Sudah 2 minggu tidak terdengar khabar berita dari Qaid. Benar dia tidak ambil kesah hal tersebut tetapi dia juga perlu mengetahui apa yang Qaod sedang lakukan sekarang agar dapat dia hadkan masa pertemuannya dengan Athar.
Hari ini, Hannah berjanji dengan Athar untuk keluar date. Dah banyak kali diajak tapi selalu Hannah cakap sibuk, kalini terpaksa jugalah pergi.
" Where're we going?" - HANNAH
" KLCC.. im boring and I thought..that were the best place to go. " - ATHAR
Jam ditelefon dilihatnya..baru pukul 4:56 pm..
Qaid ada beritahu dahulu yang kalau dia balik kemungkinan akan sampai malam.
Mana tahu balik mengejut harini juga.
Sampai sahaja, kereta Mercedez Benz tersebut diparkir ditempat parking. Athar kurang berminat dalam menukar kereta. Dia lebih minta Mercedez Benz yang dia guna sekarang berbanding Audi atau kereta lainnya.
" Wanna eat first? " - ATHAR
Hannah menggeleng menandakan tidak, ditarik lengan Athar untuk duduk dibangku berdekatan.
" Kenapa?" - ATHAR
" Jom cari tudung..." - HANNAH
" For what?" - ATHAR
" Tak tahulah..rasa nak try pakai..bila tengok orang pakai cantik je.." - HANNAH
Athar mengukir senyuman sinis kemudian bertukar ke senyuman manis.
Ditarik tangan Hannah untuk masuk kedalam KLCC dihadapan mereka sekarnag ini. Mungkin ada sesuatu yang boleh mereka jumpa didalamnya.
[ SETIA ]
Wajah Qaid berubah apabila melihat dua susuk tubuh yang lalu disebelahnya..mungkin tidak perasan kerana dia berpakaian tertutup dan memakai mask.
Susah untuk orang cam kalau dia pakai macamtu sekali.
Qaid berjalan ketempat Amzar berada.
Mereka sudah pulang dan tiba petang tadi, tapi Amzar ajak pergi KLCC untuk tenangkan diri plus cari hadiah untuk isteri dia..ikut sajelah.
" Asal murung tiba-tiba je ni?" - AMZAR
" Aku ternampak seseorang yang aku kenal..sangat.." - QAID
" Ah biarkan je..sekarang jom teman aku cari barang " - AMZAR
Qaid bangun dan mengekori Amzar dari belakang. Dia sedaya upaya membuang ingatan tentang hal yang dia lihat tadi. Mungkin saja dia tersilap orang, tak mungkin itu Hannah.
Jam dipandang, 7:30pm..dah maghrib, Qaid meminta izin kawannya itu untuk pergi dulu. Dia hanya berhenti di sebuah masjid untuk menunaikan solat maghrib kemudian terus pulang ke rumahnya yang berada di Pahang.
Memang sebenarnya dia pergi ke Terengganu, tapi dia terpaksa ikut Amzar ke Johor dalam perjalanan pulang tu, adik ipar Amzar buat kenduri dan dia pun dijemput sekali.
YOU ARE READING
SETIA : Her Revenge
אקראי" SETIA " SETIA dengan yang satu walaupun dialah musuh mu... Percintaan yang hanya sebelah pihak. Lelaki yang mencintai dengan seikhlas hati..dibalas dengan dendam isteri kepadanya. Gadis yang berlakon menjadi watak yang baik supaya sua...