💎 Chapter 45 💎

594 11 0
                                    

Aira POV

Aku tengok Irsyad yang memegang perutnya. "Weyh, kau okay tak ni", tanya aku risau. Tiada jawapan. "Oi, jangan main-main", aku mula panik. Dia sakit apa ni?



"Kau sakit apa, Irsyad", tanya aku. "Aku gastrik", katanya. "Kau tak makan ke tadi", tanya aku geram.  Irsyad menggelengkan kepalanya. "Kau ni hilang akal ke apa? Kenapa tak makan", tanya aku. "A-aku kena jaga kau la, itu yang aku tak makan",  jelas Irsyad.



Okay. Ini memang buat aku marah! "Ish, kau ni. Sebelum tu kan ada masa, kenapa tak makan awal-awal. Ye tak ye nak jaga aku pun, makan la dulu", bebel aku sambil cari benda yang boleh dimakan oleh Irsyad.



Jap! Dalam beg aku rasanya ada roti. Aku tengok dalam beg aku. Yes! Roti Gardenia coklat dua keping dan air mineral satu botol.



Aku cepat-cepat keluarkan satu roti dan air mineral bagi dekat Irsyad.



Dia ambil roti terus makan dan minum air dengan rakus. "Oi, minum la perlahan sikit", tegur aku.



"Dah okay ke", tanya aku. "Dah. Gamsahabnida", ucap Irsyad. Aku menghembus nafas lega. "Buat aku risau je", bisik aku. "Eh? Tak sangka musuh sendiri risau tentang aku", sindirnya.



"Musuh ke tak musuh, nanti kau mati macam mana. Tak nak aku yang kena bertanggungjawab", perliku. Irsyad menjeling. Kitaorang diam sekejap. Bilik ni makin sejuk. Aku tak tahan. Mata aku berair sekarang.



"Aira", Irsyad panggil aku. Aku diam.

Diamond High School [C]Where stories live. Discover now