17

111 6 0
                                    

Thailand

4 orang budak lelaki sedang bermain bola di padang sekolah itu,bola itu terkena pada sepohon pokok yang besar. Salah Seorang dari mereka berlari kearah pokok itu,dan dia terpijak sesuatu yang keras.

"Apa benda ni?" Dia memanggil kawan-kawan nya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Kenapa kamu bersungguh suruh pakcik bawak keluar benda ni?" Soal pak guard itu.

"Cuba la bawak keluar,Mana Tau barang penting." Jawab nya.

Apabila dia telah siap mengorek dan membawa keluar beg bagasi itu,bau busuk terus menusuk hidung mereka.

"Uish busuk nya." Pak guard itu membuka beg itu dan terkejut.

Kerana mereka sedang melihat mayat yang mereput di dalam nya,dia menyuruh budak lelaki itu pergi ke bilik guru dan meminta membuat report ke balai polis.

South Korea

Lisa membuka pintu peti ais dan membawa keluar sekotak susu untuk di tuang ke dalam mangkuk makan bersama dengan bijirin.

"D-Dalam ni takde benda yang pelik kan?" Soal Rosè.

"What do you expect? Aku tuang racun ke dalam tu? Makan cepat." Lisa meletakkan kotak susu itu diatas meja.

Namun,mereka masih Lagi Tak makan dan memandang mangkuk itu kerana was-was.

Lisa mengambil sesudu bijirin bersama susu dari dalam mangkuk milik Rosè dan mengunyah.

"Cuba tengok aku makan,Tak jadi apa-apa pun kan? MAKAN!" Lisa hentak meja itu.

"Takkan lah hari2 kena makan benda yang sama? Kita pun perlu kan protein-"

"KAU PATUT RASA BERSYUKUR YANG KAU TAK KEBULUR!" Lisa memarahi Jennie.

Jennie mengangguk dan makan apa yang ada diatas meja,kemudian Lisa bangun dan membuka pintu peti untuk mencari bahan-bahan untuk di masak.

"Kalau korang kebulur sangat,nanti aku belikan lauk. Lepas Aku balik dari kerja Aku terus pergi mall,nak ikut?" Lisa memandang mereka berdua.

Jennie dan Rose mengangguk tanda setuju, Lisa menutup peti itu dan membawa mangkuk untuk di basuh.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Lily,minggu depan kamu dan pekerja lain akan cuti seminggu. Tapi cuti bergaji,selamat bercuti." Boss nya pergi setelah meletakkan Surat diatas meja kantin itu.

Lisa menyimpan Surat itu di dalam beg nya dan terus makan sandwich yang baru di beli pagi tadi.

Pada malam itu mereka bertiga berjalan Masuk ke dalam mall dan mengambil troli,pelbagai sayur dan buah mereka ambik bersama seekor ikan dan sotong.

"Erm, Lisa. Nak pergi tandas." Jennie meminta izin nya.

Lisa mengangguk. Terus dia berlari keluar dari situ dan pergi kearah guard yang sedang menjaga kawasan itu.

"Encik kena tolong saya." Jennie merayu.

"Ha? Tolong apa?" Soal nya.

Your cold tears ( JenLisa )Where stories live. Discover now