Aira POV
"Korang, aku dengar tak lama lagi Izz dan Irdina boleh sekolah", teka Ani. "Haah. Menyampah aku", kata Zu.
"Urm, korang. Aku nak pergi tandas jap", kataku. "Jom, aku teman", kata Irene. "Tak apa. Nak cepat ni", aku terus berlalu tanpa berkata apa-apa.
Aku lari ke tandas secepat mungkin. Selesai pergi tandas, aku berjalan ke kelas melalui blok C. Sewaktu aku berjalan, kepala aku rasa dihentak dan mengeluarkan cairan merah.
Darah. Kepalaku berpinar tapi aku sempat cam siapa belakang aku.
"Irdina", kataku sebelum semuanya gelap.
💎
Irene POV
Dah satu jam, Aira tak masuk lagi. Mana dia?!
"Irene, mana Aira? Dia skip kelas ke", tanya Aiman. "Tak tahu la. Tadi dia pergi tandas", kataku risau.
"Aku rasa tak sedap hati la. Jom pergi cari Aira. Sir Eric tak datang harini", kata Irsyad. "Yang kau risau sangat ni kenapa", tanya Haikal. Irsyad tersentak.
"A-aku....", Irsyad gagap. "Kau tak payah nak sorok sangat perasaan kau tu. Mengaku je", kata Nina. Irsyad mengeluh. "Fine. Yes, I like her. No, I love her", kata Irsyad malu.
"Since when", tanya Yan. "Waktu dalam bas nak pergi kem hari tu", jawab Irsyad. "Yes. Cepat-cepat la confess ye", usik Ryan. "Ehem. Tunggu apa lagi, jom cari", kataku. Aku dan yang lain turun tangga dan mencari sekitar sekolah.
"Macam mana? Ada tak", tanya Haikal. Kitaorang geleng. Tiba-tiba kitaorang dengar bunyi phone berdering. Kami cari dari mana bunyinya. "Ni. I-Irdina call", kata Irsyad. Irsyad tekan butang loud speaker.
"Hello, darling. The Devils too. If you want Aira, come to an old house that is placed near the forest. Don't bring police. Or say.... goodbye to your little Aira", Irdina tamatkan panggilannya. Irsyad genggam tangannya. "Macam mana", tanya Ani.
"Macam ni. Irene, Aiman, Ani dan Ryan panggil The Kingz. Aku dan yang lain minta kebenaran Abi untuk keluar. Korang yang ikut aku tunggu dekat luar kecuali Haikal. Kau ikut aku masuk since tu ayah kau. Nina atau Zu call police suruh datang sana. No siren sound. Wait, until the signal. Yan, kau call parents kau", arah Irsyad. Kitaorang terus jalankan misi.
💎
Aira POV
Aku buka mata perlahan-lahan. Kepala aku rasa melekit. Tangan dan kaki aku diikat pada kerusi. Tudung? Still on. Aku pandang sekeliling. "Tempat apa ni", bisikku.
"Hai, Aira", sapa Irdina. Aku memandangnya dengan pandangan bercampur-baur. Rambutnya tidak terurus langsung. "Apa kau nak, Irdina", tanyaku. "Aku nak kau jauhkan diri from Irsyad. Kau faham, tak", tengking Irdina. Aku diam.
"Kau nak buat apa kalau aku tak nak", tanya aku. Dia senyum sinis. "Kalau kau tak nak, aku akan buat kau", ugut Izz. "I-Izz.. kau rancang semua ni dengan dia", tanyaku dengan nada marah.
Gedebuk!
Aku tendang tempat sulit dia. Dan dia terjatuh. "Izz! Kau sial", Irdina keluarkan sepucuk pistol dan mengacu ke kepalaku. "Tembak la kalau berani", cabar aku. Irdina mengetap bibirnya. "Mati la perempuan", jerit Irdina dan....
BANG!
Aku ditolak ke tepi dan terjatuh. Siapa yang tolak aku? "Izz, kau,.... kenapa", terkejut aku apabika Izz jatuh di depanku dengan berlumuran darah. "A-Aira, a-aku nak m-minta maaf atas segala k-kesalahan yang a-aku buat dekat k-kau", kata Izz tersekat-sekat. Aku sudah menangis.
"Shhh... Izz. Aku maafkan kau. Mengucap Izz. Ikut aku", Izz ikuta aku berucap. "Terima kasih, Aira", selepas ucap terima kasih dan mengucap, dia tutup matanya dengan rapat. "Selamat tinggal, Izz".
Aku pandang Irdina. "Bodoh punya Izz. Kau jangan ingat aku akan biarkan Aira hidup", kata Irdina mengacukan pistol ke arah aku. Sebelum sempat dia tembak,
BANG!
Irdina ditembak di tangannya. "AIRA", aku nampak Irsyad, The Devils and The Kingz keluar dari kereta polis. "Aira, jangan tinggalkan aku", itu yang aku dengar sebelum semuanya gelap.
YOU ARE READING
Diamond High School [C]
RomanceSeorang perempuan yang baru berpindah ke Diamond Highschool. Kacukan Jepun-Korea. Sekolah di Australia sebelum pulang ke Malaysia bila Form 4. Di Diamond Highschool, dia akan bertemu dengan seorang lelaki yang amat annoying. Like yeah, annoying gila...