BAB 4🖤🤍

80 8 0
                                    

GRIZZ RICKY HOTEL BALLROOM

Melopong mulutnya melihat isi dewan yang megah lagi mewah itu. Tak sangka yang dia akan menjejakkan kakiknya di dalam dewan megah ini.

Grizz Ricky Group adalah salah satu syarikat yang terkenla di seluruh negara dan mempunyai banyak anak syarikat dan menjalan usaha sama bersama syarikat-syarikat besar lain.

"Wowww. Besar mat dewan dia. Untungnya sape kawin dengan pemilik hotel ni". Hanizah mendongakkan kepalanya memandang siling dewan yang dihiasi dengan chandelier mewah.

"Haah Nizah. Nanti kita kawin. Kita buat dekat sini nak?". Syahir berkata di sebelah telinga Hanizah.

"Whatt. Kawin? Aku? Dengan kau?". Hanizah menghalakan jari telunjuknya pada Syahir sekilas.

Syahir mengangguk beberapa kali bersama sengihan lebar. Hanizah sudah menggeleng kepala tanda tidak setuju dengan kata-kata Syahir.

"Eiii. Taknak aku. Aku nak kahwin dengan anak sultan bukan dengan anak Hafizan". Hanizah membalas sebelum dia melangkah pergi meninggalkan Syahir yang masih terpinga-pinga.

Sufi mendekati Syahir sebelum bahu rakannya itu ditepuk lembut beberapa kali.

"Sabar. One day dia akan perasan. Percaya cakap aku". Sufi melangkah ke arah Inatul yang sedang mengeluarkan beberapa dokumen yang ingin di tandatangani semasa majlis perasmian nanti.

"Ina. Malam ni kau free tak?". Sufi menatap wajah Inatul dengan kedua tangannya berada di belakang badan.

"Free kenapa? Nak ajak aku dinner ke?". Inatul membalas tanpa memandang ke arah sufi. Tangannya masih ralit menyusun dokumen.

"Haah. Kalau kau sudilah". Sufi menggoyangkan badannya ke depan dan belakang.

Gaya dah macam budak-budak minta mainan.

"Hermmm. Nanti aku fikirkan". Inatul mula mengambil langkah ke arah Miera sebelum kornea matanya tertancap pada susuk tubuh seorang lelaki yang familiar.

"Macam pernah nampak". Dia mengangkat bahunya sebelum dia menyambung langkah ke belakang pentas.

"Aku nak kau mintak Kak Dell untuk readykan waitress untuk malam ni". Tengku Aerish memberi arahan sambil matanya melilau sekeliling dewan mencari bende yang boleh ditambah.

"One more thing. Aku nak kau suruh housekeeper susun gelas-gelas tu dalam keadaan teratur aku nak malam ni semua perfect". Tengku Aerish meneruskan langkahnya ke arah pentas.

Dapat dilihat pihak designer sedang menghias pentas.

"Kenapa warna pink?". Tengku Aerish berkata sehingga menggamit pandangan pihak designer.

"Tengku yang minta saya ikut arahan Tengku Natifah minggu lepas". Balas Cik Zara selaku designer pentas itu

"Ouh.. rasa macam pelik pulak kalau warna pink". Tengku Aerish memerhatikan suasana pentas itu yang dihiasi dengan bunga-bungaan berwarna pink.

'dah macam nak buat majlis sanding pulak'. Getus hatinya.

"Ouhh bunga ni adik tengku yang pilih. Dia kata kalau pakai bunga daisy pink lagi cantik". Cik Zara menayangkan senyum nipisnya.

MINE [Version 2] OGWhere stories live. Discover now