2. Nieuwe Na'vi's?!?!

235 7 8
                                    

Mijn vader heeft ooit gezegd dat ik de beste Ilu rijder ben van het hele rif. Ik wil niet opscheppen ofzo, maarja, ik kan het best goed haha.

~

Ik rij rustig met Illusie naar een rustige plek en begin zelf te zwemmen met haar. Ik vertrouw haar, ze is erg zorgzaam voor me en ik kan altijd op haar rekenen.
Als ik boven water kom en naar de kust kijk, zie ik iedereen mijn kant op kijken. Maar ze kijken niet naar mij, maar naar boven. Ik geef Illusie een seintje dat ze vrij mag zwemmen zodat ik naar de kust kan.

Als ik naast mijn ouders sta kijk ik ook naar boven en zie een paar grote, mysterieuze vogels. Het is slecht te zien omdat we in de zon kijken met geknepen ogen. En dan besef ik me dat het Banshee's zijn! Ik hoor op dat moment de hoorn gaan, en ik had gelijk. Nieuwe Na'vi's!!! Ik ren zo snel ik kan achter mijn ouders aan die al naar de gelandden Na'vi's zijn gelopen.

Ik zie in totaal 6 mensen van de Banshee afkomen. Ik kijk naar ze en zie in mijn linker ooghoek Tsireya het water uitkomen. Op hetzelfde moment word ik omver geduwd door Aonung en door 1 van zijn vrienden. Ik kijk ze chagrijnig aan en focus me dan weer op de nieuwe gasten. "Huh, moet dat een staart voorstellen ofzo?" zegt Anoung lacherig. "Aonung, kappen." zeg ik.

1 van de Na'vi's zie ik naar me kijken. Hij heeft een donkerblauwe huid, donkerder dan ik, en mooie zwarte haren. Hij heeft, ik gok, zijn zusje in zijn armen.

De grootste Na'vi stelt zich voor als Jake Sully, de leider van Omaticaya Na'Vi's. Oftewel, de Avatars uit de bossen, heb ik gehoord. Jake Sully verteld waarom en met wie hij hier is terwijl mijn moeder hun onderzoekt. En natuurlijk heeft mijn moeder weer iets gevonden. Jake Sully heeft samen met zijn zoon en dochter 5 vingers. En de vrouw heeft samen met de andere zoon en dochter 4 vingers. Erg verwarrend dus. Mijn moeder zegt ook dat ze demoonbloed hebben, terwijl ze de hand van 1 van de jongens omhoog houd.
Jake Sully vertelt het verhaal over hij een 1 van de luchtmensen was.
Neytiri, zijn vrouw, vertelt dat hij Toruk Makto was waardoor mijn moeder stil raakte. Het hele verhaal word langzamer aan duidelijker.

"Kom op kinderen, stel jullie even voor" zegt Jake.
"Aangenaam ik ben Neteyam Sully en ik ben 15 jaar" zegt hij en hij glimlacht naar me.
"Mijn naam is Lo'ak Sully en ik ben 14."
"Kiri, aangenaam, ik ben 14 jaar oud."
"En dit is Tuktirey, noem haar maar Tuk." zegt Neytiri.
"1 grote familie dus." zegt Tsireya.
"Nee ik niet," zegt Kiri, "ik ben geadopteerd."
"Maar ze hoort wel bij onze familie." zegt Jake terwijl hij Kiri aankijkt.

"Alsjeblieft pap, mogen ze hier verblijven?" zeg ik en mijn moeder onderbreekt me.
"Ze zijn sloom in het water, we hebben niks aan hun."
"Ik leer ze!" zeg ik snel. "Samen met Aonung."
"Nee echt niet!" zegt Aonung en ik geef hem een schouderduwtje.
Ik kijk mijn vader weer aan en vraag nog eens of ze hier mogen blijven.
Mijn vader kijkt naar mij en keert zich dan tot het volk.
"Verwekom de nieuwe gasten!" beveelt hij.
"En leer ze, zodat ze een van ons worden. Behandel ze alsof ze babyvisjes zijn of nog groeiend koraal. Leer ze ons doen en laten en onze taal, ik reken op jullie."
Ik glimlach en bedank mijn vader.
"Wij leren Jake en Neytiri. Jullie leren de Sully kinderen" zegt mijn vader en ik knik.
"Wat zeggen we dan?" vraagt Jake aan zijn gezin.
"Dankje" zegt zijn gezin in koor.

Ik keer me tot de Sully familie en ik neem het woord.
"Welkom!" zeg ik met een grote glimlach en ik maak een klein buiginkje.
"Mijn naam is Payìva, dit is mijn oudere zus Tsireya en mijn jongere broertje Aonung. Van harte welkom. Wij zullen jullie leren zoals wij. Ik breng jullie naar jullie hutje." en ik sein dat ze achter mij aan moeten lopen.

Yeey! Hoofstuk 2 alweer. Ik wil er even bijzeggen dat ik zelf natuurlijk bezig ben met school en sport, dus je kan nieuwe delen en toevoegingen verwachten in de middag en/of avond. Schrijven vind ik heel leuk dus ga er maar vanuit dat ik iedere dag wel een beetje schrijf <3

Avatar The Way Of WaterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu