" Soonyoung hyung, kita lari dari sini. Ppali! " Jerit Seokmin.
Mereka tidak menunggu masa lalu berlari secepatnya namun ketukan itu tidak berhenti. Soonyoung menoleh di belakang dan lihat bayangan itu kejar mereka.
Bayangan itu semakin mendekati. Soonyoung, Seokmin dan Seungkwan cuba melajukan larian namun bayang hitam itu lebih laju daripada mereka.
Bayangan hitam itu mula keluar di dinding dan mengejar mereka. Wajah bayang hitam itu makin jelas sehingga membuatkan mereka ngeri. Wajah itu sungguh buruk dan menakutkan.
Brr! Brr!
Kawasan mereka bergegar secara tiba-tiba membuatkan mereka hilang imbangan lalu serentak mereka jatuh di atas tanah namun di kawasan yang berbeza.
Soonyoung mencari lampu suluh di merata tempat ㅡ
Seokmin cuba mencari Soonyoung dan Seungkwan dalam keadaan gelap ㅡ
Seungkwan terbaring tanpa boleh bergerak akibat kejutan. Darahnya di leher mengalir dengan banyak akibat balutannya terbuka lalu hilang.
" Hyung? " Sahut Seungkwan.
Manakala di situasi Soonyoung dan Seokmin,
WARGH!!
Bayangan hitam itu menolak badan Soonyoung kuat sehingga terbaring di situ menghadap siling. Membulat bola matanya memandang bayangan itu.
Wajahnya mempunyai bulat-bulat berlubang yang banyak dengan mata terkeluar dari soketnya. Bibirnya pula terkoyak dengan lidah terjelir keluar.
Baru saja dia ingin menerkamnya, Seokmin menyuluh lampu suluh pada wajah bayangan hitam itu. Dengarlah jeritan yang kuat daripadanya kerana sakit yang amat.
Puff!
Bayangan hitam tadi hilang serta merta.
" Hyung, gwenchana? " Soal anak bermarga Lee pada Soonyoung. Kwon Soonyoung sekadar mengangguk lalu menyuluh lampu di serata tempat.
" Mana Seungkwan? " Soalnya.
" Aku tak tahu, hyung. Dia jatuh somewhere berdekatan tapi hilang. Aku tak nampak kelibat dia. " Balas Seokmin risau.
" Seungkwan-ah, eodiya? " Jerit Soonyoung.
Seokmin juga turut mencarinya di mana-mana berdekatan namun tiada langsung kelibat Seungkwan. Seokmin mendekati Soonyoung dengan wajah risau.
" Ini just instinct aku je tau, " Dia memandang Seokmin. " Patutnya dia jatuh berdekatan dengan kita mesti ada kelibat dia atau kita dengar dia tapi we didn't hear or see him. Aku rasakan ada sesuatu dah ambil dia. "
Seokmin cuba menghadam kata- kata Soonyoung.
" Or..., " Soonyoung memandang Seokmin serius.
YOU ARE READING
[√] Lost & Found.
Fanfiction" Kau pernah dengar tentang kisah satu terowong dekat bandar Gyeong-Gi Do? " Yoon Jeonghan ahli paranormal itu ditugaskan untuk masuk ke dalam satu terowong di bandar Gyeonggi-Do. Dia perlu membawa rakan-rakannya yang lain untuk menemaninya. ...