Bab 17: Follow Your Heart

46 8 0
                                    

Nauilee terus bangun dari baringnya apabila mendapar mesej dari Ansen. Dia merasa pening sekejap dan kemudian dia terus cari tudung untuk di pakai.

"Cik muda nak pergi mana malam-malam ni?" Tanya pembantu peribadi Nauilee, Lily.

"Lily, cakap dengan nenek yang Uilee maybe tak balik malam ni" Uilee berbicara selamba dan terus melompat keluar dari tingkap.

Walaupun bilik dia kat tingkat 3 tapi dia sanggup. Sebenarnya dia dah biasa macam tu. Maklumlah selalu seludup keluar waktu malam.

"Cik muda!! Hati-hati" jerit Lily dari tingkap bilik Uilee. Uilee hanya mengangguk dan tersenyum. Dia terus berlari ke pagar utama pagar rumahnya.

Sesungguhnya penjagaan rumah dia waktu malam ketat gila. Maklumlah cucu jutawan kan. Memang manusia-manusia yang tinggal kat Taman Perumahan NJ ni orang kaya-kaya.

Dia melewati guard dengan mudah. Uilee ni bakal-bakal perompak handal ni. Dia terus memanjat pagar rumah setinggi 3 meter tu dan belum sempat dia nak melompat turun Uilee tergelincir dan terjatuh keluar.

Ansen mendekati Uilee menggunakan motosikal miliknya.

"Ok tak?" Tanya Ansen cemas.

Uilee bangun dari duduknya dan menepuk-nepuk belakang badan dia. Habis pijama dia kotor.

"Ok je, kalau tak ok tu minimal patah tulang" dia berucap selamba.

Uilee terus menaiki motosikal Ansen dan mereka bergerak laju ke destinasi. Rumah Theo.

Kepergian mereka di hantar oleh pandangan gadis bertudung ungu cair yang menghilang dalam kepekatan malam.



"Selamat malam ahli neraka kecuali Mak Ewi" Nauilee berkata selamba. Dia membuka pintu rumah milik Tuan Sanjaya dengan paksa.

Ansen tendang berkali-kali pintu tu. Macam mana dorang boleh lepas guard? Idea Uilee lah. Ansen pun mengikut.

"Tak sopan kamu datang ke rumah saya dan membuat bising di sini" Tuan Sanjaya yang sedang duduk di sofanya bangun memarahi Uilee dan Ansen.

"Bacot." Ansen berkata sepatah dengan lidah dijelirkan dan jari tengah ditayangkan.

"Tolong diam orang tua. Sekarang jugak aku boleh beli rumah kau ni. So kalau tak nak jadi gelandangan baik senyap" Uilee berkata selamba. Ulang suara dia cucu jutawan minyak.

Ansen dan Uilee menaiki anak tangga dan terus menuju ke bilik Theo. Uilee mengetuk pintu bilik Theo dengan kuat.

Dan beberapa saat kemudian, Theo membuka pintu biliknya. Bilik Theo macam kapal pecah. Semua barang bersepah.

"Astagfirullah abang!!" Jerit Uilee. Ansen mendekati Theo. Dia mencari first aid kit untuk mengubati luka di badan Theo.

Uilee pula sudah lama turun untuk mencari Mak Ewi. Dia nak suruh Mak Ewi sediakan air sejuk dengan kain. Banyak sangat lebam kat badan Theo.

"Keluar kamu dari rumah saya Cik Nauilee!!" Suara garau menerjah gegendang telinga Uilee. Kesabaran Uilee menipis.

"Lagi sekali kau tinggikan suara dekat aku, aku akan pastikan segala kekayaan kau lenyap" ugut Uilee. Tuan Sanjaya kehilangan kata-kata.

Jangan berani cari pasal dengan Nauilee Permatasari kalau tak nak jadi gelandangan.

"Mak Ewi tolong siapkan air sejuk dengan kain bersih ye? Terima kasih" ucap Uilee sebelum naik ke atas semula.



"Jadi kau lawan ayah kau?" Tanya Ansen. Theo mengangguk lemah.

Uilee duduk di sebelah Ansen. Sebenarnya Ansen suruh dia duduk. Sebab tak habis-habis berjalan ke hulur ke hilir kemaskan bilik Theo.

"Baguslah kalau abang buat macam tu" kata Uilee perlahan. Dia memandang Theo sayu.

"Just follow your heart, you deserve this world" Ansen dan Uilee berkata serentak.

Hal itu membuatkan Theo kembali menangis teresak-esak.

"Thanks my treasure" ucap Theo. Dia cuba untuk senyum.

Ansen memeluk Theo dan satu tangannya memegang hujung lengan pijama Uilee. Uilee pula memegang hujung baju Ansen. Kalau Theo, tak pakai baju. Nak pegang apa?

Sungguh persahabatan yang mengharukan hiks

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sungguh persahabatan yang mengharukan hiks..hiks.. btw ya Allah Uilee kau ni perompak handal ke cucu jutawan ternama? Bahaya oii lompat dari tingkat 3. Haih asal ansen dengan Uilee mcm sweet eh? Lepastu Tuan Sanjaya tu. Eeee geramnya Fishie. Btw jangan lupa vote and komen ye. Maseh~

[C] Can I Die?Where stories live. Discover now