İnsan sevmeli: Bazen bir insanı, yahut da bir ağacı, yahut da kanadı kırık bir kuşu. Zaten sevmezse insan, insan mı olur?
-Cahit Z.-
••••
Bir ruhu öldürebilecek en büyük şey inanmaktır. İnandığının yanıltmasıdır. Ben bir kere daha yanıldım bugün. Bir kere daha aynı olacak bir son için çırpındım. Belki bu sefer farklı olur diye. Belki bu sefer değişir. Belki bende sevilirim, birinin en saf duygularıyla..
Çok mu zordu sevilmek? Çok mu zordu beni sevmek?
Aşk, istediğim şey..
Yaksa da gittiğim, her seferinde denemekten vazgeçemediğim. Yanmaktan şikayetçi olsam da yanmadan duramadığım o şey, aşk işte.Aşık olmak zor. Ama aşka aşık olmak daha zor. Hastalıklı, mazoşist bir ruhum var sanki. Onun acısı benim için vazgeçilmez bir haz. Acı çekmeyi sevdiğimden değil. Aşk uğrunda acı çekmenin güzelliğinden... Doğruyu ararken vermiş olduğun mücadelenin değerinden... Ve onu bulduğunda yaşayacağın, tasviri olamayacak kadar yoğun olacak o duyguların saflığından...
İşte böylesine yücelttiğim aşkı arıyorum ben. Ve böylesine yüce bir aşkı yaşamayı beceremeyen insanların arasında arıyorum kendi meleğimi. Bana layık olanı bulmak istiyorum. Ve onu bir gün bulacağıma eminim. Karşıma çıkan yanlışlarla onu bulabileceğime olan inancımı kaybetmek, verilebilecek en büyük zarar olurdu benliğime.
Hayatımda hiç var olmamış birinin yokluğu ne kadar soğuk ve yalnız hissettiriyor biliyor musunuz? Bilemezsiniz. Ben çok kalabalık bir yalnızım.
Evet bir kez daha yanıldım belki. Ama pes etmiyorum aramaktan. Ta ki bulana dek aşkımı...
Cemal Süreya'nın dediği gibi "Ben senin için okunacak kitaplar, anlatılacak hikâyeler, altı çizili satırlar, güzel şarkılar ve rüyalar biriktiriyorum."
O yüzden çok bekleme. Gel bana. Saracağım seni tüm ruhumla...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Acılar ve Umutlar
Short StoryAcıları dindiren umutlar ve umutların getirdiği acılar...