De kans

427 19 3
                                    

Een week later

Justin en ik zijn goede vrienden geworden en hebben elkaar de afgelopen week veel gezien. Ik ben net lekker aan het werk in de kapsalon als Olivia binnen komt wandelen. “Hi wat doe jij nou hier?” zeg ik terwijl ondertussen wat haren weg veeg. “Ben je niet blij om me te zien?” vraagt ze en ik glimlach “jawel, ik ben alleen aan het werk dus ik heb niet veel tijd om met je te kletsen” zeg ik en Olivia glimlacht. “Dan komt het goed uit dat ik een afspraak bij je heb gemaakt” zegt ze en ik loop gelijk even naar de computer. Ik kijkt in de agenda en ze staat er inderdaad tussen. “Nou in dat geval, neem daar maar plaats” zeg ik en ik wijs haar een stoel aan. “Wil je wat te drinken?” vraag ik en ze schud haar hoofd. “oke, dan ga ik even wat spulletjes pakken en dan kunnen we beginnen” zeg ik en ik pak mijn karretje met spullen. “Wat kan ik vandaag voor je doen?” vraag ik terwijl ik haar lange donkerbruine haren kam “zoals gewoonlijk, alle dooie puntjes eraf en een beetje bijknippen” zegt ze en ik knik goedkeurend. Ik begin met knippen en ondertussen kletsen we vrolijk verder. “Hoe zit het nou tussen jou en Justin?” vraagt ze en ik glimlach “dat zit wel goed volgens mij, we zijn goede vrienden” zeg ik. “Dat denkt hij dus” voegt Olivia er aan toe en ze begint te lachen. “Maar je mag nu wel opschieten want hij gaat morgen weer terug naar LA” zegt ze en ik schik “wat dan al?”. “Wist je dat niet Em?” vraagt Olivia en ik schud mijn hoofd “je hebt gelijk, dan moet ik opschieten” zeg ik en ik knip rustig verder. “Je moet snel wat met hem krijgen want straks zie je hem een hele tijd niet meer en dan ben je misschien te laat”. Ik knik en na een tijdje ben ik klaar en pak een spiegel “is het goed zo?” vraag ik en Olivia zit even aan haar haren “ja prima hoor” zegt ze en dan lopen we naar de balie zodat ze kan betalen. Ik noem het bedrag op. Ze betaald en onder tussen zie ik dat Justin binnen komt lopen. Ik glimlach en merk niet  dat Olivia net klaar is met betalen. “Hi” zeg ik en Olivia draait zich om “O, ik laat jullie wel even alleen, thanks voor de knipbeurt” zegt ze en ze geeft me snel een knuffel en loopt  dan snel de salon uit. Zodra ze weg is komt Justin naar me toegelopen en ik kijk verlegen naar de grond. “Ik moet morgen weer terug naar LA voor mijn werk” zegt hij dan en zucht “je komt dus afscheid nemen?”. “Nee Emily, ik kom je eigenlijk een voorstel doen” zegt hij en ik kijk hem gelijk nieuwsgierig aan “wat?” vraag ik en hij glimlacht. “Ik heb het er een hele tijd met Scooter over gehad op facetime en we zijn eruit” zegt hij en hij lacht ondeugend naar me en blijft even stil. “Nou doe niet zo flauw, vertel het gewoon!” zeg ik en ik geef hem een speels duwtje. “Oké oke, rustig maar” zegt hij. “Ik wil jou als mijn nieuwe persoonlijke haarstylist” zegt hij “wil je met me mee gaan naar LA?”  vraagt hij en ik vlieg hem om zijn nek “OMG NATUURLIJK!” roep ik en ik vlieg hem in zijn armen. “Bedankt dat je me deze kans wil geven” zeg ik en ik kijk hem blij aan. “Ik ben echt blij dat je mee gaat” zegt hij en dan val ik ineens stil “ik moet dan nog wel een heel hoop regelen voor de salon enzo en ik moet inpakken” zeg ik en Justin glimlacht “met je salon komt het wel goed, laat dat nou maar aan mij over, ga jij nu maar als de wiedeweerga naar huis om je spullen in te pakken!” zegt Justin en ik doe wat hij zegt.

Eenmaal thuis ap ik Olivia gelijk.

Emily: OMG, IK WORD JUSTIN ZIJN PERSOONLIJKE HAARSTYLIST! IK VERTREK MORGEN NAAR LA!

Olivia: Omg you did it girl! Nu wordt je beroemd en heb je die Bieber snel niet meer nodig.

Emily: Ja dat is waar en denk eens aan al die celebraties die ik ga ontmoeten en aan dat geld wat ik ga verdienen!

Olivia: Ja idd, its all about the money, en je moet beroemd worden!

Emily: Ik moet nu snel gaan pakken, ik spreek je straks nog wel even.

Olivia: Is goed meid en houd je aan het plan he!

Emily: Ja doe ik!

Ik leg mijn mobiel even weg en pak een paar van mijn grootse koffers. Ik doe  mijn mooiste kleren erin en heel veel make-up en ander spullen. Als ik al een tijdje bezig ben komt Dylan mijn kamer binnen gelopen. “Ooit van kloppen gehoord?” zeg ik geïrriteerd terwijl ik nog wat spullen in mijn koffer stop. “Yes ga je eindelijk uit huis?” zegt hij en hij krijgt een grote glimlach op zijn gezicht “helaas niet voor altijd hoor, het is maar voor een paar weken” zeg ik en hij zucht “dat is jammer maar ik ga wel extra genieten in de weken dat jij er niet bent” zegt hij en ik rol met mijn ogen. Dylan loopt de kamer weer uit en ik doen nog wat laatste spullen in mijn koffer.  Als ik mijn koffer net heb dicht geritst word ik ineens geroepen. “EMILY, ER IS BEZOEK VOOR JE!” roept mijn moeder en ik loop naar beneden. Ik blijf verbaast staan als ik Justin zie. “Hi wat doe jij nou hier?” vraag ik en hij geeft me een knuffel. “Jou vertellen dat ik alles heb geregeld voor je kapsalon, ik heb hele goeie vervanging voor je geregeld” zegt hij en ik krijg een grote glimlach op mijn gezicht “bedankt, zonder jou was dit me niet gelukt” zeg ik en ik geef hem een kus op zijn wang. Hij begint een beetje te blozen en dan komt mijn moeder binnen. “Oh mam, dit is Justin” zeg ik en ze geeft hem een hand. “Hi Justin, leuk om je eindelijk te ontmoeten” zegt ze en Justin glimlacht naar haar “eet je vanavond gezellig een hapje mee?” vraagt ze en Justin knikt “dat lijkt me gezellig, bedankt voor de uitnodiging” zegt hij en dan lopen we naar de eetkamer. We gaan aan tafel zitten en na een tijdje komt Dylan naar beneden. Als hij Justin ziet blijft hij staan “nee hè!” zegt hij en Justin bijt op zijn lip. Mijn moeder kijkt Dylan boos aan “zo praat jij niet over onze gast Dylan! Je kan kiezen, je komt er bij zitten en doet aardig tegen Justin of je eet niet en gaat naar je kamer” zegt ze en Dylan gaat met tegenzin bij ons aan tafel zitten.  We eten gezellig ons eten op en daarna laat ik Justin mijn kamer zien. “Wow, het is hier bijna net zo luxe als in mijn huis!” zegt hij plagerig. “Ik moet maar weer eens gaan, ik pik je morgen op om een uur of elf”  zegt hij en ik knik “ik laat je wel even uit” zeg ik. We lopen samen naar beneden en Justin loopt nog even snel naar mijn moeder om haar te bedanken voor het eten. Dan loop ik met hem naar de deur “ik ben echt blij dat je mee gaat Emily” zegt hij en ik glimlach “ik ook”.  We geven elkaar nog een knuffel en dan loopt Justin de deur uit. “Tot morgen!” roep ik hem nog na en dan sluit ik de deur. 

True Love?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu