Vandaag is de rechtszaak en Justin is heel erg zenuwachtig. Ik probeer hem gerust te stellen maar het werkt niet echt. Als het tijd is lopen we de rechtszaal in en ik geef Justin nog snel even een knuffel en een kus. "Het komt goed, dat beloof ik" zeg ik. Hij knikt en gaat dan naast zijn advocaat aan een tafel voor het publiek zitten. Ik zucht en ga achter Justin bij zijn familie en vrienden in het publiek zitten. Even later komt Olivia binnen met haar advocaat en ze grijnst gemeen naar ons. Ik bijt op mijn lip en houd me in. Sophie zit naast me en legt haar hand op mijn schouder "goed zo Em, laat je niet gek maken door dat stomme wijf". Ik zucht en knik. Dan komt de rechter binnen en moeten we allemaal even gaan staan. Zodra de rechter zit, gaat iedereen ook weer zitten. De rechter verteld eerst even waar het over gaat. "Oké, nu u allemaal weet waar deze zaak over gaat, vraag ik mevrouw Smith om haar kant van dit verhaal te komen vertellen" zegt de rechter en Olivia staat op. "Bedankt meneer" zegt ze en ze kijkt hem heel schijnheilig aan.
"Bedankt dat u hier allemaal bent, ik doe dit liever niet maar ik ga nu vertellen wat voor verschrikkelijke dingen meneer Bieber mij heeft aangedaan. Het begon allemaal toen hij een tijdje terug , na een lange tijd wee r terug in Stratford was. Hij kreeg een relatie met Emily Hayes, na een tijdje ging het slecht met meneer Bieber en hij was alles kwijt. Mevrouw Hayes kon dit niet hebben want zei wilde hem alleen maar om zijn geld. Ze heeft hem toen op straat gezet en ik was de enige die hem in huis wilde nemen en ik was de enige die er voor hem was. Na een tijdje stal mevrouw Hayes, meneer Bieber van mij en ze waren ineens super gemeen. Ze hebben mij zelfs compleet voor schud gezet tijdens het concert van meneer Bieber. Ze hadden een liedje geschreven en noemde mij erin "een vuile egoïst". Ik snap echt niet waarom want ik sta echt altijd voor iedereen klaar. Ik rende het podium af en backstage kwam Bieber weer naar mij toe en toen heeft hij me in zijn kleedkamer verkracht. Deze traumatische ervaring vergeet ik nooit meer en ik weet niet of ik mannen nu nog wel kan vertrouwen".
De rechter schrijft het een en ander op "bedankt mevrouw Smith, u kunt weer gaan zitten" zegt hij. "Dan wil ik nu graag meneer Bieber zijn kant van het verhaal horen"
Justin haalt een keer diep adem en staat dan op. "Het ging inderdaad een tijdje niet lekker met mij maar dankzij mijn grote liefde Emily, was alles wel anders gelopen. We zijn echt super gelukkig samen maar mevrouw Smith probeert ons leven tot een hel te maken. Oké toen ik alles kwijt was, heeft Emily me op straat gezet, maar dat was alleen omdat ze heel erg schrok en ik haar niet meteen had verteld wat er was gebeurt. Ze had er al snel spijt van maar toen was ik dus al bij mevrouw Smith. Dat was echter de grootste fout van mijn hele leven. Ze heeft me gewoon gebruikt en wilde mij alleen maar omdat ik rijk en beroemd ben. Toen ik daar achter kwam heb ik het natuurlijk meteen uitgemaakt. Ze kon dat alleen niet accepteren en stuurde haar vader toen op mij af. Hij heeft mij helemaal bond en blauw geslagen en als bewijs heb ik daar nog een foto van". Justin zijn advocaat staat op en laat de rechter wat foto's zien. Daarna verteld Justin weer verder. "Na dat ik in elkaar ben geslagen ging ik weer terug naar Emily omdat ik wist dat zij wel de ware voor mij was. Ze nam mij weer terug en heeft gelijk mijn wonden verzorgt en toen wilde we een grap uithalen met mevrouw Smith. Toen hadden we dat liedje bedacht en hebben we dat voor haar gezongen. Het was echt alleen als grapje bedoeld. En na mijn optreden zijn Emily en ik meteen naar huis gegaan en ik heb mevrouw Smith met geen vinger aangeraakt. Ik zou nooit iets doen wat een meisje niet wilt, ik zweer het" zegt Justin en dan gaat hij weer zitten.
"Edelachtbare, ik heb nog bewijs dat meneer Bieber mij heeft verkracht" zegt Olivia dan in een keer en de rechter knik. " Dit komt van de beveiligingscamera's die toen in de kleedkamer van meneer Bieber hingen". Ik zie Justin verstijven en mijn mond valt ook open van verbazing. Er wordt wat ingeplugd en dan zien we een video op een scherm verschijnt. We zien daar Justin en Olivia in de kleedkamer en er gebeurd inderdaad wat Olivia heeft verteld. Ik kijk heel goed maar er klopt gewoon iets niet aan die video. "Wacht eens even, dat is Justin niet!"roep ik dan ineens en ik sta op. "Mevrouw Hayes, wilt u wat zeggen?" vraagt de rechter en ik knik en loop naar voren. "Dat is Justin niet op die video. Justin heeft een "Patience" in zijn nek getatoeëerd en die persoon heeft dat niet" zeg ik en ze kijken nog eens goed. "Je hebt gelijk mevrouw Hayes" zegt de rechter. "Deze video is nep, u hebt hier dus over gelogen mevrouw Smith" zegt de rechter en Olivia trekt wit weg.
"Oké, ik weet nu denk ik wel genoeg" zegt de rechter en hij schrijft wat op. "Er zijn kort geleden nog wat anonieme getuigen langs geweest op het bureau die hebben gezien dat meneer Bieber een tijdje terug in elkaar is geslagen door meneer Smith. Door de foto's die ik net heb gezien is dat verhaal bevestigd en ik weet nu ook dat mevrouw Smith alles bij elkaar heeft gelogen. Hierdoor verklaar ik meneer Bieber onschuldig en veroordeel ik mevrouw Smith en haar vader tot 120 uur taakstraf en meneer Smith krijgt nog een boete thuisgestuurd" zegt de rechter "Ook krijgen mevrouw Smith en haar vader een straatverbod en mogen vanaf nu niet meer in de buurt komen van meneer Bieber en mevrouw hayes en ze mogen ook geen contact meer met ze opnemen". Ik krijg gelijk een grote glimlach op mijn gezicht en ik zie duidelijk aan Olivia dat ze baalt. Dan slaat de rechter met de hamer "Hierbij verklaar ik deze zaak voor gesloten" zegt hij en dan loopt hij de zaal uit.
Olivia en haar vader worden even mee genomen door twee agenten en ik sta op en loop snel naar Justin toe. "Omg, het is ons gelukt, wij hebben gewonnen en zullen geen last meer hebben van Olivia!" zeg ik en ik knuffel Justin helemaal dood. "Bedankt prinses, zonder jou was dit nooit gelukt" zegt Justin en hij geeft mij een kus. "We kunnen nu eindelijk samen leuk leven gaan leiden". "Emily, het is nu misschien helemaal niet het juiste moment, en ook helemaal geen goede plek maar ik weet gewoon zeker dat ik altijd bij jou wil blijven en dat jij de ware voor mij bent. Ik heb nu wel nog geen ring maar ik kan nu gewoon echt niet meer langer wachten" zegt Justin en dan gaat hij ineens op zijn knieën. Ik sla mijn handen voor mijn mond want ik had dit totaal niet zien aankomen. "Emily Hayes, wil je met me trouwen?" vraagt Justin en hij kijkt mij smekend aan. "Ja, dat wil ik heel graag!" roep ik en dan staat Justin op en geeft mij een knuffel. "Die ring koop ik zo snel mogelijk voor je, dat beloof ik!" zegt hij en ik glimlach. "Dat hoeft niet , ik ben tevreden met jou alleen!"......
JE LEEST
True Love?
FanficEmily en Justin hebben hun hele schooltijd bij elkaar in de klas gezeten. Emily is altijd rijk geweest en was daarom enorm populair. Justin daarintegen, was de jongen waar niemand iets van moest weten. Hij liep immers altijd in oude kleding en hij h...