0.5

256 42 9
                                    

" İyi çocuktur Lewis ama ilgi alanları diğerlerinden farklı olduğundan gençlere göre biraz sıkıcıdır."

" Nasıl farklı?"

" Kadınlarla ilgilenmez mesela. Edebiyat, müzik ve siyasetle ilgilenir daha çok. Edebiyatı sever misin?"

" Eskiden severdim."

" Neden 'eskiden'?"

" Her kitaptaki konular birbirinin aynı çünkü: Acı, toplum, siyaset, para, aşk ve bunları dramatize etmek için psikoloji kullanılıyor."

" Montesque sevmez misin hiç?"

" Hayır, bencil herifin teki. Ayrıca alt sınıfların yaşayabilmesi için üst sınıfların lüks kullanması zırvası da neymiş?"

" Machiavelli?"

" Sosyalizm uygulama açısından imkansız bir şey. Neden savunayım ki?"

" O hâlde Bastiat'ı seversin."

" Hayır sadece halkın ezilmesini haklı bulan bir canavar bana kalırsa."

" Kimi seversin peki?"

" Rousseau belki."

" O da sosyalist sayılmaz mı?"

" Ne yani köylü halkla mahkeme karşısında eşit olmaya sosyalizm mi diyorsun?"

"Hey sakin ol! İhtilali saçmalık olarak gören bir aptal değilim tabi ki o yüzden Rousseau hakkında saçma ve asılsız şeyler söylemeye çalışmıyorum. Ayrıca köylüleri bizimle aynı seviyeye getirmek... Bilemiyorum. Herkes buna karşı çıkar."

" Aslında sizi istese yerinden edebilir o köylüler. Sadece kendi haklarını savunmak üzere örgütlenmiyorlar. İngilizlerin dediği gibi a closed mouth doesn't get fed.*"

" Haklısın. Rousseau'nun bütün kitaplarını okudun mu?"

" Çok kitap okudum aslında ve evet Rousseau'nun bütün kitaplarını da okudum."

" Hiç fantastik kitap okudun mu?"

" Hayır."

"Hiç Jules Verne okudun mu? Şimdiki gençler ne diyordu? Bilim kurgu mu?"

" Bilmiyorum ve okumadım."

" Ah mükemmel bir kitaptır. Tam bir fantezi. Bir kitabı tıpkı başlığındaki gibi Ay'a gidilebileceğini savunuyor. Ay'a bildiğimiz gökteki gümüş gibi parlayan o güzelliğe. Hadi canım! Saçmalık. Biraz erken doğsa idam edilecek bir adam bu. Ne hayaller bağladım oysa okurken. Cidden güzel bir kitap! Okurken inanıyorsun Ay'a gidebileceğine. Belki o tarz kitapları seversin. Bir dene."

" Denerim."

"Aslında Lewis sever Jules Verne'i eğer iyi anlaşırsanız onun kütuphanesinden ödünç bile alabilirsin."

" Açıkçası buna gerek yok. Babamın kitaplığı devasadır efendim."

" Şanslı bir çocuksun demek."

" Lewis ne zaman iner?"

" Sevmez o kalabalığı pek. Dedim ya, anlaşamaz akranlarıyla."

" Kendi doğum gününde inmeyecek mi?"

" Bilirsin, dük çocuklarının sadece on sekizinci yaşı kutlanır. Bunu kaçırmayacaktır."

" Güzel, o zaman."












*Bizdeki ağlamayan bebeye meme vermezler deyimi ile özdeştir.

Suç- ChanglixHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin