💎 Chapter 59 💎

722 14 0
                                    

Irsyad POV

Dah dua minggu Aira tidak sedarkan diri. Aku sekarang dalam wad VVIP. "Aira, bila kau nak bangun", tanyaku sendiri. "Kau je yang pernah buat aku terbuka hati untuk terima perempuan dalam hidup aku", luah hati aku. Aku mengeluh lalu bangun untuk keluar dari wad.


"I-Irsyad", langkah aku terhenti. Aira dah sedar. Aku panggil doktor dan call parents Aira.

💎

"Irsyad, macam mana dengan Aira", tanya Along yang baru tiba dengan yang lain. "Doktor tak keluar lagi", kataku.


"Siapa penjaga Aira Amani", tanya seorang doktor perempuan. "Kami doktor", kata Datin Irin. "Dia okay. Dalam dua hari lagi, dia dah boleh discharge", kata doktor. "Terima kasih doktor", kata Tan Sri Hisham. Doktor minta izin untuk pergi.


Kami masuk dalam wad tengok Aira pandang ke luar tingkap. "Aira", panggil Datin Irin. Aira pandang lalu senyum. "Ohayo, minna", sapa Aira lalu memeluk mereka. "Aira macam mana", tanya Ryan. "Okay je. Dah sihat", balas Aira. "Okay la, kalau macam tu", kata Adrian. "Kalau AIra nak tahu, Irsyad yang paling risau tau", kata Yan. "Mana ada, tak ada masa aku nak risau dekat dia", bantah aku.


"Eleh, tak nak mengaku", kata Along. Mereka ketawa.  "Thanks, guys. Sorry for troubling you", kata Aira senyum. Senyumannya sungguh menawan.

💎

Aira POV

Aku tunggu Along ambil aku dekat hospital. Yup, harini aku boleh discharge. Sedangku temenung, sebuah kereta Lamborghini berhenti di depanku. "Jom", kata Along. Aku duduk tepi seat pemandu.


"Along, kita nak pergi mana ni. Rumah dah lepas la", tanyaku yang baru perasan kami dah lepas lorong rumah. "Tengok la", kata Along. Kami tiba di sebuah taman yang ada pondok kecil dan bunga-bunga yang menarik.


"Jom turun", arah Along. Aku keluar dari kereta dan ikut langkah Along. "Tunggu sini", arah Along. Aku cuak. "No way. Takut la", kataku. "Tak ada. Duduk je. Nanti Along datang balik", kata Along lalu pergi. Aku mengeluh lalu duduk di pondok yang ada disitu. "Mana Along ni", bisikku.


"Hai, Aira", aku toleh. Aku terkejut. "Irsyad", Irsyad duduk ditepiku. "Kau buat apa dekat sini", tanya aku pelik. "Nak jumpa kau la", kata Irsyad. "Jumpa aku? Whatever la", aku dan Irsyad hanya berdiam diri. "Aira, aku nak cakap sikit boleh", pinta Irsyad. "Hm. Cakap la", kataku.


Irsyad berdiri di hadapanku buat aku pelik. "Aira. Dah lama perasaan ni wujud dalam hati aku. Cuma, aku je yang tak sedar. Aku sedar bila kita pergi kem hari tu. Setiap kali aku dekat dengan kau, hati aku macam tak keruan. Jantung ni asyik berdegup laju. "Baru aku faham, apa perasaan ni. Aira Amani, aku suka kau. Bukan sebagai kawan tapi lebih dari kawan. Aira Amani, aku cintakan kau. Will you be my girlfriend", luah hati Irsyad.


Aku terkejut. Tak sangka, aku tak bertepuk sebelah tangan. Ye, selama ni, aku pun suka dia. "Irsyad Al-Haziqi. Aku tak tahu nak cakap apa. Aku rasa happy. Aku ingat aku bertepuk sebelah tangan. Rupanya tak. Aku baru perasan ni bila kau selamatkan aku haritu. Irsyad Al-Haziqi, I would love to be your girlfriend", luah hati aku. Dia tersenyum lalu mengeluarkan seuatas gelang.


"Gelang ni, aku nak kau pakai sebagai bukti cinta kita", kata Irsyad lalu pakaikan gelang tu dekat tangan aku. "Thanks, Irsyad", ucapku. "No problem", kata Irsyad.


"Wooo, ArSyad akhirnya bersatu", kata The Devils dan The Kingz yang entah muncul dari mana. Parents aku dan Irsyad pun ada. Muka aku memerah. "Irsyad, Mommy harap kamu dan Aira akan kekalkan hubungan ni sampai akad nikah ye", pesan Mommy.Irsyad senyum.


"Ye, Mommy. Mommy pergi tanya KakNgah dengan Adrian tu. Bila nak kahwin", usik Irsyad. Muka mereka merah. "Nanti la. SPM dulu", kata Angah. "Good luck, SPM. Angah, Az", ucap aku. Mereka senyum.

💎

"Yes, merdeka", jerit The Kingz. "Tahniah, berdoa banyak-banyak ye untuk keputusan result nanti", pesan Irsyad.


"Ye. Korang tu pun sedia, nak SPM tahun depan", kata Hafiz. "Eh, mesti. Nanti aku dengan yang lain mesti belajar elok-elok punya",  kata Aiman. "Dah, jom celebrate", ajak aku. Mereka setuju.

Diamond High School [C]Where stories live. Discover now