Seungcheol dan Ian bersama lagi berganding bahu menghapuskan satu makhluk berbadan besar itu. Dengan sisa tenaga yang masih berbaki, masa itulah mereka masih bertindak.
Darah hitam syaitan itu pancut keluar mengotori badan Ian dan juga Seungcheol. Tenaga syaitan itu masih berbaki lagi. Seungcheol menendang wajahnya membuatkan dia berjalan ke belakang.
" Ian-ah, kau kata kau ingin manipulate Easter jadi go on. Biar aku je yang hapuskan makhluk ni. " Ujar Seungcheol membuatkan Ian itu terhenti. Dia akur lalu mendekatinya.
Jeonghan dan Seungkwan pun sedang bertungkus lumus cuba untuk melawan Easter. Kedua matanya pula ditutup dan membaca mantera.
Langkahnya mendekati Easter lalu menyentuh bahunya. Easter pula menoleh ke arahnya dan ping! Lelaki itu berada di dalam terowong gelap.
Easter meliar di sekeliling dan dia tahu ini bukan terowong sebenar. Ian juga pandai menggunakan kuasa manipuasi untuk memanipulasinya.
" Aku tahu kau berada di sini, Yoon Ian. Keluar kau! " Jeritnya cuba untuk menarik perhatian Ian tapi tak ada sebarang balasan daripada siapa- siapa.
Pap! Pap!
Kepalanya dipukul oleh seorang lelaki yang lebih muda darinya, Chan. Dia memandang Chan dengan senyum sinis lalu pisaunya dihayunkan sangat laju padanya.
" Kau syaitan sebenarnya, Jung Easter. Aku tak sangka kau macam ni. Aku dah buat silap besar terima kerja ni! " Jerit Jeonghan lalu dengan bertalu-talu dia memukul badannya.
Easter terjatuh atas tanah dan dapat merasakan ada cecair panas di belakang badannya. Seungkwan serta Ian berdiri di hadapan Easter namun lelaki itu tersenyum sinis.
Easter membaca satu mantera yang tak difahami dan bibir Ian sama bergerak membaca sesuatu. Chan dan Jeonghan tak berhenti memukulnya.
" Argh! " Jerit Jeonghan tidak lama kemudian sambil lehernya pula dipegang.
" Hyung! " Jerit Seungkwan dan Chan.
Blurp! Blurp!
Jeonghan termuntah darah dan perutnya mula berasa sakit seperti dia ditikam seseorang. Mantera dibaca itu ialah mantera sumpahan manusia.
Easter memandang Seungkwan tajam lalu menikam pada perut tanpa sedar. Seungkwan tersentak lalu jatuh di atas tanah. Chan juga terkejut lihat apa yang sudah terjadi.
Makin banyak darah keluar dan perutnya semakin perit. Ian membaca manteranya dan menjerit apabila ayat sampai kepada penghujung.
Grr!
Krrk! Krrk!
Bunyi ngauman makhluk yang sama menganggu Jeonghan dan rakan yang lain menarik perhatian mereka. Seungkwan terbatuk darah lalu gagah diri bangkit dan mengambil kayu itu.
YOU ARE READING
[√] Lost & Found.
Fanfic" Kau pernah dengar tentang kisah satu terowong dekat bandar Gyeong-Gi Do? " Yoon Jeonghan ahli paranormal itu ditugaskan untuk masuk ke dalam satu terowong di bandar Gyeonggi-Do. Dia perlu membawa rakan-rakannya yang lain untuk menemaninya. ...