💎 Chapter 23 💎

693 18 0
                                    

Irsyad POV

Aku dan yang lain ternganga sebab tak sangka Aira cakap English begitu lancar. Aku mengaku, dia memang pandai.

"Baiklah. Since kamu semua buat kecoh, saya tak ada pilihan lain nak denda kamu", kata Abi. "What? What kind of punishment", tanya Wana tak puas hati. "Kau ni jangan banyak tanya boleh tak? Abi tak habis cakap lagi", marah Nina. "Kau nak sibuk apasal", tengking Mel. "Mana ada aku sibuk", marah Nina.

"That's enough", tengking Aira. Tengkingan dia memang buat aku tersentak. Mukanya merah menahan marah. "Abi is not finishing his sentence yet. Just hear and listen. His in front of us so respect his existence and don't arguing", tengking Aira. Mereka terdiam.

"Err, continue Abi", kata aku untuk hilangkan rasa tegang. "Baik. Denda kamu tak susah pun. Dendanya, Diva dan The Princezz kena lari 20 pusingan padang. Muktamad", tegas Abi. Semua buat muka cuak kecuali Aira, malah muka gembira. Pelik aku.

"Oh, yeah!", jerit Aira gembira. "Kau kenapa happy. Patutnya sedih", kata aku. Dia pandang aku. "Aku dah lama tak lari sejak datang Malaysia. Dah ada peluang ni, ambil la", jelas Aira.

Aku tercengang. Ryan dan Yan tepuk bahu aku. "Dia memang macam tu, dia suka lari. Ye la, atlit", sindir Yan. "Betul tu. Entah-entah dia lagi laju dari kau", kata Ryan pula. Aku jeling Ryan.

"When can we start", tanya Aira. "Now, The Kingz and Princez perhati ya", arah Abi.

Kami mengakur. Tak berani nak lawan.

Diamond High School [C]Where stories live. Discover now