lisa yang sibuk berkawad perasan Seorang lelaki memandang nya dari jauh sambil gigit jari nya dengan senyuman jahat. Lisa kemudian memandang ke hadapan.
Ketika dia pergi berehat bersama Nayeon di kantin,lelaki itu datang kepada nya untuk berjabat tangan.
"Hi,saya Sehun." Dia memberikan tangan.
"Lisa." Dia berjabat tangan dengannya.
"Saya dengar awak kena buang university and di hantar ke sini oleh makcik sedara awak." Sehun mendekati Lisa.
"So?" Lisa menepis tangan Sehun yang Cuba meraba pinggang nya.
"Jangan la garang sangat." Sehun ketawa kecil.
"Eh berhambus kau,sibuk kacau anak dara orang." Nayeon menghalau nya sambil mengunyah kuih.
Sehun terus beredar dengan senyuman nya jahat,dan orang di dalam kantin itu memandang mereka berdua.
"Kau jangan layan jantan tu,dia tu dah ada bini." Nayeon duduk semula.
"Siapa dia?" Soal Lisa.
"Dia anak general,Sehun ni warden dekat sini. Tiap malam,mesti dia akan meronda satu asrama untuk check siapa Tak tidur Lagi. Tahun lepas,ada Kes perempuan tu kena di perkosa dengan dia tapi general cakap benda tu cuma Khabar angin je." Nayeon kemudian menyuruh Lisa untuk duduk.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lisa mengambil senapang palsu untuk latihan menembak,Sehun muncul secara tiba-tiba dan menyentuh bahu nya.
"Hei! Apa ni?!" Lisa menolak dada Sehun.
"Awak ni kenapa? Dari tadi asyik marah saya je? Jom lah berseronok." Dia menarik badan Lisa dan di tampar.
"Tepi lah!" Lisa mengambil senapang itu dan terus keluar dari khemah itu.
"Pastikan tembakan awak semua kena pada sasaran! Faham Tak!" General itu menjerit dari jauh.
"Faham!" Mereka jawab sambil pegang senjata palsu itu.
Selepas selesai latihan menembak,kesemua mereka Masuk ke dalam hutan untuk buat latihan berlari. Sedang Lisa berlari dia terpijak tulang haiwan,Lisa mengambil dan menyimpan di dalam poket seluar nya.
Pada malam itu
"Lisa,ada orang nak jumpa." Seorang askar pengawal memanggil nya.
Lisa keluar dan terkejut melihat Jennie yang membawa bekal makanan untuk nya bersama dengan beg travel. Lisa peluk Jennie dan pegang pipi nya sambil tersenyum.
"How are you Lisa?" Soal Jennie.
"I'm fine,latihan tentera ni terlampau kasar but it's okay." Jawab Lisa.
Mereka bersembang diatas kerusi,sehingga lah Jennie keluar dari Kem itu untuk balik ke rumah nya. Lisa senyap2 pergi ke belakang bangunan asrama itu dan curi sebotol cecair pengawet yang berada di dalam bilik stor tingkat atas.
YOU ARE READING
Your cold tears ( JenLisa )
Mystery / ThrillerLalisa,ialah Seorang gadis kacukan Thai dan Turki. Dia dari kecil di layan teruk oleh kesemua pelajar-pelajar di sekolah rendah sehingga sekolah menengah kerana dia Seorang yang pelik,setelah berpindah ke negara Korea bersama ibu nya. dia bertemu de...