Pov y/n
We zijn klaar met eten en gaan weer naar huis. Ik ga gelijk naar boven, niet te geloven dat hij echt zo snel door ging. BINNEN 2 FKING MAANDEN, sorry hoor maar dan ben je wel de definitie van een rela hopper. Ik loop naar mijn kleding kast en pak een comfort fitje maar vlak voor ik het aan wil doen word ik gebeld. Door een onbekend nummer maar het begint met 273, dat is het nummer van de politie hier. Ik neem op, het gesprek:
(Y=y/n p=poltie)
P= "goede.... middag met politie centrum Amsterdam spreek ik met
y/n het lam?"
Y= "goeiemiddag ja klopt wat is er aan de hand?"
P= "wij bellen u wegens dat u voor 2 maanden lang overleden leek voor de wereld, dit vinden wij als politie niet passend om via de telefoon te bespreken dus heeft u vandaag toevallig tijd om langs te komen? Het is een gevoelig onderwerp dat weten we dus ej mag een vertrouwenspersoon persoon mee nemen als je dat wilt"
Y= "Oh uhm ja tuurlijk kan ik gewoon langs komen?"
P= "Ja als het uit komt rond 13.00 want dan kan je meteen geholpen worden"
Y= "isgoed dan sta ik 13.00 bij jullie"
P= "oke het is trouwens in het centrale politie centrum van Amsterdam omdat je op meerdere locaties bent geweest en het daarom zo het makkelijkst gaat"
Y= "is helemaal prima tot vanmiddag"Ik hang op, nou dan maar gene comfort fitje. Wie zou mee willen? Matt of juul? Ik wil matt niet meer stress bezorgen maat juultje ook niet. Ik vraag matt wel gewoon die is hier toch. Ik loop naar matthy zijn kamer en storm naar binnen. "Jzs ik schrik me de t*fus." Ik lag maar word al snel sirieus, dan vertel ik over het telefoontje. Matt springt overeind en al snel staan we bij de deur om te gaan. Het is namelijk al 12.28
We pakken het ov en na een half uurtje reizen zijn we bij het centrale politie centrum van Amsterdam.Als we binnen zijn slaat matthy een arm om me heen. "Kotm goed sis ik blijf bij je" Ik knik en lach een beetje, we lopen naar de receptie. "Hallo, ik ben ongeveer 3 kwartier geleden gebeld of ik hier heen wou komen omdat de politie iets met mij wilde bespreken wat niet over de telefoon kon" begin ik. "Oke.... zou ik je naam mogen weten" Vraagt de vrouw. "Y/n het lam. Ik moest hier om 1 uur zijn" de vrouw lijkt geschrokken nadat ik dat zij. "I-is er iets?" Vraagt matthy dan ook. "Oh uh n-nee hoor maar ik moet nog even wennen aan het feit dat je nog leeft, heel fijn natuurlijk! U kunt deze gang doorlopen en dan de rechter deur, in de kamer wacht iemand op je" We knikken en lopen naar de aangewezen gang. Eenmaal bij de kamer worden we begroet door een man en een vrouw, of nouja een meisje ze heeft mijn leeftijd ongeveer denk. we worden naar binnen begeleid. Daar gaan we aan een tafel zitten. "Hoi y/n en?" "Oh ik ben matthy haar broer" "Hoi, ik ben joe en dit is leonie, zij loopt hier stage en dit word haar eerste groote zaak maar aangezien dit best vertrouwelijk is zou ik graag Willen horen of je akkoord bent dat zij erbij Is en jou ook kunt helpen" ik knik, het meisje ziet er vriendelijk uit. Ik vertrouw haar wel denk. "Oke, we hebben dus belangrijk nieuws, de jongen die jou ontvoerd heeft tot hie ver wij weten wat er is gebeurt, is opgepakt. We hebben hem gevonden bij dezelfde benzine pomp waar jij je familie weer ontmoette 2 uur later was hij daar gespot" Ik schrik even wegens het feit dat hij dus 'toevallig' ook bij die benzine pomp was. "O-oke" antwoord ik simpel. "De vraag is of je een rechtzaak wilt starten tegen meneer, leonie zou mee lopen en jullie ondersteunen" Ik kijk matthy even aan. Aan zijn gezicht te zien wilt hij het liefst levie vermoorden dus we gaan de rechtzaak aan. "Ja hij moet boeten" zeg ik. Ze knikken beide. "Ik geef je mijn nummer dan kunnen we makkelijker contact houden" zeg leonie terwijl ze haar telefoon pakt. Ik pak de mijne ook en voeg haar nummer toe en zij de mijne. Ik zet haar er in als 'Leonie//politie' "oke dan krijg je bericht van leonie als we genoeg info en bewijs hebben voor de rechtzaak en wanneer hij dan gaat komen" matthy en ik geven de mensen een hand en dan mogen we weer gaan.
"Matt kunnen we even langs school ik vind dat ik na het nieuws eigenlijk wel even mijn hoofd moet laten zien aan de directie" Vraag ik twijfelachtig. "Ja tuurlijk als je dat graag wilt maar weet wel dat mensen vragen gaan stellen he" Ik knik en we nemen het ov naar school. Eenmaal daar word ik inderdaad al met ongeloof aangekeken. We lopen door naar de kamer van de directie en we kloppen aan. "Binnen" word er terug geroepen en ik doe de deur voorzichtig open. "B-ben jij het echt?? Y-y/n" Vraagt meneer badje meteen. (Wij noemen hem altijd bad eend haha)
"De enige echte" zeg ik vrolijk. "Ik dacht mischien wel handig om mijn hoofd even te laten zien en dat ik morgen graag weer naar school wil komen" ratel ik door. Stel ik mag niet komen omdat ik 'van school af ben' omdat ze dachten dat ik dood was...
"Ja tuurlijk als je dat graag wilt dan kan dat, je gegevens zijn nog niet gewist" Ik knik. "En wanneer kom jij weer matthy?" Vraagt hij een beetje streng maar nog wel aardig. "Uhm ik denk ook maar gwn weer morgen" antwoord hij. "Oke dan zie ik jullie morgen weer" we zeggen even gedag en lopen in 1 rechte lijn naar de bus om zo veel mogelijk gesprekken te vermijden.
JE LEEST
1e klas van het MBO//ft Bankzitters
Фанфикhet is einde zomervakantie en jij en je tweelingbroer zijn nu officieel van jullie middelbare school af en gaan naar het MBO, jullie ontmoeten nieuwe vrienden en in dit boek lees je over jullie eerste jaar, (uiteraard komt er een 2e deel dat gaat ov...