Lisa berjalan keluar dari balai polis setelah di ikat jamin oleh ibu nya. Ketika di dalam kereta, Achara memarahi nya sambil memandu.
"Kamu ni berhenti lah mencuri! Kamu ingat ibu kerja dari pagi sampai ke malam untuk ikat jamin kamu ke?! Ibu kerja untuk kita sama2 hidup senang!" Achara memandu laju-laju sehingga melepasi lampu merah.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Deniz masih lagi berada di negara Thailand,dia baru saja buat plan untuk pulang ke negara nya setelah bercerai. Ketika Deniz lepak di kedai makan,TV itu terpapar satu ahli keluarga.
"Kami dah bertahun menunggu Hom Anuman pulang,polis telah berputus Asa untuk mencari dia. Selagi Hom Tak balik,selagi tu kami takkan Berhenti." Wanita itu bercakap dengan Seorang wartawan di dalam TV.
Deniz terus bangun dan bayar air nya di kaunter,setelah dia mati kan enjin kereta. Deniz keluar dan memasuki ke dalam rumah kakak Lisa.
"Kau nak apa?" Soal kakak Lisa.
"Awak mesti tahu kan nombor telephone adik awak? Saya nak berjumpa dengan anak-anak saya sebab rindu." Deniz memandang nya.
"Dia nak Aku rahsiakan,kalau Aku bagitau nanti terdedah sebab dia tukar nombor telephone baru." Jawab nya.
"Tolong lah! Saya merayu pada awak." Deniz menyentuh lutut nya.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lisa Tak pergi ke sekolah selepas sehari keluar dari balai polis,dia berjalan keluar dan mengekori seseorang. Ketika dia menyorok di belakang pokok terus dia keluar mengetuk kepala nya.
"Itu padah nya kau membuli Aku!" Lisa kemudiannya mencekik leher lelaki itu dan memukul mata nya sehingga lebam besar.
Setelah lelaki itu Mati,dia terus mengheret dan masukkan ke dalam kereta. Dia berlari ke dapur dan mengambil parang bersama gerudi,lelaki itu di letakkan atas meja makan kemudian dia terus menghidupkan gerudi itu.
Rangka kepala lelaki itu di campak ke dalam cecair pengawet di dalam tong merah,dan terus mengelap meja makan sambil merokok.
"Apa aku nak buat dengan rangka kepala dia eh? Nak awet ke nak hancurkan lepastu kisar? Nanti lah fikir." Lisa teruskan merokok dan mengelap meja.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Korang tahu Tak ketua kelas hilang dari semalam?" Jisoo bercerita dengan kawan2 nya di dalam kelas.
"Itu lah,patut lah lama takde hilang rupa nya. Sampai Masuk berita,ayah dia sampai nangis sebab anak lesap." Jessie bercerita dengan riak terkejut.
Lisa yang duduk di meja belakang terdengar perbualan mereka,cikgu yang mengajar subjek Sejarah datang Masuk sambil membawa buku.
"Baiklah, Hueningkai telah dilaporkan hilang dari semalam. Jadi kelas kamu tidak mempunyai ketua kelas buat sementara.
David yang duduk di meja sebelah nya perasan Lisa memakai kasut yang dia pernah nampak sebelum ni,dan mempunyai kesan darah.
"Is that Hueningkai's shoes?" Soal David .
Lisa terketar dan memandang nya sambil menahan segala keresahannya di tonjol kan.
"No,this is my shoes. Everyone where this after the trend." Jawab Lisa.
"Oh sorry,I thought you steal Hueningkai's shoes because it's look so much like his personal items." Jawab David.
Setelah habis waktu persekolahan,Lisa bergegas Masuk ke dalam bilik nya kemudian dia membawa ke dalam bilik air.
Pang! Bunyi tukul besi menghentak rangka kepala milik Hueningkai di hancur kan setelah di kering kan dalam oven.
YOU ARE READING
Your cold tears ( JenLisa )
Mystery / ThrillerLalisa,ialah Seorang gadis kacukan Thai dan Turki. Dia dari kecil di layan teruk oleh kesemua pelajar-pelajar di sekolah rendah sehingga sekolah menengah kerana dia Seorang yang pelik,setelah berpindah ke negara Korea bersama ibu nya. dia bertemu de...