💎 Chapter 33 💎

659 19 0
                                    

"Bangun', jerit aku dalam dorm, "5 minit lagi", jawab Ani mamai. "Banyak songeh kau. Dah pukul 6:00 pagi kot. Subuh lagi 15 minit je. Korang mandi dah la lama", bebel aku.



"WHAT", mereka terus bangun lalu masuk ke bilik mandi.

💎


"Perhatian kepada semua pelajar kelas 4SN1. 5SN1 dan 5SN2 anda dikehendaki untuk hadir ke dewan besar sekarang",



Aku dengar pengumuman dibuat oleh Cikgu Zul. "Kenapa pula", tanya Nina geram. "Entah. Jom je la", ajak Irene. "Oh, aku lupa, Aira kan kau dah jadi prefect so kene ikut aku duduk belakang", ajak Irene.



Aku ikut je sebab aku tahu nak kena jaga murid. "Baiklah, dengar sini pelajar. Pada minggu depan, akan diadakan kem jati diri di Jungle Camping Forest dekat Bangi. Kem ni juga ada campur dengan sekolah lain, saya harap kamu dapat hadir. Selebihnya, Adrian akan terangkan", kata Cikgu Zul.



"Dengar baik-baik. Satu khemah hanya lima orang sahaja. Bawa beg kecil untuk letak baju. Khemah nanti akan letak di DHS port. Khemah lelaki dan perempuan berhadapan. Barang gajet dibenarkan. BARANG DILARANG ialah MAKEUP. Jika bawa, akan dirampas", jelas Angah tegas.



"What?! Takkan tak boleh bawa makeup", tanya Irdina tak puas hati. "Betul tu. Macam mana nak jaga muka", rungut Mel. "Bukan tu je. Nanti muka tak cantik", bantah Wana. Itulah Diva. Semua menyampah.



"Jangan nak mengada! Dah itu peraturan kem, ikut je la. Kalau tak puas hati, tak payah ikut. Kalau korang bawa pergi kem nanti, say goodbye to your makeup because I'm going to throw all of it", tegas Irsyad.


Semua diam. Tu dia, bakal head prefect dah jadi singa.


"URGH, FINE", Irdina menyerah kalah. Padan muka.

Diamond High School [C]Where stories live. Discover now