Hari kepulangan seorang tentera udara dari kerja di Terengganu selama 2 minggu. Haritu kata nak balik hujung minggu lepas..sekali boss tak bagi cuti sebab ada tugas penting dengan sang gadis pun mengamuk.
"Assalamualaikum Nek,Tok,Riza" - QAID
Tangan Nenek dan atoknya disalam kemudian dipeluk adiknya erat.
Haish Adik pun, abang balik lah dia kena pergi Universiti dia balik sebab cuti panjang dah habis, tak ke meraung si adik taknak tinggalkan keluarga dia.
"Bang, aku akan pastikan hari kau kahwin aku sampai depan mata..huhu sayang do aku nak tinggalkan kau bang.." - ARIZA
"Pergilah belajar sana, belajar pandai-pandai balik sini bawa ilmu bukan tangan kosong ya.." - QAID
Makin dieratkan pelukan tersebut,maklumlah..paksu dia yang hantar Ariza ke airport memandangkan Qaid baru balik..penat.
[ SETIA ]
" Dia dah balik miss..tadi nenek dia telefon.."
Pandangan yang tadi hanya fokus pada skrin telefon kini beralih pada Bibik Hana.
"Bibik Hana bersiap, call Nik suruh dia bersiap..and Call Tazz dengan Haydir suruh diorang bersiap juga..disebabkan haritu bukan main tak cukup makan ah kalini aku bawa.." - HANNAH
Pecah tawa bibik Hannah.
Hannah ni masa kerja serius sampai 1 dunia scare of her..tapi bila dah tak kerja ni makin tak serius..makin kelakar pun ada.
Tapi bagus juga, takdelah rumah ni jadi macam dulu masa Mama and Papa Hannah hidup lagi.
" Bang, Hannah pun perlukan masa untuk bersuka ria..."
Pujukan ibunya tidak diendahkan..Papa Hannah ni terlalu fokus pada mengerah otak anak untuk belajar sahaja..
" No! Muktamad! Az get cars ready..menyemak duk rumah ni"
Mama Hannah hanya mampu berdiam, memang sejak dia kahwin..perangai suaminya yang satu ni memang tak pernah berubah..sebab suami lah dia pandai memasak dan membuat bisnes sendiri..tetapi sejak Hannah lahir..makin teruk perangai lelaki ni.
YOU ARE READING
SETIA : Her Revenge
Random" SETIA " SETIA dengan yang satu walaupun dialah musuh mu... Percintaan yang hanya sebelah pihak. Lelaki yang mencintai dengan seikhlas hati..dibalas dengan dendam isteri kepadanya. Gadis yang berlakon menjadi watak yang baik supaya sua...