Annem yerde duruyordu. Önünde bir adam vardı. Annemin beti benzi atmıştı. Kafasını bana doğru çevirdi. "Oğlum baban hapisten çıktı sonunda korkma." Dedi. Annemi tanıyordum babamdan en çok korkan oydu. Her gece dayak yemişti beni öğrendiklerinde. Onun hatasıymış.
Babam bana doğru yürümeye başladığında odama doğru koştum. Odamın kapısını açamadan sertçe bileğimden tuttu. "Ne oldu ibne evlat baban hapisten kurtuldu diye sevinmedin hiç." Dedi. Yüzüne doğru tükürdüm. Bana doğru vuracak iken üst komşunun oğlu sesleri duymuş olmalı ki babamın kolunu tuttu.
Hızır gibi yardımıma yetişmişti. *Üst komşunun oğluyla tanışıklığımız vardı ama ben fazla irtibat kurmayınca o da benle konuşmayı kesti*. Babam kolunu olun elinden kurtarmaya çalışırken ben kendi kolumu kurtardım. Komşunun oğlunun arkasına annem ve ben saklandık. Babam sinirden kıpkırmızı olan yüzünü bize döndü. Ani bir sinirle kolunu çocuktan kurtarıp evden çıktı.Sonunda gitmişti. Annemin göz yaşlarını sildim ve sarıldım. Sessizce uzun uzadıya sarıldık. Ayağa kalktığımda önümde komşunun oğlu duruyordu. "Ne kadar teşekkür etsem az imdadımıza koştuğun için minnettarız Yasin." Dedim. Vay be hayatımda ilk defa bu kadar uzun cümle kurmuştum.
Komşunun çocuğu ile bir süre konuştuktan sonra vedalaştık. Sonra annem , babamın yaptıklarını polise ihbar ederek onun kısmî serbestliğini iptal etmek için uğraşıyordu. Benimse hala aklımda Kutay'a ne olduğu hakkındaydı.
Sonraki hafta babamın resmi olarak 35 yıllık hapisi onaylandı. Annemle beraber sevinçten ağladık. *Babamsa insan öldürmekten 80 yıl yiyip beraat ile süresi 35'e düşürülmüştü. Sonradan kısmi serbest bırakıldı ama bize yaptıklarından sonra eski haline geri döndü*.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tavandaki Yıldız / BxB
RomanceTayfun adında dışlanmış bir çocuğun bir uygulamadan tanıştığı birisiyle arasında geçen hikaye