POV MATTHY: 11.00
Ik word langzaam wakker en zie dat de rest een beetje aan het chillen is behalve y/n, die staat alweer in de keuken ontbijt te maken ik loop naar der toe ik sta wel nog in mijn onderbroek maar lekker boeie.
"Kan ik je helpen zussie?" Vraag ik als ik naast haar kom staan. "Begin maar met een broek aan trekken matt" Iedereen lacht om y/n dr opmerking en ik sprint even naar boven om wat aan te trekken, ik pak gewoon een simpele korte zwarte joggimgs broek van nike met een lichtblauw shirtje er op, ik loop weer naar beneden. "En nu dan😂" "wil jij de tafel alvast dekken?" "Isgoed mama y/n" 'hahahahaha' iedereen vind mijn opmerking blijkbaar wel leuk hahaha. "Ik help je wel matt" zegt rwoul die opstaat en wat borden pakt. "Dan help ik y/n wel in de keuken" robbie loopt meteen naar y/n toe. Echt als ik hun niet zou kennen en ze over straat zag lopen zou ik echt denken dat ze wat hebben ik bdl het lijkt ook echt zo maar ze geven beide aan dat ze gwn goeie vrienden zijn en het heel goed met elkaar kunnen vinden. De rest begint met de luchtbedden opruimen en zo hebben we binnen een half uurtje alles opgeruimd en staat het ontbijt op tafel wat al bijna lunch is btw😂 iedereen gaat aan tafel zitten en we praten gewoon wat.
"We moeten vandaag wat aan die jaar opdracht gaan doen he rob" zegt y/n zachtjes omdat ze toch naast robbie zit en ze niet alle aandacht wilt trekken maar dat gaat mis want koen zit aan de andere kant naast haar. "OJAAAA matt dat moeten wij ook nog gaan doen"ik kijk hem vragend aan. "Ja die jaar opdrach" dan is iedereen stil en de duo's wie samen gaan kijken elkaar aan:
Y/n-robbie
-koen-ik(matthy)
-raoul-milo
Alleen lieke is met een andere vriendin van haar dus die appt gelijk even naar haar vlgm heet ze juutlje die zit ook bij ons in de klas.
"Zullen we vnv uitgaan?" Zegt milo opeens uit het niets. "Gast we hebben morgen weer school he"zegt rsoul dan weer op een vaderlijke stem. "Ja maar... we hebben morgen eerste 2 uur vrij"zegt y/n"ja handvaardigheid is uitgevallen zag k net!" Sluit robbie y/n aan en ze geven elkaar een knikje. "Uhg oke ik ga wel mee" zegt raoul en iedereen juicht nu voor de leuk.12.45
We gaan vanavond dus uit hebben we besloten. Het is nog maar de vraag of we binnen komen want alleen milo en raoul zijn 18+ en de rest 17 enz. Y/n en lieke zien der ook wel 18+ uit maar ik totaal niet aangezien ik geen enkele baardgroei en shit heb. Raoul daarintegen heeft al een aardig baardje staan, niet dat ik het erg vind dat ik er geen heb want dat scheelt een hoop scheren maar hierdoor schatten mensen me vaak wel wat jonger. We besluiten allemaal maar even wat te gaan doen aan onze jaar opdracht maar om met zijn alle op een plek te gaan zitten is ook niet handig...
"Kom je" y/n pakt robbie zijn hand en lopen naar boven echt robbie moet zich speciaal voelen hoor, y/n laat niet zo snel jongens toe in haar kamer. Lieke gaat even weg naar juultje om daar hun opdracht te maken, raoul en milo gaan aan de eettafel zitten en ik en koen gaan naar mijn kamer toe. Als we over de overloop lopen zie ik dat y/n der slaapkamerdeur nig op een kiertje staat. Ik gebaar naar koen dat hijstil moet zijn en ik loop voorzichtig naar de deur, nu wil ik wel weten of ercht 'niks' aan de hand is tussen die 2...
Langzaam kijk ik door het gleufje heen en ik zie ze zitten op y/n haar bed, oke tot nu toe niets raars...
Ik luister een beetje naar hun gesprek maar kan het moeilijk volgen omdat koen ook mee wilt kijken. "Dusss heb jij na school nog leuke dingen gedaan? Met je geheime liefde bijvoorbeeld;)" hoor ik y/n vragen met zo een typisch stemmetje zegmaar. "HA HA HA grappig hokr y/n die heb ik ni"
"..." opeens is het stil en hoor ik voetstappen komen....POV Y/N:
ik zit nu met robbie op mijn kamer om te beginnen aan de jaar opdracht; we moeten dus iedere week een kort stukje schrijven over wat we allemaal hebben gedaan, dan vat je dat iedere maand weer een beetje samen en uiteindelijk maak je er een klein verhaaltje van aan het eind van het jaar. Dus ik begin met aan robbie vragen wat hij aemaal nkg heeft gedaan buiten al onze afspraken en nee niet wij alleen maar gewoon met de groep, ik zie je al denken heuurr😒😏.
"Duss heb jij na school nog leuke dingen gedaan? Met je geheime liefde bijvoorbeeld😏😂" zeg ik met zo een typisch stemmetje "HA HA HA grappig hoor y/n, ik heb geen geheime liefde" "..."Ik wil wat zeggen maar hoor een beetje geroezemoes dus besluit maar even te kijken. "Wat is er" hoor ik robbie nog zeggen als ik uit mijn bed stap maar ik gebaar dat hij stil moet zijn en loop naar de deur, ik doe hek open en....
JE LEEST
1e klas van het MBO//ft Bankzitters
Fanfichet is einde zomervakantie en jij en je tweelingbroer zijn nu officieel van jullie middelbare school af en gaan naar het MBO, jullie ontmoeten nieuwe vrienden en in dit boek lees je over jullie eerste jaar, (uiteraard komt er een 2e deel dat gaat ov...