Aira POV
"Ohayo, mama, papa, oppa", sapa aku lalu peluk mereka. "Ohayo, AIra", kata Mama lalu balas pelukan aku.
"Eh, apa ni. Aira je yang dapat peluk Mama first. Nak ajuk la macam ni", kata Ryan manja buat mulut muncung. Semua ketawa.
"Ew! Kau tak payah la nak manja sangat boleh tak? Potong mulut kau tu nanti baru tau. Dah macam itik Along tengok", usik Along. Ryan menjeling.
"Dah, dah. Haih, kamu ni. Twins, nampaknya kamu bawa The Princez lagi", kata Papa. "Hai, uncle sihat", tanya Haikal. "Alhamdulillah, sihat" kata Papa.
"Urm, Papa. Siapa tu", tanya aku melihat dua orang yang lebih kurang sama umur dengan parents aku. "Tu parents aku la", kata Irsyad selamba.
"Eh, kau ni. Aku tanya Papa bukan kau! Tapi kan, muka ayah kau dan mak kau lain gila kot dengan kau", kata aku. Irsyad buat muka pelik. "Apa yang lain", tanya Irsyad.
"Muka ayah kau handsome, mak kau cantik. Yang belakang parents kau tu aku tak kenal tapi handsome. Handsome lagi dari kau. Muka kau tu dah la macam beruk", bidas aku dengan pedas.
"Amboi, mulut kau tu takde siren eh? Muka kau tu pula apa? Macam badut", perli Irsyad. Wahhhh! Badut dia panggil aku?! Kurang asam. "Eh, kau ni", aku nak mula peperangan. The Devils diam.
"Dah! Boleh tak jangan gaduh, bising la", marah abang Irsyad a.k.a. Arsyad. "Ada nampak muka kita ni kisah", tanya aku sinis. Mukanya merah.
"Haih, kamu ni. Jangan gaduh. Aira, ni Dato' Anuar dan Datin Azura", kata Papa. Aku salam mereka. "Panggil Abah dan Mommy je", kata Mommy. "O-okay", peliknya rasa.
"Wooooo, bila Irsyad dengan Aira kahwin, Aunty", tanya Ani kepada mak Irsyad. "Merepek la, kau. Aku nak kahwin dengan dia memang tak la", bantah aku. Mereka ketawa.
Sedang seronok bersembang, aku perasan Papa, Angah, Along, Abah dan Irsyad pergi tempat lain. Aku pelik tapi ada la tu. Biarkan je la.
YOU ARE READING
Diamond High School [C]
RomanceSeorang perempuan yang baru berpindah ke Diamond Highschool. Kacukan Jepun-Korea. Sekolah di Australia sebelum pulang ke Malaysia bila Form 4. Di Diamond Highschool, dia akan bertemu dengan seorang lelaki yang amat annoying. Like yeah, annoying gila...