#القصه_واللي_كان🖤💔.
_part: 12....
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_قالت إحداهم ذات مره: خذلني فكسر قلبي، فدمرت حبي له بكبريائي....
««««««««««««♡♡♡♡♡♡»»»»»»»»»»»»»»»..
عمر بقوه وثبات: انا عايز اتجوز نور بنتك ي حج مندور..
_احتدت معالم وجه مندور وهو ينظر له بصمت...
عمر بهدوء: انا جيتلك بعيد عن الشغل واي حاجه سواء هنتعامل مع بعض تاني او لا الموضوع ده ع جنب وملوش علاقه باللي بطلبه منك دلوقتي....
مندور بجمود: انت واخد بالك بتطلب اي ي عمر، بتطلب تاخد روحي وعمري كله، اللي يوم مهوافق اجوزها لحد يكون حد يستاهلها، ميكونش جاي ياخدها مصلحه لشغله..
عمر باستنكار: مصلحه لشغلي؟!..
مندور ببعض حده: هو انا لسه هتعرف ع عمر عزام ده اللي ربي خير من اللي اشتري...
عمر بجديه: انا لو هدور ع جواز المصلحه كان اولي اتجوز بنت ناصر الشهابي وزير سابق وضهر ليا فأي حاجه اعملها، انما انا اتجوزت زمان جواز مصلحه مش هكدب عليك، بس دلوقتي العمر بيعدي وانا بدور ع بنت اصول زوجه تليق تبقي ام اولادي..
مندور ببعض اقتناع بحديثه: والله انا مش عارف اقولك اي بس...
عمر بخبث: وبعدين انا مش مصدق الكلام اللي بيتقال فالحاره ع انها هتتخطب لخالد، بس انا عارف انه ابن عمتها وبس ولا انا فاهم غلط؟..
مندور بملامح غاضبه: هو فعلا ابن عمتها وبس..
عمر بابتسامه واسعه: يبقي كده مفيش اي مشكله ي حج، وهديك وقتك تفكر براحتك..
مندور بجمود: ورئيها هي ي عمر اهم حاجه..
عمر بثبات: طبعا، وانا مستعد لاي حاجه تطلبها..
مندور بهدوء: اللي فيه الخير يقدمه ربنا ي عمر...ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ_دلفت عائشه الي ورشة والدها، لتجد ياسين شقيقها يعمل ع احدي السيارت باندماج شديد..
عائشه بحده: انت معندكش دم والله ي ياسين مش قولتلك طلعلي صنية الشاي دي فوق..
ياسين وهو لا يشيح نظره عن السياره: مانتو عندكم كوبيات كتير فوق ي عائشه مش حوار هو..
عائشه بغيظ: مانت عارف امك مش بترضي تطلع كوبيات من الجديده غير لو في ضيوف..
ياسين وهو يدفعها من كتفها بقوه للخارج: طيب مش اخدتي الكوبيات غوري اطلعي فوق، خليني اخلص ام العربيه دي قبل ابوكي ميجي ويخليني انا اللي محتاج تصليح..
ابتسمت بشماته وهي تذهب للخارج: احسن والله تستاهل..
_ وقبل ان تدلف للخارج انتفضت بقوه ما ان رأته يقف امامها حتي سقطت منها تلك الصنيه، فنظر لها ياسين بقلق..
واردف: مالك ي بت في اي؟..
_ وقبل ان تجيبه دلف خليل للداخل وهو ينظر لها بابتسامه بارده...
ياسين بغضب شديدوهو يجذب شقيقته خلفه: عايز اي، وجاي هنا لي؟..
خليل وهو يجلس ببرود شديد ع احد المقاعد الموضوعه : كنت فالقاهره كام يوم وقولت اجي اسلم عليكم اول مرجعت..
ياسين بحده: لا بينا سلام وكلام اتفضل من غير مطرود..
خليل بنبره جاده: اسمع ي ياسين انا مش هاخد عليك، انت كنت صغير ومتدركش الامور وقتها كانت اي، بس صدقني انت لو كنت مكاني كنت هتعمل اكتر من اللي عملته...
عائشه بغضب وحده: انت كدااب، انت بني ادم مريض ومتعرفش ربنا واللي عملتوه فينا وفاخويا ربنا هيخلصو منكم..
ياسين بحده: لو فاكر اني هصدق الكلمتين اللي قولتهم لابويا يبقي بتحلم، يحي اخويا اشرف من انكم تجيبو سيرته والايام بينكم وبينه ي ابن سيادة اللوا..
_نهض خليل من ع مقعده وهو يرمقهم بحده وغيظ..
واردف وهو يذهب للخارج: ابقو افتكرو كلامكم ده لما اخوكم يشرف فالسجن تاني...
_ذهب للخارح، فوقفت عائشه امام ياسين..
واردفت بقلق: هو اي الثقه اللي بيتكلم بيها دي؟..
ياسين بغضب: كبري دماغك من اي حاجه سمعتيها، دول تعابين واخبث خلق الله..
عائشه بدموع: انا خايفه ع يحي منهم...
ياسين بابتسامه هادئه وهو يحتضنها بهدوء: متخفيش يحي اللي شوفته اخر مره يتخاف منه مش يتخاف عليه...
عائشه وهي تبتعد عنه بغضب: اوعي يخربيتك وسختلي هدومي بريحتك دي..
ياسين بغيظ: غوري ي بت اطلعي فوق والا والله هفتح دماغك بالمفتاح ده...
أنت تقرأ
القصه واللي كان..
Romance_ما بين جدران ماضيه نشات قسوته وفساد حاضره ويبقي مستقبله مقيد بين ما حدث🖤