A sárszín kavargás elsötétült körülötte, a hideget többé nem érezte. A tüdeje szét akart robbanni.
Vége. Meg fog fulladni.
Ahogy a gondolat, a halálé, bevillant az agyába, vasmarok ragadta meg a karját. Rántott rajta egyet és Solt többé már nem dobálta az áramlat, csak húzta vissza. De a derekára most erős kar fonódott, s a következő pillanatban fény és levegő csapódott az arcába. Egyszerre kellett mélyeket lélegeznie és köhögnie, öklendeznie. Szédült, a torka kapart, a tüdeje sajgott és sípolt – de határozottan életben volt, s a folyó végre eleresztette.
A valaki, aki megmentette, a partra vonszolta őt, s hagyta, hogy a sárba rogyjon. Sol négykézláb reszketett, próbálta kiköpködni a nyelve alól az iszap ízét, s várta, hogy kitisztuljon a látása.
– Iklif mê lakhûna!
Sol felhunyorgott az előtte tornyosuló alakra: az egy csurom vizes és borzasztóan dühös Dwalin volt.
– Elment az eszed, ostoba lány! – vicsorogta a törp, s ismét megragadta Sol karját, hogy felrángassa. – Talpra! Szedd össze magad!
– Bö-Bögöly – nyögte a lány, miközben igyekezett megállni a lábain – Vissza...
– Vissza a többiekhez – dörrent rá Dwalin, s mostanra nyilván belátta, hogy Sol térdei túlságosan remegnek ahhoz, hogy a lány egy lépést is képes legyen egyedül megtenni, mert cseppet sem finoman a hóna alá nyúlt, hogy megtartsa, s úgy kezdte cibálni, el a folyótól. – Az az átkozott póni már messze jár. Az élelmünk nagy részevel együtt.
Sol erre szégyen ide vagy oda, de elsírta magát. Dwalin a nyöszörgését meghallva vetett rá egy sötét oldalpillantást és érthetetlenül morgott valamit.
– Elég már – mondta néhány botladozós lépés után. – Nem foglak cipelni.
Sol beharapta az ajkát, és némán könnyezett tovább, de minden erejét összeszedte, hogy csillapítsa a lábai remegését, s mire kitisztult előtte a futva közeledő Bilbó képe, Dwalin már csak a biztonság kedvéért fogta a karját.
– Solveig! Jól vagy? – zihálta a hobbit, s az arcán tükröződő borzalom alapján Sol pontosan el tudta képzelni, hogyan festhet.
A lány bólintott, bár az őszinte válasz a „nem" lett volna.
– Hála az égnek! – Bilbó ideges léptekkel indult meg mellettük a parton összeverődött társaság felé. – Fili és Kili is épségben vannak, legalábbis...
De mielőtt be tudta volna fejezni a mondatot, Thorin bukkant fel, félretolva Norit és Dorit.
– Te! – A hangja remegett az indulattól, a hajából fröcskölt a víz, ahogy Sol elé trappolt. – Te!
Dwalin elengedte a lány karját és elhúzódott mellőle. A többi törp Thorin mögött gyülekezett, s Solt a siralmas helyzete ellenére valamiféle halvány megkönnyebbülés öntötte el, mikor megpillantotta Kilit, és az Óin támogatta Filit. Mindketten sápadtak voltak és elgyötörtek, de nem látszott rajtuk sérülés.
– Mit képzeltél? – Thorin olyan közel állt meg Solhoz, hogy a lány hátrahőkölt, s kis híján egyensúlyát veszítve hanyattesett. – Mire volt ez jó?
– Én csak – kezdte a lány, de a szavai elhaltak, a tüdeje szorított. – Csak... Bögöly.
– Fili és Kili majdnem megfulladtak – harsogta a Hegymély Királya. – És te egy ló miatt magad is a folyónak mész, hogy aztán meg kelljen menteni! Dwalinra itt lett volna szükség, de rajtad kellett segítenie, rajtad, aki szükségtelenül sodortad magad életveszélybe! Érted, mit mondok, Solveig?
YOU ARE READING
Visszafoglalni Erebort!
FanfictionEgy rohani kósza félhivatalos beszámolója Tölgypajzsos Thorin vállalkozásáról. Solveig, Hallgrim lánya öt évet töltött Minas Tirithben az Első és Másodkori nagy törpkirályságok történetének tanulmányozásával, s egyúttal igyekezett felkészülni a napr...