#4- ŞİMDİ

197 9 14
                                    

Tam bir yıl geçti. O yıl içinde başardığım tek şey okulu sevmediğimden emin olmam olabilir. Pekala notlarım kötü değil hatta iyi bir lisede okuyorum da diyebilirim. Fakat bu beklediğim bir lise hayatı değildi.

Artı geçen yıl olan şeylerde pek çok şeyi sorgulamamı sağladı. Aşk, sevgi ve ne olmak istediğim gibi? Fakat benim gibi 16 yaşındaki her anlamda kararsız bir kızın bunları sorgulaması ne kadar doğru ki?

Yaz boyunca ya evde çalıştım ya da arada bir Asel ile gezdim. Su konusuna gelirsem de ona karşı pek bir şey hissetmiyorum sanırım Açıkçası onu bir yıldır görmedim ve görünce hala aynı şekilde garip hissedip hissetmeyeceğimi de bilmiyorum.

Derslerime gelecek olursam da onlara da bir el atsam fena olmaz aslında.

Şimdi, okulun ilk günü ve bende kapının önündeyim. Basit bir Anadolu lisesi. Yaz için beyaz kısa kollusu ve kış içinde mavi bir hoodiesi var. İkisininde önünde okulun amblemi var. Altına ise siyah bir pantolon seçmişler.

Bahçe fazlasıyla kalabalık. Yaz boyunca buluimayan arkadaşlar ya da sınıfları ayrılmış çoğu kişi yakın oldukları insanlarla konuşuyor.

İster birbirini sevsin ister sevmesin herkes bir arada duruyor. Fakat hepsi farklı bir dünyada yaşıyor.

Bu yıl 11 olduğum için alan seçmiştim. Sayısal oldum ama sayısalla pek bir alakam olduğu söylenemez.

(Tuse:şuan anlamsız gelen herşey ilerde bağlanacak)

Sınıfım 11/B'miş. Sınıf listesinde baktığımda öğrenmiştim. Bahçeye girdim ve zor olsa da sıramı buldum. Daha doğrusu Asel beni bulup sırama götürdü ve herkes toplandığında müdürümüz merdivenlere çıktı. Her yerde görülebilecek fix bir müdür profili vardı. Kel bir başı, hafif göbeği vs.

Sanki asırlar sürüyormuş gibi hissettiren uzun ve sıkıcı olan konuşmalarından yaptı. Acaba hepsi konuşmalarını böyle yapabilmek için eğitim alıyor muydu? En sonunda iyi bir yıl diledikten sonra sonunda okula girebilmiştik.

Sınıfımız 3 katlı okulun üçüncü katında yer alıyordu. Sınıfa girdiğimizde ise çoktan en iyi yerler kapılmıştı. Bizde; ortadaki sıradan , sondan 3. sıraya Asel'le birlikte oturduk.

Etrafa bakacaktım ki pencere tarafına bakmamla onu gördüm tam çaprazımda oturuyordu. Saçlarını önden aldığı iki parça saçı arkada birleştirecek şekilde yarım toplamıştı. İlk gün olduğu için o da dahil herkes sivil gelmişti. Kafasını çevirince fark etmiştim. Giydiği gri hırkası mavi gözlerini daha da açığa çıkarıyordu. Boyu benden biraz uzundu ve zayıftı. Ama ne kızarmıştım ne de başka bir şey...

Ben bunları düşünürken sınıf öğretmenimiz sınıfa girdi. Asel'in beni dürtmesiyle bende sınıfla ayağa kalktım. Öğretmenin eliyle işaret ederek oturun demesiyle sınıfça geri oturduk. Öğretmen ise kendini tanıtmaya başladı.

"Günaydıın hepinize. Benim adım Gülşah Bahar, umarım iyi bir yıl geçiririz. Nasılsınız bakalım? Tatiliniz nasıldı? Artık 11'siniz." Diyerek konuşmasına devam etti.

Bu öğretmen okula yeni gelmiş olmalıydı. Çünkü, daha önce görmemiştim. 30'larının başında olduğu yüzünden belli oluyordu. Güzel ve bakımlıydı. Hafif bir makyajı ve kalem eteği vardı. Üzerine de hoş bir bluz giymişti. Nazik birisine benziyordu. Almanca ve sınıf öğretmenimizmiş. Sırayla kendimizi tanıtmamızı istedi. İlk günün bu kısmını hiç sevmiyordum işte.

Birkaç kişi ardından sıra Su'ya geldiğinde üstünü düzelterek sakince ayağa kalktı.

"Benim adım Su Duman. Annem fabrikada çalışıyor. Kardeşim yok. Hedefim mimarlık."

Bütün bunları söylerken kendisinden oldukça emin görünüyordu. Yerine geri oturdu. Ona baktığımı fark edince bana gülümseyip başını çevirdi ve herkes gibi konuşan kişileri dinlemeye koyuldu.

Bu sıraya geçtiğinde artık konuşma sırası bize geliyordu. Bu tarz şeylerde fazla geriliyordum. Uzun zamandan beri bunu bildiği için ilk Asel ayağa kalktı.

"Benim adım Asel Uz. Babam şirkette çalışıyor. Kardeşim yok. Hedefim yazılım olmak."

Sıra bana gelmişti. Derin bir nefes vererek ayağa kalktım.

"Adım Defne Boz. Annemde, babamda çalışıyor. Bir ablam var. Hedefim diş hekimliği."

Hızlıca söyleyip bitirdim ve yerime otururken onunda bana baktığını gördüm ve ona geri gülümseyerek oturdum.

<3 okudğunuz için teşekkürlerr...

//Sunlight//Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin