01 • secret.

161 29 20
                                    

     Lee Chan,

    Di dalam kelas yang bising serta tak tenteram ㅡ dia berada di tempat dan sibuk mengulangkaji pelajaran. Kelas yang tak ubah seperti pasar itu hanya dibiarkan.

     Lee Chan bukanlah budak bersosial walaupun dengan abang-abangnya itu sendiri. Baginya, tak pentinglah untuk dirinya melayan orang-orang bodoh.

      Ketua kepala sebuah geng yang di belakang ㅡ Kim Haemin dengan niat untuo mengusirnya mendekati Chan. Senyuman sinis diberikan kepadanya.

      " Hoi, budak tak betul, " Ujarnya ㅡ Chan tidak melayannya dan itulah yang menyebabkan satu kelas ketawa apabila Chan memulaukan katanya.

     Hilang senyuman sinis Haemin dan digantikan dengan pandangan tajam.

    Buku-buku di atas mejanya dibaling dan dicampak jauh namun Chan tidak terkejut sedikit pun. Dia memandang Haemin uninterested.

     " Apa? " Soal Chan selamba.

     " Mwo? Apa? Kau malukan aku! " Balas Haemin berang dengan melihat wajah selamba Lee Chan itu.

     " So? Bukan masalah aku. " Balas Chan selamba lagi.

      " Yah, Lee Chan!, " Jeritnya. Kolar baju Chan ditarik ㅡ Chan melihatnya dengan pandangan biasa. Sedikit pun dia tidak merasa gentar atau takut.

      " Kau jangan buat aku sebarkan siapa sebenarnya kau, Chan. Nahas kau dikerjakan sekolah ni. " Ujarnya ㅡ Chan melepaskan tangan itu kasar. Chan memandang tajam Haemin.

      Chan terpandang wajah dua orang abangnya di luar ㅡ dia menoleh arah Haemin dengan pandangan tajam.

     " Don't you dare, Kim Haeminkau cakaplah itu pun kalau kau tak nak kena belasah lagi. " Ugut Chan. Haemin memandang ke luar kelas itu dan serta merta dia kehilangan kata.

     Boo Seungkwan dan Choi Hansol sedang memerhatinya daripada tadi ㅡ Haemin meneguk air liurnya lalu berlalu ke tempatnya. Mereka orang yang selalu memukulnya kerana dia menganggu Lee Chan.

(🎲)

     " Lee Chan, "

     Mereka bertiga belas sedang sibuk menikmati juadah makan tengah hari yang dimasak oleh Mingyu. Lee Chan tak menjamah sedikit pun makanan yang berada di hadapannya.

     Suara itu menghentikan lamunan Chan.

     " Hm? "

    " Makan makanan kau sebelum sejuk. " Arahnya. Chan tak melawan malah cuba juga menelan walaupun dia tiada selera. Jeonghan mengeluh sebelum dia pula bersuara.

     " Petang ni kau kena datang temu janji dengan kaunselor autism kau, Chan-ah"

[√] Lost & Found.Where stories live. Discover now