Broken

278 17 2
                                    


"Omg Soph! Waar is hij? Ik heb me gek gezocht vandaag!" roep ik en dan blijft het ineens stil. "Sophie , kom op! Vertel het mij nu!" zeg ik en ik hoor haar slikken "oké, ik heb Justin gisteren een huis hier in de buurt binnen zien gaan, samen met een meisje" zegt ze en een steek van jaloezie gaat door me heen en ik voel mijn woede opkomen. "Wat? Dat meen je niet! Weet je echt zeker dat het Justin was?" vraag ik. "Ja Em, die tattoo's herken je uit duizenden" zegt ze en ik laat me achterover vallen op mijn bed en begin te huilen. "Hoe kan hij, zomaar met een ander gaan flikflooien!" zeg ik huilend en ik veeg een traan van mijn wang. "Emily, ik heb je nog niet alles verteld" zegt Sophie dan zachtjes en ik verstijf "hij is toch niet bij jou hé?" vraag ik "nee maar-" zegt ze en ik onderbreek haar weer "ken ik haar soms?". Sophie zucht "ja, je kent haar echt heel goed". Nu word ik heel ongeduldig en ik moet weten wie het is. "Omg vertel mij nu verdomme wie het is Sophie! Ik moet het weten!" roep ik. "Oké , het was Olivia" zegt ze en ik verstijf en staar voor me uit. Mijn iphone glijd uit mijn hand en valt op de grond. "Em? Em ben je er nog?" hoor ik uit mijn iphone komen maar ik staar nog voor me uit. 'Het was Olivia' , die zin blijft door mijn hoofd spoken.  Hoe kan ze? Ze is mijn beste vriendin! Ik snap het gewoon niet want ze heeft echt een hekel aan hem! Of ze deed maar alsof. Waarom heeft ze hem een paar dagen terug dan helemaal uitgescholden in het café?. Echt allemaal vragen spoken door mijn hoofd en ik wil ze gewoon beantwoord hebben. Ik sta op en ren de deur uit. Eenmaal in mijn auto scheur ik over de weg want ik wil echt zo snel mogelijk bij Olivia zijn. Die bitch moet gewoon boeten! Net als Justin want hij weet dat zij mijn vriendin is. Nou ja was, op dit moment.


Voor Olivia's huis stop ik mijn auto. Ik trek mijn sleutel uit het contact en stap op de stoep. Dan storm ik naar de deur en begin er op te bonzen. Na een tijdje gaat de deur open "wow Emily, gaat het wel?" vraagt Olivia en ik schud mijn hoofd. "Waar is hij?" vraag ik "waar is wie?" zegt ze en ze kijkt me vragend aan maar ik zie gelijk aan haar ogen dat ze liegt. "Hij is boven hé?" zeg ik en ik duw haar aan de kant en storm de trap op. Ik ren naar haar kamer en duw de deur open. "Emily? Wat doe jij nou hier?" vraagt Justin, die gelijk opstaat van het bed en me vragend aankijkt. "Ik heb me echt gek gezocht naar jou!" roep ik "hoe ben jij in vredesnaam hier gekomen?". "Nou, je kan zo'n lekkerding toch niet op straat laten slapen?" hoor ik Olivia zeggen. "Jij achterbakse slet! Jij wil Justin gewoon van mij stelen!" roep ik. "Technische gezien steel ik helemaal niets van jou Emily, jij had Justin toch op straat gezet?" zegt Olivia plagerig en ik kijk Justin met tranen in mijn ogen aan. "Justin, ik heb echt zo'n spijt van wat ik heb gedaan en ik ben er achter gekomen dat ik helemaal niet zonder jou kan! Ik wil jou, ik hou van jou, geef me please nog een kans!" zeg ik en ik kijk hem smekend aan. "Sorry Emily, ik weet het niet. Olivia vertelde me dat jij mij alleen wilt om rijk en beroemd te worden, je hebt mij gewoon gebruikt!" zegt Justin en ik begin nu echt te huilen. "Dat is helemaal niet waar! Ik hou van jou zoals je bent! Oké in het begin was het misschien wel zo maar al snel ben ik echt heel veel van jou gaan houden! Je moet me geloven Justin! Echt als iemand jou nu gebruikt is het Olivia! Zij zei tegen mij dat ik jou moest gebruiken maar al snel kon ik het niet meer en begon ik zoveel van jou te houden!" roep ik en ik zou nu wel smekend op mijn knieën willen vallen. Ik wil hem gewoon niet opgeven, ik zal echt voor hem vechten om hem hoe dan ook terug te krijgen. " Ik weet niet waar jij het over hebt Emily en trouwens, je bent nu te laat met je excuses, Justin is nu van mij en ik ga hem niet met je delen" zegt Olivia en ze zoent hem. "Het spijt me Emily, maar Olivia leek eerst gemeen, maar ze heeft me wel geholpen en gaf me een dak boven mijn hoofd toen ik het echt nodig had". "Het is beter als je nu gaat" zegt Olivia en ze wijst me de deur. Nog één keer kijk ik om en steek mijn middelvinger naar Olivia op.  Echt alles wat ik bij haar voel is haat en ik wil haar echt nooit meer zien. Wat zij heeft gedaan is onvergefelijk.  Ze heeft mij gewoon heel lang gebruikt en volgens mij gebruikt ze Justin ook gewoon.


Zin om naar huis te gaan heb ik niet dus ik ga maar even naar Sophie, haar kan ik tenminste wel vertrouwen.  Eenmaal bij haar thuis gaan we gelijk op de bank zitten. "Oké Em, vertel me nu eens wat er allemaal is gebeurt want ik snap er helemaal niets meer van" zegt Sophie en ik vertel haar alles. "Wat een ongelofelijke bitch is die Olivia! Ik mocht haar altijd al niet echt maar ik deed aardig tegen haar omdat ze jouw vriendin was" zegt Sophie en ik begin te huilen "wat moet ik nou doen? Ik wil Justin zo graag terug!" zeg ik en ze legt haar hand op mijn schouder. "Geen zorgen Em, vroeg of laat realiseert Justin zich, dat jij de ware voor hem bent. En dat Olivia een kutwijf is die alleen maar geld wil zien en in het middelpunt van de belangstelling wil staan". "Ik weet het niet hoor Soph, hij klonk echt heel serieus" zeg ik en ze zucht "wacht het nou maar gewoon even af oké. En voor wat afleiding stel ik voor om vanavond een ouderwetse meidenavond te houden" zegt Sophie en ik glimlach een beetje "bedankt, aan jou heb ik tenminste echt wat" zeg ik en ik geef haar een knuffel......


Hi bedankt voor alle reacties en votes, ik ben er echt super blij mee! xxx


True Love?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu