النهايه👋

1.2K 15 2
                                    

#القصه_واللي_كان🖤💔.
_part: 25....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سلاماا على اول نظره الى عينيك ..
سلاماا على ااول حديث بيننا .. 
وعلى ااول نقااش ورطني بك ..
وعلى ااول نظرة ااغرقتني بك .. 
وسلاماا على ااول اااغنية حب ...
سمعتهاا ورددتهاا لاجل عينيك...
وعلى ااول فجر ااغفى على صوتك ..
ياا تااريخ ميلادي وعمري الجديد .. 
ياا نبضي وانفااسي وعشقي الوحيد ..
سلاماا ي عشقي المنتهي..

♡💔♡💔♡💔♡💔♡💔♡💔♡💔♡💔♡💔♡💔♡

_وقف امام المرآه الخاصه بغرفته واخذ يعدل من هيئة ملابسه ويمشط شعره، نظر الي باب المرحاض المغلق وصوت المياه الذي ينبعث من الداخل وابتسم بهدوء وهو يتذكر ليلته الاولي التي كانت معها، تلك الفتاه الصغيره التي امتلكت قلبه منذ طفولتها وما كان يتمناه بكل حياته ان تكون زوجته قولا وفعلا بالفعل حدث، تنهد برضا وشعور الانتصار يملئ قلبه فماذا يريد سوي ان تكون هي بجواره ولكن هناك قلق شديد وخوف من الذي سيأتي بسبب ما حدث بالماضي، هل سيمر بخير ام انه سيترك الم مثل عادته، فااق من شروده ع رنين هاتفه..

اجاب بهدوء: ايوه ي سليم فينك؟..
سليم بهدوء: انا وصلت من شويه ويحي هنا انت اتاخرت لي..
جاء ليجيب ولكنه استمع لقول يحي الساخر: مهو عريس جديد بقي وهيتدلع علينا..
خالد بضحكه هادئه: قوله يتلم ويسكت لما كان عريس كنا سايبينه براحته..
سليم بحزن مصطنع: ي عم انت وهو اسكتو واحترمو اني لسه سنجل ومشوفتش دلع فام حياتي دي..

_ظل خالد يتحدث معهم، غير منتبه لنور التي دلفت خارج المرحاض وهي تجفف شعرها بتلك المنشفه الصغيره، رمقته بخبث وهو ينظر من النافذه ويتحدث بالهاتف، ثم ذهبت الي المرآه وقامت بجذب شعرها الاسود الطويل باكمله للامام ع وجهها وامسكت بتلك السكينه الصغيره التي كانت توجد بجوار طبق الفاكهه ع الطاوله الصغيره، ثم وقفت خلفه مباشرتاً بصمت دون انت ينتبه لها..
خالد بجديه: خلاص ي سليم والله هو هنزل ع طول واجيلكم وبعدين احنا لسه الساعه7 هنتقابل بدري لي مش عارف..
_اغلق خالد مع سليم واستدار للخلف كي يذهب لهم، ولكنه ما ان رأي نور تقف بتلك الهيئه ممسكه بتلك السكينه وما ان رأته حتي صرخت بشكل مخيف، وكان ردة فعله هو انه صرخ بخوف وذهب للنافذه كي يهرب، فابعدت هي خصلاتها عن وجهها..
قائله بضحك هيستيري: استني انت رايح فين هتموت نفسك من حتت مقلب..
تنهد خالد بارتياح قائلاً بغيظ: حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ي شيخه، اديني انذار طيب انك هتعملي مقلب..
نور بضحك شديد وهي تذهب وتمشط شعرها امام المرآه: لو كنت قولتلك مكانش هيبقي مقلب ي بيبي..
رمقها بغضب قائلاً: طيب عشان نبقي متفقين انتي لو ناويه تجيبي عيال بعد المقلب ده انسي، جوزك قطع الخلف ي موكوسه..
نور بضحكه واسعه: لو كنت شوفت شكلك وانت بتصرخ وهتجري تنط من الشباك كنت متت ضحك..
اتجه للخارج قائلا بغيظ: امم اتجوزت رامز جلال انا؟..
نور بجديه: الله يرحم الصبح، وبعدين استني انت رايح فين؟..
خالد بهدوء: هشوف يحي وسليم هنقعد مع بعض شويه فكافي..
نور بجمود: امم وبعدين هتيجي تروح ولا رايح فين؟..
ابتسم بخبث ثم تقدم منها واحتضنها بهدوء قائلا بصوت هامس: ع فكره انا مستحيل ابص لوحده غيرك واللي فبالك ي نور انسيه لانها حكايه وخلصت ومش هتتكرر..
استدرات له قائله بأبتسامه صفراء: برضو مجاوبتش ع سؤالي هتيجي ع البيت ولا هتروح مكان تاني؟..
خالد بهدوء: كنت بفكر اروح اطمن ع سالي، بس هأجلها لبكره واروح اجيبها من المستشفي مع يحي..
نور بهدوء: ماشي وخلي بالك من نفسك،  واوعي كده انت لاسق فيا كده لي؟..
ابتعد عنها خالد قائلا بغيظ: انتي مينفعش معاكي رومانسيه، عايزه حاجه ي شبح اجيبهالك وانا جاي؟..
نور بهدوء وهي تتابع تمشيط شعرها: اااه عايزة...
خالد بجديه: عايزه اي قلبي؟..
نور بابتسامه هادئه: بص انا مش عايزه معينه، بس هات اي حاجه المهم متدخلش البيت وايدك فاضيه...
نظر لها بنفاذ صبر قائلا: انا ماشي ي نور ومش هطول..

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Mar 31, 2023 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

القصه واللي كان.. حيث تعيش القصص. اكتشف الآن