Pov matthy. 04.04.2023
Y/n ligt te slapen op de bank, het is inmiddels al 20.00. Ik breng haar maar naar bed. Ik loop naar y/n toe en til der voorzichtig op. Ik loop de trap op en leg y/n in bed. Ik ga nog even naast haar zitten. Wat ben ik blij dat ze er nog is. 'Je merkt pas hoe erg je iemand mist als diegene er niet meer is' dat is wat mijn moeder altijd zei. En God wat mis ik haar ook zeg niet normaal. Maar ze had wel gelijk. Ik miste mijn zusje, heel erg. En dat mag ze ook wel weten maar wel pas morgen. Nu heeft ze rust nodig.
(Woensdag) 05-04-2023 11.00
Vandaag mag ik thuis blijven van mijn vader, y/n al helemaal want nog bijna niemand weet dat ze nog leeft toch?.
Er word op mijn slaapkamer deur geklopt. "Ja?" De deur gaat langzaam open. Mijn vader staat daar een beetje shoked. Ik kijk hem vragend aan. "Wat is er pap" "Kom even mee naar beneden" Ik stap mijn bed uit en loop hem achterna de trap af. Wat nu weer? Mijn zusje is eindelijk terug het Jan niet zijn dat er nu al weer wat fout gaat na dat goede nieuws. "Wat is er nou?" Hij wijst naar de tv. Het nieuws staat op... het is een foto van de camera beelden van een stoplicht. De foto waar y/n op staat... de caption,
'17 jarig meisje waarvan iedereen dacht dat ze zelfmoord had gepleegt is daar meer Dan 50 mensen gespot in Belgie' "WAT" zeg ik. "Hoe weten ze nou weer dat dat y/n is?!?!" Vraag ik nog verbaasder dam net. "I-ik weet het niet" mompelt mijn vader. op dat moment komt y/n naar beneden. "W-wat is er?" Vraagt ze. Ik wijs naar de tv. "Je hebt het nieuws gehaald maar dit was niet de bedoeling." Antwoord ik. Ze komt naast me zitten. "I-ik wil naar juul" zegt y/n dan. Op dat moment gaat mij telefoon af. 'Juultje☀' ik neem op. "H-hoi juultje" begin ik. "Matt is dit waar?" Vraagt ze meteen. "Zit jij niet in de lez?" Vraag ik. "Nee we hadden uitval maat is het waar wat er op het nieuws stond???" Ik zet hem op luidspreker. "H-hoi juul" zegt y/n. "OMG HET IS ECHT, MAM HET IS HAAR ECHT!?!??!? MELD ME ZIEK IK GA NAAR Y/N DOEIII" Horen we juultje schreeuwen. We beginnen allemaal te lachen. "Ik zie jullie zo" We horen dat ze de deur uit loopt. "Isgoed" antwoord y/n.Nog geen 5 minuten later gaat de deurbel. Mijn vader doet open en nog geen seconde later is juultje in y/n haar armen genestelt. "Ik heb jou ZO gemist flik me dit NOOIT MEER" Ik hoor dat juultje begint te huilen. Ook de tranen van y/n rollen over haar wangen. "Ik jou ook juul" zegt ze. 10 minutjes later gaat de deurbel weer. Juultje en y/n zijn eindelijk uitgeknuffeld en ik loop lachend naar de deur. Milo, koen en raoul staan daar. "Maat is het echt waar?" Vraagt milo meteen. "We hebben haar gevonden" weer rolt er een traantje over mijn wang en ik laat ze binnen. Raoul geeft me nog een klopje op mijn rug maar loopt ook al snel door. "ONGELOOFELIJK" hoor ik koen al uit de woonkamer roepen. Als ik daar kom zie ik dat de jongens mey zijn 3e op y/n liggen. "J-j-jongens ga a-a-alsjeblieft v-van m-m-m-e a-af" nu hoor ik dat y/n niet huilt van blijdschap maar van angst. "GA VAN HAAR AF" Schreeuw ik. De jongens schrikken en klimmen van der af. Y/n rent naar haar kamer. "Sorry we wisten nie-" wilt milo zeggen maar ik onderbreek haar. "J is al goed" ondertussen is juultje naar biven geprint.
Pov juultje.
Y/n is zojuist naar biven geracet nadat koen, milo en raol op haar sprongen. Ze was bang. Zou er wat gebeurt zijn in de tijd dat ze weg was?? Nee toch? Ik klop op de deur. "Y-y/n" Vraag ik. "J-juul? Kom m-maar" als ik binnen kom zie ik y/n huilend oo haar bed zitten. "Ach meissie toch" ik snelwandel naar haar toe en kom bij der zitten. "Wat was er? Waarom vond je dat zo eng?" Ik vraag het maar gewoon. Mischien vertelt ze het wel. "Ik-ik ben klaar met mijn gevoelens vertellen, juul ik ga je alles maar ook echt alles vertellen" Ik knik en aai over haar rug. Ze vertelt me ook echt alles, van de ruzie met matt tot aan dat die ene levie haar meer dan 20 keer heeft verkr@cht. En ook hoe ze langs de snelweg liep in belgie. Hoe ze zich voelde toen ze wou springen maar weg werd getrokken. Alles. Ik begin te huilen. Niet te geloven meer dan 20 keer???? "O y/n het spijt me" ik geef haar een knuffel. "Je kreeg flashbacks van levie door de jongens of niet?" Vraag ik voorzichtig. Ze knikt. Wil je naar beneden? We vertellen ze dat je gewoon door een aantal gebeurtenissen het eng vind" ze knikt en we lopen naar beneden.
JE LEEST
1e klas van het MBO//ft Bankzitters
Fanfichet is einde zomervakantie en jij en je tweelingbroer zijn nu officieel van jullie middelbare school af en gaan naar het MBO, jullie ontmoeten nieuwe vrienden en in dit boek lees je over jullie eerste jaar, (uiteraard komt er een 2e deel dat gaat ov...