AVOND: 23.00 POV Y/N:
Ik lig in mijn bed een beetje op tiktok totdat ik mij besef dat ik morgen naar een nieuwe school moet, ik vind het eigenlijk best wel spannend, daarom besluit ik maar even naar matthy te gaan. Ik loop mijn kamer uit en klop op de deur, "jo mooiboy ben je nog wakker?"
"HE ik ben geen mooiboy en ja ik ben wakker" mompelt hij.
Ik kom binnen en kom naast hem op bed liggen. "Wat is er kleintje" zegt hij terwijl hij zijn netflix serie op pauze zet. Ik kijk hem serieus aan "vind jij het niet spannend om morgen naar die nieuwe school te gaan?"
"Mwahh miss een beetje maar eig.... neeeeeejoh, en weet je waarom"
"Vertel"ik kijk hem nieuwsgierig aan
"Omdat ik niet alleen ben maar met jou<3"
"Ahgg slijmbal" zeg ik terwijl ik hem een knuffel geef.
"Het komt wel geod kleintje! Maar dan moeten we nu wel gaan slapen"
"Isgoed mooiboy, truste"
"Truste"
Ik loop weer naar mijn kamer. Ik kleed me om en maak mijn gn streak en ga dan slapen.Volgende ochtend 07.30
pIEp pIeP PiEp
Ja hoor daar gaat mijn wekker,
*gaap* ik zet mijn wekker uit en sta op, ik heb echt super veel honger dus laat ik maar eerst even wat eten. Ik loop naar beneden en het is maandag dus mijn ouders zijn allebij al weg naar werk. Ik open de koelkast en er staat iets ingewikkeld met aluminium folie, eentje met mijn naam en eentje met die van matt. Ik pak het pakketje uit de koelkast en lees het briefje.______________________________________Het briefje:
______________________________________
Goeiemorgen y/n<3
Ik heb voordat ik naar mijn werk ging nog pancakes gemaakt voor jou en matthy omdat dit jullie eerste schooldag is. Waarschijnlijk ben jij weer als eerste wakker en slaapt je broer nu nog dus ik zou het fijn vinden als je zijn eten er ook alvast uit haald en hem alvast wakker maakt. Ik hoop dat jullie ze lekker vinden en veel plezier op jullie nieuwe school.
Grt. Mama<3
______________________________________Nahww wat lieff.
Ik haal het eten van mij en matthy er uit en warm het op. Ondertussen dat ik het in de magnetron heb gedaan loop ik naar matt zn kamer om hem maar eens wakker te gaan maken.
*klopklop*
"Hey slaapkop wakker worden anders worden je pancakes koud!" Zeg ik.
Zodra hij het woord pancakes hoord is hij meteen wakker.
"Kom er aan zus!"
We gaan weer naar beneden en eten ons eten op. Voor de rest maken we onzelf nog klaar.
'Hmmn wat zou ik eens aandoen' zeg ik in mezelf terwijl ik voor mijn kledingkast sta.
Ik heb besloten:
Ik doe een licht blauwe spijker broek met gaten aan met daarop een donker grijze trui waar in witte letters YALE op staat. Ik doe nog een riem om en aangezien we vandaag eigenlijk een vakken hebben waarvoor we boeken nodig hebben neem ik gewoon lekker mijn hand tas mee. Het is een zwart tasje met een ketteing voor om me schouder (als je snapt wat ik bedoel)"MATT KOM JE" roep ik vanuit de gang en ondertussen loop ik al naar onze fietsen. Matthy kom achter me aan gerend en we fietsen naar school.
Het is ongeveer 10 minutjes fietsen dus best wel dichtbij.
"Goh het is eigenlijk best wel luxe dag het zo dichtbij is he" zeg matthy terwijl we onze fietsen parkeren in de fietsenstalling. "Ja he!" Maqr we 'm wel opschieten want de bek is al gegaan!"
We komen binnen en hebben geen flauw idee waar we heen moeten. Wat hebben we eigenlijk geluk dat we bij elkaar in de klas zitten hoor. Matthy en ik zijn buiten dat we tweeling zijn ook echt besties, ik zou niet weten hoe ik dit zonder hem had moeten overleven."Maar waar de fack moeten we heen dan" zegt Matt opeens.
Op dat moment kom er een kleine jongen (nogsteeds wel langer dan mij gvd) met bruin haar en blauw/groene ogen naar ons toe lopen.
"Kan ik jullie helpen?" Vraagt hij.
Na 1 zin merk ik al dat hij braabander is en daar heb ik toch wel een zwak voor maar goed.
"Ja uhm weet jij waar lokaal 13 is??"
Vraagt matthy dan.
"Ja tuurlijk uhm hebben jullie daar nu les dan?"
"Ehhm ja hz?"Vraag ik.
"Zijn jullie toevallig 1E?""Hoe weet jij dat nou weer!?" Matthy kijkt verbaast.
"Ja dan zijn zitten jullie bij mij in de klas!" "O gezell maar ik denk dat we maar even naar het lokaal moeten gaan voordat we telaat komen!" Zeg ik.
"Oja tuurlijk" hij begelijd ons naar het lokaal"Maarreeh ik heb een vraagje"
Ik vraag me toch wel echt iets af...
"Zeg het eens"
"Als jij ook pas in het 1e leerjaar zit, hoe weet je de weg dan al enz???""Oo dat komt omdat hier ook eerst een middelbare school zat waar ik al op zat, maar die is eigenlijk net nadat ik daar vanaf was in de zomer vakantie verplaats naar 2 straten verderop" Verteld hij.
"Ooowh maar dat is dan wel handig" zegt matthy.
Ondertussen zijn we bij het lokaal aan gekomen en we zijn nog net optijd.
"Ahh hallo robbie en... y/n en matthy uit me hoofd toch!?"
"Oh ja, hoi" zeggen matt en ik tegelijk.
"Ik ben jullie mentor, jullie mogen een plekje kiezen" zegt de docent.
Matthy en ik gaan ergens achteraan zitten en de bruinharige jongen komt voor ons zitter naast een jongen die wel een beetje ginger is."Nou klas, het lijkt me verstandig om allemaal 1 voor 1 even op te staan en wat te vertellen over jezelf. Ik begin wel en daarna daar links achterin,
Ik ben dus Marcus zoetstra en ik ben 45 jaar oud(en bla bla bla hem boeit niet)"Oke links achterin!:"
Er staat een half kale jongen op vam zijn stoel.
"Hoi, ik ben Milo en eh ik heb hier al op de vroegere basis school gezeten, ik ben 18 jaar oud en dus 1 keer blijven zitten, mijn hobby's zijn tennisen en eten en ja, dat is het wel."
Overige info:
-Single
-achternaam= terreegen
-blijven zitten in groep 6"Oke daarnaast" zegt onze mentor.
Naast milo staat een jongen op met bruin haar en al een beetje een baard.
"Hoi, ik ben raoul en ben ook 18 jaar oud, ik ben dus 1 keer blijven zitten in eh ja, dit 1e leerjaar.😅Overige info:
-Taken:lieke
-achternaam= joshua de graaf
-hobby:kokenDan komt er een meisje.
Naam: lieke scheurs
Leeftijd: 17
Rela status: taken:raoul
Sport/hobby: sport-voetbalNaam: charlotte eigenraam
Leeftijd: 17
Rela status: single
Sport/hobby: hobby-tekenenNaam: matthyas het lam
Leeftijd: 17
Rela status: single
Sport/hobby: hobby- gamen, voetballen, slapenNaam: y/n het lam
Leeftijd: 17
Rela status: single
Sport/hobby: sport-voetballen
Hobbie-turnenNaam: Robbie van de graaf
Leeftijd: 17
Rela status: single
Sport/hobby: sport-voetbalNaam: juultje tieleman
Leeftijd: 17
Rela status: single
Sport/hobby: hobby-modelNaam: koen van heest
Leeftijd: 18
Rela status: single
Sport/hobby: geen.Naam: emma van loestren
Leeftijd: 17
Rela status: single
Sport/hobby: hobby-bakkenNaam: noël kalckum
Leeftijd: 17
Rela status: sinle
Sport/hobby: geen(Nog wat mensen maar die boeie eig niet) :):)
JE LEEST
1e klas van het MBO//ft Bankzitters
Fanfictionhet is einde zomervakantie en jij en je tweelingbroer zijn nu officieel van jullie middelbare school af en gaan naar het MBO, jullie ontmoeten nieuwe vrienden en in dit boek lees je over jullie eerste jaar, (uiteraard komt er een 2e deel dat gaat ov...