Irsyad POV
Sewaktu tiba di pusat kem, semua kumpulan duduk dalam bulatan kecuali Irdina dan Izz. Muka mereka nampak tak puas hati.
"Group 10. Sini", panggil Cikgu Faiz. Kitaorang hanya mengakur. "Kenapa ni, cikgu", tanya Abang Ian. "Nak tahu macam mana boleh sesat", tanya Cikgu Tasha pula. "Mestilah nak, cikgu".
Cikgu keluarkan sebuah perakam suara. "Dengar ni".
>> "Aik, korang nak pergi mana tu", tanya Azizah. "Dompet aku tertinggal tadi. Nak pergi ambil jap dengan Izz. Jom Izz", ajak Irdina. "Azizah, jom ikut", tanya kawan Azizah, Azlin. "Kenapa", tanya Azizah. "Nanti aku bagitahu. On tak voice recorder tu", tanya Azlin. "On", jawab Azizah ringkas. "Jom", Azlin tarik tangannya. Sampai di tempat mereka nampak Izz dan Irdina, mereka sorok. Mereka curi perbualan mereka. "Jom, buat cepat. Nanti diaorang perasan", arah Irdina. "Jap. Sikit lagi. Dah, jom", Irdina dan Izz terus pergi. "Nanti kita bagi cikgu", cadang Azizah. "RIght".
...
"So, korang punya pasal la ni", marah Abang Ian. "Korang dari dulu lagi buat masalah dengan kitaorang. Kenapa", marah Yan. "Sebabnya tak payah tahu", marah Irdina.
"Sudah, Irdina. Izz dan kamu akan digantung sekolah selama sebulan akibat membuat masalah", tegas Cikgu Faiz. Mereka merengus lalu pergi.
"Irsyad, mana Azizah", tanya Abang Ian. "Tu", tunjukku. "KakNgah. Thanks sebab tolong Irsyad and the gang tau", ucap ku. "Tak ada hal la", katanya.
"No, Azizah. Really, thanks. Sebagai balasan, jom dating nanti", tanya Abang Ian. Muka KakNgah merah. "Err, boleh je", kata KakNgah. Aku senyum. Aira tiba-tiba menyampuk.
"Ehem. Tak payah nak bersawit sangat dekat sini. Nak bersawit pergi jauh-jauh", sindir Aira. Aku tergelak. "Sibuk la kau", kata Abang Ian.
💎
Trial SPM telah lepas beberapa minggu yang lalu. So, tinggal SPM je lagi untuk diduduki oleh Abang Ian dan KakNgah.
Dan, selama ni juga la, aku dan Aira dituduh berzina. Aku dan Aira sedang berlalu ke pejabat. Macam-macam cacian kami dengar.
"Dark Queen seorang pelacur",
"Dark King sial",
"Perempuan murahan",
"Bitches",
"Fuckers",
"Tak layak jadi pemimpin".
Aira sudah menangis. Aku dan Aira cepat-cepat masuk ke dalam bilik pengetua. Kami minta duduk. Abi mengeluh.
"Saya tahu kamu berdua takkan buat. Ni semua fitnah. CCTV ada. Saya dah tengok. Kamu berdua hanya membantu. Tak apa, saya jamin, selepas kamu keluar dari bilik saya, fitnah yang melanda tadi hanyalah penipuan", kami mengangguk lalu keluar.
Terkejutnya kitaorang bila kami keluar, semua murid mengelilingi kami.
"Sorry"
"Benda tu fitnah. We're sorry"
"Kami tak tahu tu fitnah"
"Dark King and Queen shippers"
"ArSyad shippers"
Kami tersenyum. Alhamdulillah, semua selesai. "Dah happy", tanya Aiman. "Korang ke yang...", tanyaku. "Haah", jawab Haikal. "Thanks, korang", ucap Aira.
"Siapa punya angkara ni", tanya aku. "Aku dah siasat. Izz dan Irdina punya kerja", kata Haikal. "Tak apa. Diaorang kan dah kena gantung", kata Ryan. Semua mengangguk.
YOU ARE READING
Diamond High School [C]
RomanceSeorang perempuan yang baru berpindah ke Diamond Highschool. Kacukan Jepun-Korea. Sekolah di Australia sebelum pulang ke Malaysia bila Form 4. Di Diamond Highschool, dia akan bertemu dengan seorang lelaki yang amat annoying. Like yeah, annoying gila...