Tubuh kekar Tunku Nazran dipandang dengan wajah gentar. 'Nak tegur ke tak?'. Bisik hati comel Tunku Miera.'Haaa bantai jelah'. Tunku Miera melnagkah mendekati Tunku Nazran yang sedang termenung di beranda bilik jejaka itu.
"Abang Naz". Tegur Tunku Miera tatkala dia sudha berada di sebelah Tunku Nazran.
Tersentak lamunan Tunku Nazran tatkala ditegur adik bongsunya. Kepala ditoleh ke arah Tunku Miera yang sedang merenung dirinya.
"Ye adik. Kenapa? Ada apa-apa jadi ke?". Tunku Nazran bertanya dengan prihatin.
"Takde pape jadi. Mama suruh adik panggil abang turun. Kita dah nak gerak. Abang dah siap belum?". Balas Tunku Miera dengan lembut. Dia tahu apa yang sedang menganggu perasaan abang ketiganya itu.
Hari ini Kak Suriana a.k.a childhood crush abangnya itu akan menamatkan zaman anak daranya dengan menikahi seorang arkitek yang terkenal di Malaysia.
"Abang okay. Dah jom. Kita gerak nanti lambat pulak sampai". Tunku Nazran mengesat sisa air mata yang mengalir di pipiny sebelum dia menayangkan senyuman manis kepada Tunku Miera.
Tangan kecil Tunku Miera digenggam erat dan mereka beriringan berjalna turun ke ruang tamu.
Sesampai di ruang dilihatnya Tunku Arran dan yang ahli kumpulan SevenPrince yang lain sudah siap sedia untuk bergerak. Masing-masing segak dengan kemeja hitam dan berseluar jeans biru cair dan dipadankan dengan Ray Ban yang tersangkut elok di belakang tengkok masing-masing.
Matanya tersapa dengan susuk tubuh Tengku Aerish yang sedang berdiri berhadapan dengan mereka berdua. Wajah Tunku Miera berkerut tatkala melihat rahang Tengku Aerish yang diketap dengan kuat. Seperti sedang manahan amarahnya. Tapi kenapa?
"Abang Arran bila balik Malaysia?". Tautan tangan dilepaskan sebelum dia memeluk tubuh kekar Tunku Arran.
Hampir dua minggu Tunku Arran berada di Italy bersama-sama dengan kumpulannya. Rindu itu pasti. Siapa je tak rindu dekat abang sendiri kan.
"Semalam baru sampai sini. Ni adik dah siap ke belum ni?". Ujar Tunku Arran dan mendapat anggukan dari Tunku Miera sebagai balasan. Pelukan masih belum dilepaskan.
"Tapi kenapa abang tengok macam tak siap lagi je. Stokin kenapa tak pakai lagi? Handsock mana?". Bertalu soalan diberikan pada adik bongsunya.
Tunku Miera sekadar menayang sengihan tidak bersalah sebelum pelukan dilepaskan dan dia berlari anak ke arah meja makan dimana dia meletakkan barang yang ingin dia bawa.
"Kau. Tutup mata kau. Adik aku nak pakai handsock". Tegas suara Tunku Afiq memberi arahan kepada Tengku Aerish supaya mengalihkan pandangan daripada Tunku Miera yang ingin menaikkan lengan bajunya.
"Ishh. Taulah gila". Tengku Aerish menjeling sekilas wajah Tunku Miera sebelum dikalihkan ke arah bertentangan.
"Okay dah jom kita gerak". Kedengaran suara Tunku Azarina berkata sebelum masing-masing berjalan keluar dari rumah agam itu dan menuju ke kenderaan masing-masing.
Empat buah Vellfire berwarna hitam elok terpakir di perkaramgan hotel lima bintang di Putrajaya. Majlis nikah Kak Suriana diadakan di Hotel ini dan sekali gus bersanding di situ juga.
YOU ARE READING
MINE [Version 2] OG
RomanceJalan cerita yang ditulis tidak diambil dari mana ii karya... Kalau ada yang bahagian yangn seakan-akan sama dengan karya lain maafkan saya... Tiada niat untuk menyamakan mereka... Terimalah masterpice pertama saya... Start: 13/08/2023...