68. Bölüm
Yurtlular her ay bir hafta izne cumadan ayrılıyorlardı.
Oktay ve Kerem'de izne ayrılmıştı. Eve gider gitmez düğün için hazırlanmaya başladılar. Oktay'ın ailesi de Tuğçe'nin düğününe davetliydi. Aynı zamanda Buse, Kadir ve Sedat'ta aileleri ile birlikte orada olacaktı.
Gelin evinde ise gelinin gelinliği giydirilmiş hazır bir şekilde damadı bekliyorlardı.
Tuğçe beyaz gelinliğiyle, sade bir makyaj yapmıştı ve odasında Annesi ve arkadaşlarıyla oturuyordu.
O sırada babası Cevdet bir şeyler konuşmak istediğini söyledi ve odadakiler çıktı. Cevdet kızıyla son bir kez baba kız sohbeti yapmak istiyordu.
Cevdet: Kızım ne güzel olmuşsun böyle, seni böyle büyüyüp de gelinlik içinde görmek, inan bir baba olarak en son isteyeceğim şeydi ama kaderin de önüne hiçbirimiz geçemeyiz.
Tuğçe: Zamanı geldi işte, her şeyin bir zamanı var ve evlenmeninde zamanı geldi artık.
Cevdet: Bak kızım, ben senin gözünde dediği dedik, sinirli, baskıcı biri olabilirim.
Tuğçe: Yok baba estağfurullah.
Cevdet: Dinle kızım dinle. Böyle olduğumu bende kabulleniyorum zaten ama bu asla seni sevmediğim, değer vermediğim anlamına gelmez. Aksine çok sevdiğimden, canım gibi olduğundandır. Mesela sürekli bir yere gitmene izin vermememin sebebi kılına dahi zarar gelmesini istemememdir. Hani derler ya insan sevdiğini daima yanında, gözünün gördüğü, kulağının duyduğu yerde ister diye, tam da bu yüzden işte benimki. Belki yaşından ötürü sevmeyi sadece aşktan, sevgilini sevmekten ibaret olarak görebilirsin ama ilerde sende anlayacaksın ki insan evladını da seviyor, canından çok evladına da değer veriyor. Seni önce Allah'a sonra Onur'a emanet ediyorum. Senin şuan evlenmeni istememin sebebi de mutlu olmanı istememdir. Onur'u istememin sebebi de seni gerçekten mutlu edeceğini baba evini aratmayacağını bildiğim içindir. Bak kızım, sen evleniyorsun diye benim evlatlığımdan çıkıyor değilsin. Burası senin her daim evin, bu oda her daim senin odan. Ben her daim senin babanım, annen de her daim annen.
Tuğçe: Baba böyle konuşma ağlatacaksın bak.
Cevdet: Dur kızım dur kesme dinle, az kaldı. Ama şunun da bilincinde ol ki artık yeni evin orası, sorumlu olduğun kişi kocan. Bunun da her daim bilincinde ol. Tartışmalarınız olacak, anlaşmazlıklar olacak, küslükler olacak, bunlar evliliğin doğasında var. Ama bu durumlarda baba evini kaçacak yer olarak görme, baba evi her zaman ikinci planda olsun senin için. Sorunun olduğunda halletmen gereken kişi kocandır. Önce kocandır ama, onunla halledemezsen çok büyük çıkmaza girersin de, işin içine şiddet vesaire girerse, yani girmez de girerse diyelim işte o zaman bu kapı sana açık. Ama dediğim gibi sorunların olacak, güllük gülistanlık olmayacak hayatın, ama kocanla olur yada başka bir konuda sıkıntın olur öncelik olarak kocanla halledeceksin, oturup onunla konuşacaksın ki evliliğinde daim olsun, mutlu huzurlu evliliğiniz olsun. Kocana saygını göster, yeri geldiğinde hakkını herkese, sadece kocana değil, herkese bizim sana verdiğimiz terbiyeninde dışına çıkmadan savunmayı bil.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YURT -2- "Yeni Dönem"
Novela JuvenilYURT "Bir Yurt Hikâyesi" Yurt serisi özel bir yatılı yurda yazılmış gençlerin, daha sonra mecburen bu yurtta kalıcı olması ile birlikte yurtta ve yeni okullarında ki maceralarını konu ediniyor. NOT: Bu kitapta ki karakterler ve olaylar hiçbir şeki...