helpen koken

355 11 1
                                    

tw selfharm

nou luna kom dan gaan we koken zeg ik tegen luna. jaaw antwoordt ze vrolijk. lieverd wil jij mee-eten of heb je geen honger vraag ik ik aan matthy. nou ik wil wel gewoon wat eten maar niet heel veel dus ja antwoordt matthy. nee dat is goed dan maak ik het gewoon voor 2 personen zeg ik terug. oke dat is goed antwoordt matthy. ik loop weer terug naar de keuken.

oke loen wat is de eerste stap voordat we kunnen koken vraag ik. handen wassen antwoordt luna. goed zo antwoordt ik weer. ik zet luna op het fornuis zodat ze bij de kraan kan. ik doe zeep op luna's handen en ze wast haar handen. oke luna papa gaat opnoemen wat we nodig hebben en dan kan jij dat pakken ja vraag ik. jaaw datwt is goewd. oke ingrediënten zijn.

200g kipfilet
150g pasta
Een halve ui
125ml room
125g cherry tomaatjes
Peper en zout
Scheutje olijfolie
30g pijnboompitten
Handje rucola
2 eetlepels pesto

luna pakt alles wat ik zeg alleen moet ik soms nog een klein beetje helpen. nou luna dan kunnen we nu beginnen met het echte werk. jaaaw roept luna heel enthousiast. Snipper het uitje en fruit even aan in een scheutje olijfolie. Voeg de blokjes kip toe en bak ongeveer 5 minuten. Kook ondertussen de pasta gaar. Voeg de (zelfgemaakte) pesto en room toe aan de kip en roer goed door. Proef nog even of er nog peper of zout bij moet lees ik voor. oke luna papa snijd de ui doe jij het dan zo in de pan vraag ik. jaw dawt is goewd andwoordt luna. ik snij het uitje en laat luna de ui in de pan doen. ik snij ook nog even de kip en die doe ik ook in de pan erbij. ik zet het vuur aan en laat de ui en kip in olijf olie bakken. ik pak als volgende een pan waar de pasta in kan en laat luna het water er in doen. luna nu mag je deze room bij de kip en de ui doen zeg ik tegen luna. luna doet wat ik zeg en ik geef haar ook de pesto en zeg dat ze die er ook bij mag gooien. ik doe er nog een klein beetje peper en zout bij maar niet teveel. oke stap 2 Laat de pesto saus een paar minuutjes zachtjes pruttelen. Voeg dan de gekookte pasta toe en schep er doorheen. Halveer de tomaatjes en roer ook door de pasta pesto en verwarm nog een minuutje mee. Serveer de pasta pesto in de pan of op een bord met een handje rucola en de geroosterde pijnboompitten lees ik voor. luna als jij let op dat de pasta niet overkookt dan snij ik de tomaatjes alvast. okew pawpa antwoordt luna. nadat ik de tomaatjes heb gesneden giet ik de gekookte pasta af en doe de pasta bij de saus. oke luna nu mag jij de tomaatjes bij alles gooien zeg ik tegen luna. luna gooit de tomaatjes bij de pasta pesto en dat laat ik nu nog even koken. ik bak nog even snel wat pijnboompittjes en zeg tegen matthy dat we bijna kunnen eten. als het klaar is doe ik alles op de borden met nog een beetje rucola voor de finishing touch. luna kom ga jij ook zitten zeg ik tegen luna. zo wat heb je dit lekker gemaakt zegt matthy tegen luna. dawnkje antwoordt luna.

na het eten breng ik luna naar bed en ga ik de keuken opruimen. ik let even niet op en zie een mes die op het aanrecht licht niet liggen waardoor ik mijzelf open snij. ahh shit zeg ik. gaat ie lieverd vraagt matthy. ja ik heb mezelf alleen per ongeluk gesneden maar is niet heel erg hoor antwoordt ik. ik hou mijn vinger onder de kraan en doe daarna een pleister op mijn vinger. ik ga even tegen het aanrecht leunen en ik krijg een flashback.

milo heb je nou alweer een onvoldoende je kan echt niks he ga maar weer naar je kamer  en kom er pas uit als je al je huiswerk heb gedaan en goed hebt geleerd schreeuwt mijn vader naar mij nadat ik weer eens mijn zoveelste onvoldoende heb gehaald. ik wil mezelf iets aandoen alleen waren mijn ouders er achter gekomen dat ik mijzelf sneed dus hebben ze alle messen van mij verstopt. ik moet mezelf echt iets aandoen dus ik kijk mijn kamer door alsof ik iets zie waarmee ik mezelf kan snijden. ik zie een puntensnijder liggen en pak het op. ik pak een potlood om het schroefje eruit te draaien. als het gelukt zie ik het mesje waarmee je normaal je potlood mee slijpt maar ja nu ga ik het even voor iets anders gebruiken. ik zet het mesje op men boven arm en maakt een paar sneeën. ik ga snel even douchen zodat al het bloed weggaat. als ik onder de douche sta en zeep gebruik gaan mijn wonden weer eens echt heel erg prikken ik ga op de grond van de douche zitten..

milo milo je maakt me bang gaat het goed vraagt matthy. ik kom uit mijn trans en zit opeens op de grond ik denk dat matthy dat heeft gedaan. milo gaat het vraagt matthy nog een keer. huh oh ja ik kreeg een flashback sorry antwoordt ik. shsh niet sorry zeggen kom even mee naar de bank dan kan je het als je wilt uitleggen zegt matthy. ik loop achter matthy aan terwijl ik nog steeds in een soort van schok zit.

nieuw deel mensen als je met selfharm zit te struggelen alsjeblieft praat met iemand als je tegen mij wilt praten mag dat ook gewoon.

even mijn levensverhaal van vandaag delen iemand zei tegen mij dat ik mijn eigen naam verkeerd spelde want ik schreef luna maar hij vond dat het loena moest zijn omdat je het zo uitspreekt. ik ging echt helemaal stuk

oh ja en ik heb het grootse compliment ooit gekregen iemand vond mij op juultje lijken hallo juultje is zo mooi en iemand vind mij daarop lijken. allemaal wel leuk enzo maar ik zie het helaas echt niet.

Oh en ja als je zin hebt in pasta er staat hier een heel recept dus ja

maar goed laat een comment en sterretje achter

xx

de dohter van matthy en miloWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu