💎 Chapter 8 💎

823 23 0
                                    

"Sila perkenalkan diri", arah cikgu itu. Aku menarik nafas dan hembus. "Ohayo, minna. I'm Aira Amani binti Tan Sri Hisham. Nice to meet all of you", satu kelas tercengang. Kenapa? Aku ada buat salah ke?

Aku ternampak twins dekat belakang. Mereka macam bagi aku signal. Oh no! Tercakap Jepun. "Will you tell me more about yourself? Are you mix? Are you Abang Adrian and twin's sister? Are you wearing contact lens?", tanya seorang perempuan free hair.

"I am a Muslim. Since I'm Form 1, I moved to study at Australia. I live with my cousins there. My parents are mix Japan-Korea and they took interests in Islam  and yeah here we are. Urm, yes I'm their youngest sister. I am not wearing contact lens", jelas aku panjang.

Semua terdiam. "Can you speak Japanese and Korean", tanya seorang lelaki. Aku mengangguk. "Baiklah, Aira. Kamu boleh duduk sebelah Irene. Irene, raise your hand", aku nampak seorang perempuan yang memakai blazer black-grey means pengawas sekolah. Aku berjalan ke tempat aku. Selepas beberapa jam, persekolahan pun tamat.

"Hi, I'm Irene Natasya Dato' Khairi. I'm a prefect. Nice to meet you, Aira", sapa Irene. "Nice to meet you as well", sapa aku balik. "Aku Tengku Liana Amanina Tengku Izwan. Panggil Nina. Aku PRS", sapa Nina. "Aku pula Imani Aulia Dato' Rifqi. Call me Ani", senyum Ani. "Zulaikha An-Najwa binti Tan Sri Halimi. Panggil Zu", sapa Zu sambil buat muka peace. Ani PRS macam Nina. Zu pula PSS.

"Selamat berkenalan", senyum aku. "Aku rasa kau kena join group kitaorang", kata Irene. "Group apa?", tanya aku. "Group The Princezz", kata Zu teruja. "Boleh ke? Korang kan popular", macam mana aku tau? IG la.

"Tak apa. Kau join eh", ajak Nina. Aku hanya mampu mengangguk je. "Oh lupa, dalam sekolah ni, ada lima group paling popular. First, group kitaorang, Diva Superstarz, The Dark, The Kingzz and The Princez", terang Ani. What?! Sampai lima group? "Nanti kau bagitau tentang diaorang eh", Ani angguk.

Diamond High School [C]Where stories live. Discover now