18 • He is the key.

89 22 1
                                    

      " Seungkwan-ah, wake up, " Ujar seseorang.

       Seungkwan cuba membuka kedua belah matanya walaupun berat. Putih dan cahaya menerpa masuk ke dalam matanya membuatkan matanya silau.

       Orang pertama yang dia lihat pun ialah Lee Seokmin. Seokmin menarik tangan Seungkwan membantu untuk jejaka itu bangkit. Seungkwan meliar di sekelilingnya.

      " Hyung, kita dekat mana? " Soal Seungkwan bingung.

      " Hm, let me guess... at heaven? " Ujar Seokmin membuatkan anak Boo itu agak terkejut.

     " Kita dah mati ke? " Soalnya agak polos membuatkan Seokmin tergelak. Seungkwan memandang Seokmin itu agak hairan ㅡ orang tengah seriuslah boleh pula gelak.

      " Mana ada. Seokmin, kalau kau nak bergurau pun bertempat. " Ujar Minghao di belakang Seokmin. Lelaki berkelahiran China itu mendekatinya dan tersenyum.

      Seungkwan memandang belakang Seokmin dan Minghao lagi. Mata pun tak salah memandang apabila Hansol, Jihoon dan Junhui juga ada di situ.

      Situasi sekarang membuatkan dia semakin keliru.

      " A-apa yang dah jadi? Mana lagi yang lain? Patutnya kita ada dalam terowong, kan? Aku rasa banyak ni aku ketinggalan. " Bertubi-tubi yang disoal oleh Seungkwan.

       " Kau kena bertahan demi kami, Seungkwan-ah. " Rayu Minghao tiba- tiba.

       " Apa maksud kau? " Soalnya tak faham.

      " Kitorang dah dibunuh oleh dia dan roh kitorang tak tenang, Kwan. Dia dah ambil jasad kitorang untuk kerja pemujaan syaitan. " Ujar anak berkelahiran Wen pula.

       " Hyung a-apa? Jangan cakaplah korang semua dah mati! " Jerkahnya akibat terkejut ㅡ mereka sedar kedua matanya berair. Seungkwan pun tidak percaya dengan apa yang didengari.

        " This is actually a bitter fact, " Ujar Hansol lalu mendekatinya. " Kau saja yang boleh kitorang minta dan selamatkan jasad kitorang dan juga yang lain keluar dari terowong dan kau juga mesti bertahan. "

       Seungkwan menggeleng perlahan. Air mata yang ditahan dari tadi terus tumpah dari tubir mata. Fikiran pula bercelaru setelah mendengar fakta di mana kawan-kawan baiknya mati.

       " No, why are you have to die? Why? Apa gunanya selamatkan jasad kau tapi korang mati? Kita dah tak akan jumpa lagi. " Ujar Seungkwan sambil menangis teresak-esak.

[√] Lost & Found.Where stories live. Discover now