• 01. •

523 23 5
                                    

Bahrajn, marec 2023

"Francis!" búchal jej na dvere Lewis. "Fran! Zmeškáme!"
"Už idem!!" prudko otvorila dvere, rovno do palca na nohe. "DO RITI!!" slzy jej vyhŕkli z očí.
"Prisahám Bohu, ty sa raz zabiješ a nebude to v monoposte!!"

Na trať dorazili súrodenci s hodinovým predstihom. Šoférovala Francis, takže tam boli rýchlo. Ona a pomalá jazda nešli dohromady. Síce ju to často stálo peniaze, nevedela si pomôcť.

"Tu sú moji najobľúbenejší súrodenci." usmieval sa na nich vysoký brunet.
"Toto." kývol mu Lewis hlavou, Francis len zodvihla ruku na pozdrav.
"George príde o chvíľu. Zatiaľ sa prezlečte, vyskúšajte či je všetko v poriadku a prípadné úpravy doriešte s inžiniermi."

Lewis s Francis kráčali bok po boku, novinári si ich fotili a zatiaľ čo starší z dvojice sa naučil, že byť milý na novinárov sa vypláca, mladá Hamiltonová toľko slušnosti nepobrala.

Kráčala paddockom so slúchadlami na ušiach, myšlienkami blúdila k poslednému rozhovoru s jej priateľom.

. . .

"Ako budem vyzerať pred kamošmi?!" mračil sa na ňu v ich obývačke.
"Čože? Od kedy je toto zase o tebe, Duncan?! Je to moja kariéra, môj job-"
"A ty si MOJA priateľka, Francis! Ako sa mám pozrieť do očí kamošom, keď vedia, že ty jazdíš vo formuliach a ja som len inžinier?"
"LEN inžinier?? Dun, makal si pre ten titul roky. Máš byť na čo hrdý! JA som na teba hrdá!" natiahla k nemu ruku.
"Čo ma je po hrdosti, keď v tomto vzťahu nosíš nohavice očividne ty?!"

. . .

"Franny!" niečia odvážna ruka jej stiahla slúchadlá z uší. "A ja môžem na teba kričať."
"Charlie." usmiala sa na priateľa. "Prepáč, nie som vo svojej koži-" mykla ramenami, dovolila mu aby sa k nej natiahol a vtisol jej bozk na líce. "Potrebujem kávu. Dáš si?" mladý Monačan len pokrútil hlavou.
"Máme testy pred prvými jazdami. Len som ťa chcel pozdraviť." venoval jej ďalší úsmev.
"Tak sa asi vidíme na obede?"
"Určite! Podrž mi miesto, Hamiltonová."

Medzi jazdcami nemala veľa priateľov. V tíme s ňou bol brat a George Russell, ktorý ju strpel len kvôli Lewisovi. Ostatní ju buď ignorovali alebo sa jej jednoducho vyhýbali.

Charles Leclerc bol však výnimka.
Ten sa k nej prihovoril hneď v prvý deň, kedy bola v paddocku ešte ako skúšobná jazdkyňa. Fandil jej, radil jej a trávil s ňou voľné chvíle.
Stali sa z nich dobrí priatelia a Francis si to veľmi vážila.

"Kde si nechala brata?" opýtal sa jej jeden z tímovch inžinierov.
"Niekde za mnou. Nie som jeho kontrolór." mykla plecami a odišla do svojej šatne prezliecť sa do kombinézy.

Vybojovať si miesto v mužskom športe ju stálo veľa síl a ešte viac sĺz.
Zo ženskej série formule rýchlo prešla ku chlapom, pretože na ženy bola príliš dobrá, ale chlapi ju medzi sebou od začiatku nechceli.
Dokázala všetkým, že sedačka vo formule tri aj dva bola zaslúžená, keď hneď v prvé roky vyhrala šampionát.

A tak jej Toto Wolff dal miesto v Mercedese, v tej najvyššej možnej súťaži.
Prvý rok dostala miesto ako skúšobný jazdec.
Druhý rok to bolo miesto tretieho jazdca a po Georgovej neúspešnej sezóne ich vymenili. Ona sa stala druhým jazdcom a George tretím.
To bol hlavný dôvod, prečo ju George Russel nemal rád. Prebrala jeho miesto v tíme a jeho fanúšikovia jej to dali patrične pocítiť.

V plnej výstroji a s helmou v ruke sa vrátila ku svojmu tímu. Po piatkových šprintoch mali všetko pripravené a keď dostali pokyn, mohli ísť s autom na trať.

"Po treťom šprinte máš rozhovory a potom fotenie. Následne stíhaš obed a kvalifikáciu a potom zase novinári." oboznamovala ju jej asistentka s plánom na daný deň.
"A potom zase tréning."
"Presne tak. Hotelová posilňovňa bude pre verejnosť zavretá a zatiaľ si na rozpise len ty."
"A dúfam, že to tak ostane."

Francis vošla do auta, zapla pásy a nasadila si helmu. Technici jej namontovali halo a na pokyn vyšla z garáže na trať.

Jazdu zvládla bez problémov, novinárov taktiež. Síce ich nemala v láske, nutné rozhovory poskytnúť musela a neoficiálne prebrala Landovi Norrisovi titul najdrzejšieho jazdca. Norris bol drzý a sebavedomý, Francis si ale servítku pred ústa nedávala.

"Šalát s avokádom a mangom alebo s vajíčkom a tuniakom?" Charles prišiel na sľúbený obed za garáže, kde Francis sedela za stolom s minerálkou v ruke.
"Avokádo a mango." pretočila očami.
"Fakt ťa brat zlanáril na vegánsku stravu?"
"Nie on. Angie." zasmiala sa Francis a spoločne sa pustili do jedla.

Počas toho rozprávali málo, obaja boli hladní a unavení.

"Večer ideme s chalanmi do baru. Pridáš sa?" Charles pozrel na kamarátku.
"Nemajú ma radi, Charlie." pokrútila hlavou.
"Ja ťa mám rád." jemne jej štuchol do ramena. "Prosím, jeden drink. Prídem po teba na izbu."
"Do ôsmej mám rezervovanú posilňovňu. Môžem ísť najskôr o deviatej."
"V poriadku. O deviatej ti klopem na dvere."

Charles vzal prázdne misky od šalátov, sklonil sa k Francis a pobozkal ju do vlasov.

"Daj im čas. Keď ťa spoznajú, budú ťa zbožňovať rovnako ako ja."

Do kvalifikačnej jazdy šla patrične nervózna.
V šprintoch vynikala, toto bola ale jej prvá oficiálna kvalifikácia a nechcela nič pokaziť.
Odjazdila ju najlepšie ako vedela, avšak jej tímový inžinier jej nehlásil výsledky.

"Hans?? Hans? Aké mám umiestnenie??" pýtala sa cez vysielačku.
"Pé tri, Franny. Pé tri!!" zachrapčal naspäť.
"Tri?! TRI?? Woo-Hoo!!!" tešila sa ako dieťa. "A Lewis?"
"Lewis je dve miesta nižšie, pé päť."

Keď zastala v pite a vyšla z auta, jej tím k nej radostne pribehol.

"Prvá kvali a ty si tretia!!" tešil sa Hans. "Dievča, ty si bohovská!!"
"Kde je?!" začula svojho brata a len čo sa zbadali, pribehol k nej a vydvihol ju v objatí. "Ja som na teba tak hrdý, Hamiltonka!"

Dojatá z radosti, odišla sa do šatne rýchlo upraviť a niečo malé zjesť.

"Novinári čakajú. Si hitom internetu." pred šatňou ju čakal Toto. "A čaká aj mladý Leclerc."
"Charlie je tu?"
"Chce ti asi zablahoželať. Viem, že vy dvaja ste kamoši." Toto zastal a chytil Francis za ruku. "Franny, dávaj si na nich pozor. Si skvelá. Ohrozuješ ich. Nechcem aby ti ublížili."
"To isté si hovoril aj Lewisovi a Georgovi? Alebo ma varuješ len pre to, že som žena?"

~ ~ ~

👍 Páči sa to používateľovi f1 a 1 438 255 ďalším

Hoppla! Dieses Bild entspricht nicht unseren inhaltlichen Richtlinien. Um mit dem Veröffentlichen fortfahren zu können, entferne es bitte oder lade ein anderes Bild hoch.

👍 Páči sa to používateľovi f1 a 1 438 255 ďalším

📝 francishamilton Verili by ste tomu?! Prvý oficiálny závod a štartujem z tretieho miesta.🙈💪🏽 lewishamilton gratulujem k P5!! Bojujeme o víťazstvo. #girlpower

💬 lewishamilton Som na teba hrdý, sestrička. Zajtra im to všetkým ukážeš!!🥹
💬 frannyhamilton_fans IDEŠ DIEVČA!! Bojuj!!💪🏽💪🏽
💬 mercedesamgf1 Premiérová kvali dokonalá!! Nemôžeme byť viac pyšní.
💬 russelgeorgefans Namiesto teba tam mal byť Georgie!!😡🤬Budem dúfať, že sa zajtra vybúraš.

~ ~ ~

Šesťdesiat šestka || Lando Norris || ✓Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt