PANG!
Dia nak tampar aku tapi aku yang tampar dia dulu. "Kau tu senior DHS! Kau nak SPM! Tapi kau buat apa?! Buli junior. Senior sepatutnya tunjuk contoh yang baik bukannya buruk. Junior tengok malu la sikit! Mereka yang nak masuk sekolah ni dari dulu sebab sekolah ni bagus. Tapi, bila masuk, huh, hampeh, macam ni ke perangai senior yang nak SPM", bidas aku dengan pedas.
Dah lama aku tahan geram aku. "Kau nak buli? Boleh! Tapi, buli yang boleh buli kau balik. Kalau tak, namanya pengecut", tambah Ani. "Pengecut kau panggil kitaorang", marah Irdina tak puas hati.
"Yes, pengecut! Ke kau tak reti eja? Meh aku tolong ejakan P.E.N.G.E.C.U.T", perli Zu. Muka merah menahan marah. "Kau sial", jerit Mel.
"Sudah, cukup!", jerit Angah diikuti The Kingz dan The Princez yang dari tadi perhatikan pergaduhan tu. Dah la lepas tu mereka ada prefect meeting. Dah la Irene terlibat.
'Nampaknya kena tangguh beberapa minit meeting la ni', getus hati Yan. "Diva dan Princezz. Go to the discipline room now", arah Irsyad tegas. Mereka tak ada cara lain selain aku.
Tapi, aku tak perli lagi, aku pergi dekat junior tadi. Dia tak bertudung. "Aira", tegur Irsyad. "Nanti aku pergi la", tegas aku dengan jelingan tajam. Dia terdiam. Dia hanya perhatikan kitaorang.
"Hey, what's your name", tanya aku. "Anis Khairina", jawab junior tu. Aku senyum lalu lap rambutnya yang basah menggunakan kain yang selalu aku bawa. Dia macam terkejut dengan tindakan aku.
"What a nice name. What class you're in", tanya aku lagi. "2 Permata", jawab junior yang lebih gemar dipanggil Rina. Budak pandai ni. "I'm Aira Amani. Class 4SN1. You can call me Kak Aira. If you get bully or need anything, meet me in my class or my dorm. The Princezz's dorm okay", kata aku ikhlas.
"Thanks, but I get you in trouble", kata Rina rasa sedih. "It's fine. I can settle it, 'kay", kataku lalu pergi. Aku sempat menjeling Irsyad yang sejak tadi memerhati.
YOU ARE READING
Diamond High School [C]
RomanceSeorang perempuan yang baru berpindah ke Diamond Highschool. Kacukan Jepun-Korea. Sekolah di Australia sebelum pulang ke Malaysia bila Form 4. Di Diamond Highschool, dia akan bertemu dengan seorang lelaki yang amat annoying. Like yeah, annoying gila...