Yoon Jeonghan ㅡ
Dia bertekad untuk mencari Chan dan menarik diri dari aktiviti ini. Dia yakin ekspedisi kali ini amat lain dan mengerikan daripada sebelum ini.
Tiba-tiba dia teringat dengan kata- kata neneknya tentang keluarganya ㅡ
" Kamu ada seorang abang dengan namanya Yoon Ian, " Ujar wanita yang sudah berusia pada Jeonghan. " Kalau kamu nak tahu, Ian dan appa kamu tu hilang dalam terowong Gyeongi-Do. "
Jeonghan yang baru saja masuk ke alam remaja mendengar bait-bait kata wanita yang merangkap neneknya. Dia memandang wanita itu ingin tau lebih lagi.
" Kalau macam tu mana pula pergi omma Jeonghan? Mesti dia hidup lagi, kan? " Soal Jeonghan polos. Wanita di depannya tersenyum sebelum berkata- kata lagi.
" Omma Jeonghan pun hilang lepas dua tahun lepas tu mencari appa serta Ian... dalam terowong tu juga. " Nenek itu mengelus lembut rambut Jeonghan.
" Yoon Jeonghan, "
Jeonghan membuka matanya lalu mengambil nafasnya kerana dia amat terkejut apabila dia sedang bermimpi. Dia hampir terjatuh tapi sempat anak bermarga Choi itu menahan.
Mereka memandang Jeonghan itu dalam keadaan yang risau.
" Gwenchana? " Soal Jisoo.
" Kaja, kita kena cari Chan dulu. " Tanpa menjawab soalan Jisoo, lelaki itu segera berjalan ke depan tanpa dia memandang ke arah mereka.
Mereka berjalan hampir sepuluh minit tanpa henti, Seungcheol masih dengan kameranya merakam tempat yang dia sedang berjalan. Junhui pula mengambil kerja Jeonghan untuk dia mengendalikan YouTube.
Semuanya berjalan seperti biasa sehingga ㅡ
" Hyung, " Sahut Hansol dengan suaranya yang agak terkejut. Mereka pun datang mendekati Hansol sedang memegang kain balutan yang banjiri dengan darah.
" Ini bukan balutan Seungkwan ke? " Soalnya.
Jeonghan terkejut bukan kepalang apabila dia sudah berfikiran aneh. Dia meliar sekeliling berharap Soonyoung atau Seokmin ataupun Seungkwan di situ berdekatan.
" Means that Soonyoung pun ada ikut sini dengan dua orang tu, " Ujar Mingyu.
YOU ARE READING
[√] Lost & Found.
Fanfic" Kau pernah dengar tentang kisah satu terowong dekat bandar Gyeong-Gi Do? " Yoon Jeonghan ahli paranormal itu ditugaskan untuk masuk ke dalam satu terowong di bandar Gyeonggi-Do. Dia perlu membawa rakan-rakannya yang lain untuk menemaninya. ...