Achara

137 2 0
                                    

Hi,sorry dah lama Tak update and sorry kalau hambar story author ni...

21 November

(Achara Anurak ketika berumur 19 tahun)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Achara Anurak ketika berumur 19 tahun)

Achara baru saja graduate dari university dan membawa pulang ijazah nya dengan penuh kebanggaan di dalam hati nya atas segala usaha nya selama ni walaupun hidup dengan family issues....

Apabila dia mengetuk pintu rumah family nya,dia terdengar suara pergaduhan mereka dari dalam.

Pintu rumah itu di buka oleh ibu nya yang dalam keadaan khayal dan memandang muka anak perempuan nya yang terlalu gembira.

"Mak,saya dah dapat ijazah!" Achara bercakap dengan nada gembira.

"Kau dapat ijazah ke tak,benda tetap sama! Hidup aku Tak pernah tenang! Sibuk jaga jantan tua tu campur pulak dengan adik kau asyik buat Hal!" Pintu itu di tutup kuat.

Tinggal dia keseorangan di luar rumah,dan pandang kearah rumput itu. Hujan mula turun dan semakin lebat sehingga membasahi jalan raya dan kereta yang sedang lalu.

Achara duduk diatas kerusi bustop untuk balik ke rumah nya di Bangkok. Perut nya berbunyi menanda kan yang dia sedang kelaparan.

"Kenapa lah Aku Tak sarapan pagi tadi?" Dia bangun dan Masuk ke dalam teksi.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
C

honburi, Thailand

"Sampai bila kita nak macam ni?! Sampai mampus ke?!" Dia memarahi suami nya.

"Diam!" Marah nya.

"Kalau kita mampus,siapa nak jaga Achara dan Ami?!" Marah isteri nya.

(Author Tak ingat yg dia adik Achara or bernama Ami)

"Dorang tu dah besar,boleh jaga diri sendiri boleh cari kerja! Nak risau Lagi APAHAL! Apa yang perlu di risau kan sekarang ni keadaan kita,kita ni dah tua bangka asyik bergaduh ketagih dengan alkohol!" Dia terduduk diatas kerusi kerana jantung nya berdegup laju.

"Achara hari ni dah graduate,dari dia tadika sampai dia habis sekolah kita Tak pernah hadir pun apa-apa majlis yang dia terlibat. Sekarang ni Aku menyesal." Dia keluar dari rumah.

Achara balik ke rumah family nya lepas dia ambil cuti dari tempat kerja nya, walaupun dia selalu di layan buruk tapi dia Tak pernah lupa yang mereka ialah ibu dan bapa nya.

Pada waktu malam,Achara di tampar oleh ayah nya sendiri kerana terlanggar meja dan menyebabkan pinggan jatuh pecah. Dia berkurung di dalam bilik kemudiannya menangis...

"Oi,bukak pintu." Adik nya mengetuk pintu.

Achara membuka dan mengelap air mata nya,Ami bagi satu beg plastik kecil di dalam tapak tangannya.

"Apa ni?" Soal Achara.

"Penyembuh dan penenang luka dalam hati dengan minda kau." Jawab nya.

"Aku nak buat apa dengan benda ni?" Dia membuka beg plastik itu.

"Kau cuma perlu hidu then kau akan rasa kenikmatannya." Ami berlalu pergi.

Achara menghidu serbuk itu dan dia terus khayal sehingga tertidur. Sejak dari tu,dia jadi ketagih sehingga kan segala kerja nya di ketepi kan,sehingga lah pada hari dia bertembung dengan Deniz di mall.

Beberapa tahun yang lalu

Ketika Achara masih di bangku sekolah rendah,dia selalu menyaksikan pergaduhan ibu dan bapa nya depan mata ketika dia sedang tengok kartun di TV atau membuat kerja sekolah.

Dan ibu nya selalu di tampar,dia jugak selalu di dera oleh ayah nya tiap pagi kerana di tuduh sorok botol arak nya dan pergi ke kelas tambahan pada waktu petang,ibu nya yang tanggung mereka sekeluarga manakala ayah nya tak bekerja kerana menghidap sakit jantung.

Selepas saja dia baru pulang dari sekolah,ibu nya di sepak dari atas tangga kerana Tak bagi duit.

"BAGI AKU DUIT KAU!" Ayah nya memukul ibu nya sehingga lebam.

"AKU DAH KATA TAK BOLEH! AKU SIMPAN DUIT TU UNTUK TANGGUNG ANAK-ANAK AKU,KAU GUNA DUIT TU UNTUK BEEJUDI!" Dia di seksa Lagi teruk.

"Mak!" Achara peluk ibu nya dan dia pulak di belasah.

Selepas itu,terus ayah nya pergi berkurung dalam bilik. Dia memandang muka ibu dan menangis bersama kerana kesakitan yang mereka tanggung selama ni.

To be continued
Vote and comment
Share my story too to your friends ☺️

Your cold tears ( JenLisa )Where stories live. Discover now