,,Kate, to máš opravdu takovou chuť?'' zeptal se mě opatrně Joe a tak jsem se na něj zahleděla s plnou pusou. Před sebou jsem měla několik misek s různými věcmi, od sladkého až po kyselé. Zkoumavě jsem se pak podívala na to, co mám před sebou a pak zase na něj.
,,Co se ti nezdá?'' zeptala jsem se a strčila si do pusy kyselou okurku.
,,Nepamatuju se, že bys měla takové chutě.'' řekl klidně a cukaly mu koutky.
,,Ehm, to já se takhle láduju jen v poslední době. Nevím čím to, ale prostě si nemůžu pomoct.'' řekla jsem napůl s plnou pusou. Když jsem to ale takhle vyslovila nahlas, tak jsem se trochu zarazila a rozmyslela si další sousto brambůrků, tak jsem je vrátila do mísy. Joe mě celkem zaujatě pozoroval.
,,Jsi v pohodě?'' zeptal se po chvilce, tak jsem se na něj podívala.
,,Jo, jsem v pohodě. Joe, nechci nic říkat, ale ta tvoje voňavka je otřesná.'' řekla jsem mu a strčila si do pusy grep.
,,Vždyť se ti vždycky líbila.''
,,Jo, ale to si ji měl na sobě málo. Teď smrdíš jako by si na sebe nalil celý její obsah.''
,,Ale já si cákl dvakrát jako vždycky.'' podotkl a už si mě divně měřil pohledem.
,,Fakt? Mě to ale nepřijde.'' řekla jsem zadumaně a strčila do pusy solené brambůrky.
,,Kate, můžu mít jednu osobní otázku?'' zeptal se mě, tak jsem kývla a strčila si do pusy kyselou okurku.
,,Ty jsi těhotná?'' zeptal se mě a já se div neudávila okurkou. Tou otázkou mě dost zaskočil, až jsem začala kašlat, jak jsem blbě polkla okurku. Joe mě okamžitě poplácal na záda.
,,Dobrý?'' zeptal se mě starostlivě.
,,Jo, jsem v pohodě. Jak jsi probůh na to přišel? Já nejsem těhotná.'' řekla jsem mu, jak jsem se uklidnila.
,,No, tak se na sebe podívej. I slepej by poznal, že jsi trochu přibrala.''
,,Tím chceš říct, že jsem tlustá?''
,,Ne. Jen ti to říkám. A co ty tvoje chutě? Vždyť ty se cpeš jak těhotná. A taky jsi říkala, že jsi hodně náladová a ještě k tomu jsi přecitlivělá na pachy. Proto mě to napadlo. Copak tobě to tak nepřipadá? Kdy jsi vůbec měla naposledy měsíčky?'' říkal mi celý takový vykolejený a já se nad tím zamyslela. Dokonce mě z toho přešla chuť na ty dobroty, co jsem měla před sebou rozložené v miskách a odstrčila je stranou.
,,Ale já nemůžu být těhotná.'' řekla jsem nevěřícně a tak trochu hystericky.
,,Kate, tak jsi nebo nejsi těhotná?'' zeptal se mě a tak jsem se na něj zničeně podívala.
,,Já nevím.'' řekla jsem zoufale a on se divně zatvářil...snad soucitně?
,,Máš tady těhotenský test?'' zeptal se mě opatrně a já kývla na souhlas.
,,Chvilku vydrž.'' řekla jsem mu a šla do ložnice. V šuplíku jsem měla těhotenský test, který jsem chtěla použít tak před třemi týdny, ale úplně jsem na to zapomněla. No, teď na to byla vhodná chvilka, tak jsem šla na záchod a počůrala vyznačený proužek, který jsem pak zase zaklapla.
,,Tak co?'' optal se mě hned, jak jsem se k němu vrátila. Sedla jsem si vedle něj.
,,Musíme vydržet tři minuty.''
,,Co když to bude pozitivní?''
,,Tak si to dítě nechám. Budu ho vychovávat sama. Ale na potrat mě nikdo nedostane.'' řekla jsem klidně a on pozvedl obočí.
ČTEŠ
Překladatelka
Fiction généraleMladá dívka zahalená prací, aniž by měla čas na osobní život dostane pracovní nabídku, která se jen tak neodmítá. Jde o pozici překládající mluvčí jedné velmi známé hudební skupiny. K jejímu překvapení postupně zjistí, že našla svoji lásku a opravdo...