8. rész

673 50 15
                                    

Team

Hia állta a szavát, egész héten jött értem, miután végeztem az egyetemen. Hol a műhelybe, hol haza vitt, de olyan is volt, hogy csak úgy motoroztunk a városban. Végül azt vettem észre, hogy az életem szerves része lett.

Mivel szombat van, így csak kóválygok otthon, nagyon nincs mit csinálnom. Pharm a barátjával tölti a hétvégét, most nem számíthatok a társaságára. Végre úgy döntöttem, hogy ideje kitakarítanom a szobámat. Ágyneműt húztam, kiszellőztettem, felporszívóztam, elpakoltam a ruháimat. Amikor már csillogott villogott minden, elégedetten elmosolyogtam. Mivel már nincs mit csinálnom a szobámban, így lemerészkedtem a konyhába, de inkább ne tettem volna. Nagyapó nagyon finom reggeliket és tízóraikat tud csinálni, de a takarítás nem az erőssége. Ezért felvettem egy gumikesztyűt, ami a könyökömig ért, és nekiálltam a mosogatásának. Kellett egy óra, mire ezzel is végeztem. Fáradtan huppantam le a székre, hogy kis erőt gyűjtsek a folytatáshoz, mikor nagyapó váratlanul megjelent.

- Team, át kell mennem a szomszéd városba, meghívott az egyik barátom a szülinapjára. Úgy illik, hogy elmenjek. - Mondja. - Meg aztán, nem is ártana egy kis bugi, megtornáztatná a lábamat! Viszont, csak holnap fogok hazaérni.

- Jól van, érezd jól magad! - Mosolygok rá. - Rád fér egy kis kikapcsolódás.

- Mit fogsz csinálni? Nem fogsz unatkozni? Pharm nem jön át?

- Hű! Jó sok kérdést fel tudsz tenni! Majdcsak megleszek valahogy, nem veszek el!

- Pedig volt már rá példa! - Kuncog fel.

- Az más volt! - Kiálltom. - És többet nem fog előfordulni. - Hajtom le fejemet, miközben mormogom. - Pharm Deannel van egész hétvégén.

- És Winnie?

- Mi lenne vele? - Kérdezem.

- Nem beszéltetek meg valami programot esetleg?

- Nem akaszkodhatok rá mindig! Így is folyton velem lóg. Nagy teher lehetek neki. - Mondom szomorkásan.

- Édes teher ez neki, nekem elhíheted!

- Ezt megint, hogy érted?

- Unokám, néha olyan sötét vagy, mint az éjszaka! Ha érteni akarod, tanulj meg olvasni a sorok között. - Morogja a bajusza alatt. - De várj egy pillanatot.

Nézem, ahogy valamit nagyon keres, felforgatja még a jó istent is a konyhában.

- Hová tehettem? - Töpreng magában beszélve.

- Mit keresel annyira nagyapó?

- A telefonomat! Nem láttad?

Szétnézek a szekrényeken, asztalon, és a kenyértartó tetején pillantom meg.

- Itt van! - Mutatom felé, erre odajön és kikapja kezemből.

Kicsit távolabb tartja, kimereszti szemeit és egy ujjával kezdi nyomogatni a gombokat, majd füléhez emeli.

- Szia Winnie fiú!

- ...

- Mit csinálsz a hétvégén?

- ...

- Oh, értem. Nagyon elfoglalt lehetsz, sajnálom, hogy zavartalak.

- ...

- Á, csak el kell mennem hétvégére, és nem akartam az unokámat egyedül itt hagyni.

- ...

A szerelem két keréken érkezikDonde viven las historias. Descúbrelo ahora