Rosè tersedar dari tidur nya,dia campak selimut diatas lantai dan membuka lampu bilik,dia jugak berpeluh kerana lupa untuk buka kipas. Dia Cuba untuk dengar bunyi di bilik sebelah namun sunyi.
Bang! Pintu di buka dengan kuat.
"Kau nak lari kan?" Soal Lisa.
"Lisa,kenapa kau buat aku macam ni? Kan Aku dah cakap yang Aku takkan bagitau apa2 dekat polis." Rosè jauhkan diri.
"Kau ikut Aku,pergi bilik tidur Aku. Tolong tengokkan Jennie,tapi kau kena ingat! Aku kunci pintu bilik dari luar." Lisa pegang pergelangan tangan Rose.
Bedebum! Pintu di tutup dengan kuat.
Jennie tertidur dan mempunyai banyak kesan lebam di peha,dan jugak baju nya koyak kerana Lisa.
"H-Hello?" Rosè menyentuh Jennie.
"Arh! Lisa jangan pukul Aku- awak ni siapa?" Jennie menyorok di sebalik selimut.
"Saya pun macam awak,mangsa Lisa." Jawab Rose.
Lisa menuang cecair pengawet di dalam tong baru dan meletakkan kesemua tulang mangsa nya,termasuk tulang perompak yang pecah Masuk rumah nya beberapa Hari yang lalu.
Bunyi telephone rumah berdering,dia mengangkat sambil mengelap peluh.
"Lisa,ni ibu."
"Hi ibu,nak apa?"
"Ibu dengan adik -adik nak datang rumah Lisa,sebab nak melawat."
"Okay."
"Lisa-"
Dia hentikan panggilan dan meletakkan semula diatas meja, Lisa Naik atas dan membuka pintu.
"Aku nak korang berpura-pura kawan serumah Aku,kalau kau Cuba untuk report dekat ibu aku siap kau jadi makan malam Aku. Kecuali Jennie,dia hanya akan di seksa dengan Aku." Lisa menyuruh mereka berdua Mandi dan bersiap.
Achara dan Sarah bersama Daniel telah sampai di depan pagar rumah,mereka menekan loceng rumah sehingga Lisa muncul.
"Hi ibu,Mari lah Masuk." Lisa membuka pagar rumah.
Rosè dan Jennie duduk diatas sofa sambil menahan tangisan mereka.
"Remember what I said, buat-buat happy." Jennie memberitahu Rose.
"Siapa dorang ni?" Soal Achara.
"Dorang, housemate Lisa. Kitorang dah lama tinggal sama-sama." Jawab Lisa.
Dia peluk Sarah dan Daniel kerana rindu setelah bertahun Tak berjumpa.
"Umur korang berapa? Akak Tak ingat dah." Soal Lisa.
"Kitorang umur 14,akak sihat?" Soal Daniel.
Lisa mengangguk tanda dia sihat,mereka berempat duduk diatas kerusi sambil bersembang,Daniel bangun untuk ke dapur kerana ingin mengambil air. Bila dia telah Masuk ke dalam dapur,dia terhidu bau peluntur dan pengawet serta busuk.
Dia mengintai pintu bilik yang pintu nya tak di kunci,dan terkejut melihat kepala seseorang berguling diatas lantai. Daniel tersepak botol Clorox yang berada diatas lantai.
"Aku agak dah, Lisa Tak pernah berubah! Dia ketagih membunuh!" Ketika Daniel ingin keluar dia terlanggar Lisa.
Tapi,pandangan Lisa kepada nya amat menakutkan. Daniel mengundur dan di tarik oleh kakak nya.
"Kali ni Kau selamat,keluar cepat!" Lisa menghalau Daniel keluar dari dapur.
Pintu rumah di ketuk,dan Deniz muncul bersama sebuah kotak yang diisi banyak baju yang di beli nya ketika berada di Turki.
YOU ARE READING
Your cold tears ( JenLisa )
Mystery / ThrillerLalisa,ialah Seorang gadis kacukan Thai dan Turki. Dia dari kecil di layan teruk oleh kesemua pelajar-pelajar di sekolah rendah sehingga sekolah menengah kerana dia Seorang yang pelik,setelah berpindah ke negara Korea bersama ibu nya. dia bertemu de...