20

512 4 4
                                    

*Volgende ochtend - POV Luna*
Ik word wakker van m'n wekker en ik zet hem snel uit. Het is 8u. Ik kleed me om in sportkleding, doe m'n haar in een hoge staart en ga naar beneden. Ik maak snel ontbijt voor mij. Ik schrijf nog snel op een papiertje dat ik naar de sportschool ben. De sportschool is een kwartier met de fiets van Pablo's huis. Ik vul m'n fles water, neem m'n airpods van de oplader en spring op de fiets.

In de sportschool
Ik drop m'n zak in een lockertje en neem m'n airpods en water eruit. Ik begin met op te warmen op een matje. Daarna ga ik gewichtjes doen en zet nog snel iets op m'n story.

Na een paar oefeningen komen 2 meiden naar me toe. 'Jij bent toch met Gavi samen hè?' vragen ze en ik knik. 'We wouden gewoon zeggen dat we jullie echt alle geluk van de wereld wensen!' zeggen ze. 'Aawhhh, dat is super lief!' zeg ik en ze vragen of ze nog snel op de foto mogen. Ik knik, we hebben alle 3 een bezweet hoofd maar dat maakt niet uit. 'Omggg dankje!' zeggen ze en lopen weg. Ik heb helemaal een warm gevoel gekregen van hun.

Waar ik me opwarmde, ga ik nu stretchen. Ik doe mn haar los en maak nog een foto. Het is ondertussen al 9u en ik krijg een appje van Pablo.

P: heyy, hoelang ben je nog weg?
L: Nog even stretchen en ik vertrek, nog 20 minuutjes ongeveer en dan ben ik thuis
P: isgoed xx

Ik begin met stretchen en ik ga terug naar m'n lockertje. M'n water is helemaal leeg en ik doe alles terug in mn tas en spring op de fiets.

Terug thuis
Kwartier later ben ik aangekomen. Ik kom
binnen en ik hoor dat Pablo naar me komt. 'Heyy, hoe was het?' vraagt ie en we geven elkaar een zoen. 'Goed goed, het was geweldig om terug te sporten,' zeg ik. Ik vraag of hij nog moet eten en hij knikt. Ik vraag of hij pannenkoeken wilt en hij knikt. Ik maak nog snel pannenkoeken en op z'n bord leg ik de gezonde pannenkoeken en z'n vitamines. 'Eten is klaar,' zeg ik. Hij komt en eet het op. 'Morgen moet ik naar de kine, om 13.30u,' zeg ik. 'Oh ik moet om 14u bij Camp Nou zijn voor de wedstrijd die begint om 15u,' zegt hij. 'Ik wil komen, ik zal wel iets fixen om naar daar te geraken,' zeg ik. Hij steekt z'n duim op want z'n mond zit vol met pannenkoek en ik moet lachen. 'Ruim jij even alles op, dan ga ik douchen?' vraag ik en hij knikt. Ik loop de trap op en zet de douche aan. Ik neem m'n kleding die ik zo aantrek en ga douchen. Ik doe m'n haar in een haarclip, want ik heb geen zin in dat het nat word.
Na 10 minuutjes stap ik de douche uit en kleed ik me aan. Ik loop daarna naar beneden.

'Morgen is dat etentje met m'n ouders he,' zegt Pablo. 'Morgen? Na je wedstrijd?' vraag ik verbaasd. 'Oh shit, niet aan gedacht, ik app wel om te vragen of we het etentje kunnen verplaatsen naar overmorgen,' zegt hij en ik moet lachen, want hij kan zo onhandig zijn in plannen. 'Overmorgen heb ik wedstrijd, maar dat is om 12u, dus ik ben dan wel klaar,' zeg ik. 'Mag ik komen kijken?' vraagt hij nieuwsgierig en ik knik. 'Ja hoor, jij wel,' zeg ik en hij zoent me.

*POV Pablo*
Ik zie dat Luna iets op haar story heeft gezet dus ik bekijk het.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

'Lunaatjeeee?' vraag ik

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

'Lunaatjeeee?' vraag ik. Ze kijkt me aan. 'Waarom had je me niet verteld over 2 meiden in de sportschool?' vraag ik.
'Ohh hen!'
'Ja, wat zeiden ze?'
'Ze kwamen naar me toe en vroegen of ik met jou ben, en ik zei ja. Ze zeiden dat ze ons veel geluk toe wensen enzo echt super lief, daarna was ik nog met hen op de foto geweest,' zegt ze.
'Ohhh, dat is echt super lief!'
'Ja, inderdaad, ik wou ze bedanken, dus ja daarom zo'
'Snap ik, nu wil ik ze ook wel ontmoeten hoor,' zeg ik en ze lacht.

*Tijdskip naar 13.30u*
Pedro staat voor de deur met Gloria. 'Ze zijn er,' zeg ik en we lopen het huis uit en ik doe de deur op slot. 'Vangen!' roep ik naar Luna. 'Heb hem!' zegt ze trots. We lachen allebei. 'Hola, lovebirds,' zegt Pedro. 'Hola!' zeggen Luna en ik. We zijn onderweg naar Camp Nou en er staat muziek op. Iedereen zit in de vibe. 'Ah Gloooooorrrr?' vraagt Luna. 'Wat is er meid?' vraagt ze. 'Zou je me morgen naar de wedstrijd van de jongens kunnen doen?' vraagt ze en ze knikt. 'Hoe laat?' vraagt Gloria. 'Uhhh half 2 heb ik de afspraak, half 3 buiten, rond 15u?'. Ze knikt. 'Gracias, ga jij ook kijken?' vraagt ze. 'Uhhh, ja, nu wel,' zegt ze. 'Top! 2 extra supporters morgen!' zegt Luna. We lachen met z'n allen.

We zijn aangekomen bij de training. We lopen met zn 4en naar binnen. Xavi zegt dat we naar de kleedkamer moeten. Pedro en ik lopen de kleedkamer binnen na onze vriendinnen gezoend te hebben. 'Speel je overmorgen mee?' vraagt Xavi. 'Morgen moet ik naar de kine, en vanmorgen was ik gaan sporten, dus we zien morgen wat de kine zegt,' zeg ik en hij knikt. 'Beter speel je gewoon terug mee, dan winnen we,' zegt Gloria en we lachen met z'n 3. 'Oh ja, nog gefeliciteerd met je relatie met Pablo en gefeliciteerd met het samenwonen met Pedro,' zegt Xavi nog en we zeggen allebei gracias. Gloria en ik lopen alvast naar het veld waar ze gaan trainen.

Na 10 minuten komt het team naar het veld. Xavi legt uit wat ze moeten doen en coacht hen bij.

'Oké mannen, als laatste gaan we nog een klein potje spelen, verdeel jullie een beetje en overleg welk team de hesjes aandoet!' zegt hij en ze beginnen groepen te maken. Pedro, Pablo, Frenkie en nog 2 mensen gaan samen tegen Lewandowski en 3 andere. Het team van Lewandowski besloot om de hesjes aan te doen. 'Oké, goed gedaan jongens, jullie zijn met 1 iemand minder, maar laat jullie daardoor niet inmaken. Kom op, opstellen!' zegt Xavi. De jongens stellen zich op.
Nog een kwartier en dan zit te training erop. Het staat nog 0-0.
Xavi fluit af. Het bleef uiteindelijk 0-0. 'Stretchen en naar de kleedkamers,' zegt hij. 'Gloria, kijk, ik heb een paar ge-wel-dige foto's van Pablo gemaakt!' zeg ik en ik laat ze zien. 'Omg hhahahahah, gooi je die zo op insta?' vraagt ze en ik zeg dat ik er misschien 1 opgooi.

We lopen met het team na het stretchen terug het gebouw in. De jongens kleden zich om en Gloor en ik lopen de kantine in. 'Oh, wat had ik graag meegespeeld toen ze een potje speelden,' zei ik. 'Snap ik,' zegt ze.

20-25 minuten later komen de jongens. 'Ging goed precies hè?' vraag ik aan Pablo als hij naast me komt staan. 'Mhm, alleen jammer dat ik niet kon scoren,' zegt hij teleurstellend. 'Het is je team, misschien wou je ze niet laten verliezen?' vraag ik. 'Zou wel logisch zijn,' zegt hij. Ik bekijk hem van kop tot teen en ik besef dat z'n haar echt slecht ligt. 'Kom, laat me je haar fixen, want wat is dat,' zeg ik. Hij bukt een beetje en ik ga met m'n handen door z'n haar. 'Beter,' zeg ik en hij bedankt me. 
We blijven nog een uur en dan gaan we naar huis met 4. 'Pablo, wanneer ga je nou voor je rijbewijs?' vraagt Pedro als we thuis zijn aangekomen. 'Als ik tijd heb,' zegt hij en we stappen uit. 'Jij hebt toch de sleutel hè?' vraagt hij een beetje geïrriteerd. Ik knik en geef em. Hij doet de deur open en gooit z'n zak op de grond en loopt naar zijn gamekamer. Ik besloot om z'n tenue alvast te wassen.

Pablo Gavi and I (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu