3. gewoon een normale dag

223 5 0
                                    

POV Y/N
Ik ben klaar met douchen en loop nu mijn kamer weer binnen. Ik check men tel en zie dat Robbie mij heeft gebeld, hoezo dat dan?
Nouja ik bel hem zo wel even.
Ik doe mijn gordijnen dicht en ga me omkleden maar dan hoor ik dat ik weer word gebeld. Weer staat er Robbie🦋😜
Hij videobelt me en ik ben eig nig niet klaar met omkleden maar ik neem gwn op en laat mijn beeldscherm naar hij plafon toe.
"Heey rob, heb je weer geen geduld😂" We moeten allebij wel lachen
"Ja maar.. jaa nee.. ehm ja" brabbelt hij een beetje. Ik lig in een deuk hiervan.
"Maar wat ben je aan het doen?? Ik zie je nii:)" zegt ie dan.
"Oh ja ik ben me ff aan het omkleden maar waarom belde je?"

"Ehm nou we hebben dus een jaar opdracht voor nl en die moet je samen doen dus ik dacht... mss wil Je samen met mij?" Ik hoor in zijn stem dat hij een beetje twijfelt maar dat is helemaal niet nodig. "Jaa tuurlijk wil ik dat wel, wat voor een opdracht is het??"
"Ja dat weet ik ook nog niet er staat alleen op teams dat je alvast een maatje moest zoeken voor een jaar opdracht dus ja" ondertussen ben ik klaar met omkleden. "Oke even tussendoor let niet op mijn hoofd want ik kom net onder de douche vandaan" Ik pak mijn telefoon en laat mezelf nu zien.
"Ooojoh dat vakt reuze mee je bent nogsteeds een knappe meid hoor" zegt hij met vol zelfvertrouwen volgensmij maar... zou hij dat echt vinden?? "Ahhh dankjewel robb"
Voor de rest bellen we nog even door gewoon voor de lol en dan is het al weer 18.00 ik hoor iemand op de deur kloppen.
"Binnuhh" zeg ik en ik zie matthy verschijnen
"Hey kleintje mam heeft nachtdienst gekregen en pap komt vnv rond 22.00 pas thuis dus of jij moet nu nog willen koken of we bestellen pizza"
"Oh PIZAAA natuurlijk je weet welke, zullen we dan anders samen film gaan kijken met het eten?"
"Isgoed zusje, met wie bel je?"
"Oh met robbie, we krijgen blijkbaar een jaar opdracht van nl die we in duo's moeten doen en rob vroeg of ik met hem wou"
"Yooo maatje" Komt er uit mijn telefoon vandaan.
"Als ik jou was zou ik ook maar snel aan een van de boys vragen!" Zegt hij er nog achteraan
"Jajajaja komt goed veel plezier nog jullie 2"
"Jajaja doei kwal"
Matthy loopt weer weg en rob en ik bellen nog even door totdat de pizza er is. "O rob de pizza's zijn er dus ik moet gaan... doei<3"
"Nouuu het was net zo gezel maar er w8 een broer op je dus joee<3 zie je morgen"
Ik zwaai nog een keer en dan hang ik op. Ik loop naar beneden en ga met matthy op de bank zitten. "Welke film wil je kijken kleintje?"
"Hmm miss spider-man no way home?"
"Isgoedd"
Ik weet dat matthy de spider-man films altijd wel leuk vind dus ik kies expres als goemakertje dat ik de heletijd niet aanwezig was deze film uit. We eten de pizza's op en kijken de film af. Dan is het alweer 22.30 en komt onze vader eindelijk thuis, die heb ik ondertussen al 2 dagen niet gezien vanwegen zijn werk. Hij werkt als sails promoter maar dan in andere landen waardoor hij veel in het buitenland is. Maar gelukkig is hij meestal in de zomer vakantie 3 weekjes vrij dus kunnen we hem dan wel zien.
Ik zie papa binnen komen en spring gelijk in zijn armen
"Hooooi pap!!! Ik ben blij dat je er weer bent!!!!"
"Hey lieverd, heb je je broer heel gehouden?😂"
Nu komt matthy ook een knuffel halen.
"Ik heb het net aan overleefd😂 hoi papa❤"
Echt ik hou van het moment dat ik mijn ouders even zie.
We vertellen wat er de afgelopen 2 dagen is gebeurt en papa doet het ook maar natuurlijk moet matthy al weer iets on nodigs zeggen.
"En oja y/n heeft een nieuw vriendje waar ze net al de hele tijd mee aan het bellen was"
"MATT JONGE DAT IS BOELSHIT"
"oeeeh laat is een foto zien" en ja hoor  nu is mijn vader dus nieuwsgierig naar mijn vriendje die ik helemaal niet heb.
"IK HEB GEEN VRIEEEND" roep ik overtuigend maar helaas niet overtuigend genoeg.
"Ja ja laat maar matthy ze laat het vanzelf wel weten🤣" fijn nu gaat me vader dus mee stoken. 2 irritante mannen die er niets van begrijpen.

01.00
Het is dus blijkbaar iets te gezell geworden tussen ons 3e want ik kijk ju even naar de tijd en... "Shit, ik ga slapen hoor morgen moet ik alweer naar school"
"Isgoed meissie weltrusten, ga jij ook zo matt?"
"Ja pap, truste<3"
We geven beide onze vader nog even een knuffel en gaan ons klaar maken om te slapen. Mischien klinkt dit kinder achtig dat wij nog zo klef doen aan onze vader maar moet je even na gaan dat we hem bijna nooit zien... Dan geniet je van de momenten dat je samen met hem bent.
Voordat ik ga slapen stuur ik nog even een gn streak en leg daarna mijn tel weer weg.


1e klas van het MBO//ft BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu