12

578 4 0
                                    

*Volgende ochtend - POV Luna*
M'n wekker gaat weer ik doe hetzelfde als gisteren. 'Ik wil echt terug naar Pablo,' merk ik. Het is weer tijd om naar school te gaan. Ik neem m'n fiets en ga naar school. Als ik op school aankom merk ik dat ik om 14u naar de kine moet. M'n toets is van 10u tot 11u, dus tijd zat. Ik ga na de kine niet meer naar school, want ik sla het half uurtje over. Het heeft geen zin om na m'n kine om 15u naar school te gaan voor een half uur.

Tijdens school
Het is tijd om mn toets af te leggen. Het ging wel goed, dus ik ben blij.

Het is 13.45u en ik verlaat school, want de kine is 10 minuutjes fietsen van school en je moet daar op tijd zijn, dus dan zit ik daar 5 minuten van te voren.

Tijdens de kine
Ik zit in de wachtkamer van de kine en ik app wat met Pablo. Ik mag na 7 minuten naar binnen. Ze kijkt m'n enkel na. 'Ziet er goed uit,' zegt de kine. Ik lach helemaal. We doen een paar oefeningen en m'n sessie is gedaan. 'Oké, je enkel is al goed genezen. Je enkel moet nog 10% genezen en dan mag je alles weer doen. Ik raad aan om nog wel geen wedstrijden te doen. Je mag 2x per week trainen en kom maar elke week naar de kine. Als je merkt dat die 2x per week trainen te zwaar is, train je 1x per week en kom je nog maar is langs en dan zal ik nog is kijken,' zegt ze. 'Mag ik dan als invaller misschien meespelen?' vraag ik. 'Als het echt echt nodig is. Als je voor een half uur dan moet spelen mag je niet, voor 10 minuten kan je wel spelen, maar niet gaan sprinten en vaak genoeg rustig aandoen tijdens de wedstrijd dan,' zegt ze. Ik knik, betaal en ga naar buiten. Ik fiets naar huis.

Thuis aangekomen
Ik kom thuis en m'n moeder vraagt hoe het was op school en bij de kine. Ik zeg dat het saai was op school en ik leg alles uit van bij de kine. Daarna ga ik naar boven, ik ga studeren maar tijdens het studeren facetime ik met Pablo. Hij vraagt hetzelfde als m'n moeder en ik zeg hetzelfde. 'Klinkt al goed hè,' zegt hij en ik knik. 'Morgen wordt het best warm, wil je misschien na school hier met Pedro en Gloria komen zwemmen?' vraagt hij. 'Ja hoor, ik mag na m'n toets al gelijk naar huis dus, dat komt goed uit,' zeg ik. 'App me maar wanneer ik je dan thuis moet komen halen,' zegt ie en ik knik.

Ik ben klaar met studeren en een half uurtje later wordt er geroepen dat we gaan eten. 'Ik bel je straks weer, we gaan eten,' zeg ik. 'Is goed,' zegt hij en ik hang op.
'Mam?' vraag ik.
'Ja?'
'Mag ik morgen na school bij Pablo gaan zwemmen? Pedro en Gloria komen ook.
Ze kijkt naar me vader en knikt. 'Als je niet thuis komt slapen, blijf je bij Gloria slapen hè'.
'Ja komt goed, ik kom eerst nog naar huis en dan komen ze me halen'
M'n moeder knikt.

Na het eten help ik mee afruimen en ik ga daarna naar boven. Ik app Pablo dat ik mag komen zwemmen. Ik voel me echt een klein kind als ik altijd nog alles moet laten goedkeuren door m'n ouders. Er wordt geklopt op m'n deur en m'n vader komt binnen. 'Hey, wat is er?' vraag ik. 'Als je bij Pablo wilt slapen, mag dat hoor, ik ben het met je moeder oneens dat je niet mag blijven slapen bij jongens,' zegt hij. Ik kijk hem vragend aan. 'Je bent 16 jaar en moet genieten van het leven, uitgaan, met jongens omgaan, en meer,' zegt ie. 'Ohhh bedankt pap!' zeg ik en ik geef hem een knuffel. Ik ben echt een vaderskindje. Door m'n vader ben ik op voetbal gegaan en ben ik nu een profvoetbalster bij FC Barcelona. 'Maar uhh, als je met Gavi een relatie krijgt, ben ik wel de eerste die het weet hè,' zegt hij. 'Tuurlijk, maar wat vind je eigenlijk van hem?' vraag ik. 'Leuke jongen, hij ziet er wel uit alsof hij wel echt weet wat die doet. En hij kan ook wel z'n verantwoordelijkheid opnemen denk ik,' zegt hij,
'maar even serieus, was je bij hem blijven slapen of was je bij Gloria gaan slapen?' Ik weet niet wat ik moet zeggen dus ik zeg de waarheid. 'Ja ik was bij hem blijven slapen,' zeg ik nerveus. 'Is er iets gebeurd?' vraagt hij en ik knik nee, want ik vind het nog te vroeg om het te vertellen aan m'n ouders. 'Vertel het niet tegen moeder oké?' vraag ik nog snel. Hij knikt nee en doet een gebaar dat hij z'n mond op slot doet en verlaat m'n kamer. Ik word helemaal blij.

Pablo Gavi and I (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu