Aira POV
10 tahun telah berlalu...
"Abi, tengok kakak ni. Kacau adik", ngadu seorang budak perempuan dalam lingkungan 4 tahun yang bernama Izzah. "Mana ada kakak kacau", kata seorang budak perempuan yang bernama Nureen dalam lingkungan 6 tahun.
"Nureen, jangan kacau adik. Adik pula marah kakak balik", kata Angah. "Jangan nak start gaduh, Umi tak suka", kata Kak Azizah. "Sorry, Umi", kata mereka. "It's okay", kata Kak Azizah. "Dah jom. Kak Aira dan Abang Irsyad dah sampai", pelawa Kak Azizah.
Oh, lupa aku nak bagitau. Kak Azizah dan Angah dah kahwin. Dah dapat dua cahaya mata dah. Dua-dua perempuan. Mereka kahwin 7 tahun lepas the same date as Along. Along kahwin dengan Kak Leen, Kak Leen merupakan rakan universiti Along dulu. Jadi, tak mustahil la kan.
Irene dan Aiman sekarang dah official. Ha, dah dapat seorang anak lelaki dah pun. Nina dan Haikal pula still ego dalam diri masing-masing. Ani dan Ryan dah bertunang. Zu dan Yan pula masih lagi dating.
Mesti korang tertanya-tanya aku dan Isryad macam mana kan? Okay, aku dan Irsyad dah KAHWIN.
Okay, gurau. Aku dah Irsyad dah...
BERTUNANG!
Awal lagi okay nak kahwin. Dah habis belajar, baru kahwin. In Shaa Allah. Aku harap Irsyad tu tak curang la. "Awak buat apa tu", tanya Irsyad. "Tak ada buat apa la. Cuma, saya risau awak curang dengan saya", kataku.
Irsyad tersenyum. "Tak. Saya tak curang dan tak akan curang. Kalau curang, awak marah saya okay? Lagipun, hanya awak je dalam hati saya. Tak ada siapa pun yang dapat gantikan awak", luah Irsyad. "Janji?", tanyaku minta kepastian. Dia ketawa kecil. "Ye, sayang", katanya menggoda.
"Ew, tolong la. Jangan nak manja sangat boleh tak", kataku. "Saya manja dengan awak je. Hahaha", katanya. "Pandai la. Kalau awak manja dengan saya, saya sayang awak je", kataku. "Kalau awak sayang saya, saya cinta awak seorang je", kata Irsyad. Aku tersenyum.
Ye, itulah kisah aku dan Irsyad. Aku harap cinta kitaorang berdua ni berkekalan. Aaminnn.
- THE END -
Thank you guys! Honestly, I'm surprised that you guys read through all the chapters. I really hope you enjoyed reading it.
If you want to read another story that my sister made, you might wanna check out the book title 'Our Precious Memories'. Also, if you're curious if I didn't made any stories, hmmm about that...
Yes, I'm planning to make my own stories. All of them are still in progress. They all not publish yet. Patience, ladies and gentlemen. It's not easy to make a story. I have a lot of ideas but I need to make the story, the plot, creative and unique so that I can keep your eyes on the screen reading stories that I made.
I hope you will stay with me & supports me.
Thank you & see you next time!
YOU ARE READING
Diamond High School [C]
RomanceSeorang perempuan yang baru berpindah ke Diamond Highschool. Kacukan Jepun-Korea. Sekolah di Australia sebelum pulang ke Malaysia bila Form 4. Di Diamond Highschool, dia akan bertemu dengan seorang lelaki yang amat annoying. Like yeah, annoying gila...