Nogsteeds tijdens mentoruur
Pov y/n:
Deze les is echt best wel saai, we moeten alleen maar luisteren naar onze mentor die een heel verhaal aan het vertellen is over weet ik veel wat.
Ik ben eigenlijk gewoon een beetje uit het raam aan het kijken maar dan draait de jonge die dus blijkbaar Robbie heet zich om. "Willen jullie anders bij ons komen zitten in de pauze? Dan kunnen we elkaar wat beter leren kennen"
"Isgoedd" antwoord matthy meteen zonder het eerst aan mij te vragen. Maar ik vind het ook wel prima hoor, ik ben al blij genoeg dat we nu al vrienden maken.TRINGGGG
Ja hoor daar gaat de bel
"Eindelijk" zeg ik meteen. "Deze les was zooooo saai" mompelt matthy die al wilt weg lopen.
"Wat hebben we nu?" Vraag ik aan robbie.
"Ehh ff kijken.... handvaardigheid gvd"
Ik hoor aan rob zijn stem dat hij dat niet leuk vind
"Wat is er mis met handvaardigheid?"
"O met de les is niets mis maar met de docent, die is zooo fking irritant"
Oke ja dan snap ik het als de docent irritant is maargoed we moeten alsnog gaan.We zitten nu in de les aan een grote witte tafel met de hele klas. Matt zit gwn naast mij en links van me zit een meisje die bianca heet ofz. Ik mag dr niet ze doet echt HC.
Tegenover me zit robbie en tegenover matthy zit koen, dat is een vriend van robbie.
We hebben een opdracht gekregen waar we meerdere lessen de tijd voor hebben. We gaan namelijk beeldhouwen en je moet de persoon tegenover je maken.
"RAOUL WAAG HET OM MIJ KAAL TE MAKEN" hoor ik iemand roepen.
Het is milo een lange jongen met een best wel kaal hoofd als ik eerlijk ben😂. Ik hoor een paar mensen lachen...
Robbie, koen, raoul en milo.
Dat zijn wss dan wel vrienden van elkaar want de rest reageert gewoon niet. We moeten beginnen en ik en robbie kijken elkaar aan. Als ik eerlijk ben ziet hij er best leuk uit en hij heeft mooie ogen... maar nee! 'Kom op Y/n je kent hem nog niet eens een dag' zeg ik in mezelf. Ik zie dat hij ook naar mij blijft kijken maar negeer het maar gewoon. Ik begin met de opdracht en uiteindelijk begint hij ook.
Ik hoor matthy best wel giechelen naast me
"Wat is dr zo grappig Matt?"
Hij fluistert wat in mijn oor...
"Die koen he, die is eig wel een beetje ginger, zou k hem gwn een ginger kapsel geven"
Nu moet ik ook lachen
"Omg Matt JA DOE ALSJEBLIEFT🤣"
we liggen allebij in een deuk tot dat de docent er wat van zegt. Ik snap wat robbie bedoelde dat ze irritant is want ze praat heel langzaam en zegt alles 6× opnieuw.
"Ja jongens nu is het wel weer klaar he" zegt ze.
We gaan verder en dan gaat de bel weer.TRINGGG
Nu hebben we eindelijk pauze.
Matthy en ik volgen robbie gewoon en ik had gelijk. Hij,milo,koen en raoul komen er ook bij zitten.
"Hoi, gezellig dat jullie er ook bij zitten" zegt raoul.
"Heej ja fijn dat het mocht"zeg ik.
We praten in de pauze over van alles en nog wat en de rest van de dag loopt gewoon normaal.
"Zullen we ff nummers uitwisselen?" Vraagt robbie dan.
"Ja"
Dit is hoe ik iedereen er in heb staan:
Robbie🦋😜
Milo👩🏻🦲💫
Roelie🧑🦳😁
Koentjuh🧑🏻🦰🥸
En Matt natuurlijk gwn als kwal👾"Welke kant moeten jullie op?" Vraagt matthy dan.
"Die kant"*robbie wijst naar dezelfde richting als waar wij heen moeten*
"Wij ook!" horen we de rest zeggen.
"Dan maar met zn allen samen fietsen?" Ik kijk naar de jongens en ze knikken allemaal ja.
We fietsen nu ongeveer 10 minuutjes
"Ey tot morgen ik moet hier rechts!" Zegt koen. We zwaaien allemaal naar hem en we fietsen door, alleen milo en raoul zijn met de bus btw omdat hun gwn lui zijn dus fietsen alleen matthy ik en robbie nog samen.
We fietsen wel heel lang samen en uiteindelijk zegt rob dat hij deze straat limgs moet m-maar "HEY dat is toevallig!, je woont 1 straat achter ons robbie!!" Roep ik."Omg echt, gezelliggg" zegt hij.
We stappen af en geven rob een knuffel. Daarna gaan we onze eigen weg en Matt en ik fietsen natuurlijk wel nog samen.
Als we thuis komen zijn onze ouders er 'natuurlijk' nog niet. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat er een groeps app is gemaakt. "Bankzitters" oke, apparte naam maar maakt niet uit. Dan zie ik dat koen wat heeft geappt.Bankzitters
K
oentjuh🧑🏻🦰🥸:
Jooo zullen we anders dit weekend slaap feesie houden??Roelie🧑🦳😁
Jaa gezell maar waar dan?Ik:
Kan wel bij ons!? Onze ouders zijn dit weekend toch wegRobbie🦋😜
Okeey gezell<3<3Als matthy en ik dit soort dingen gaan doen zeggen we het eigenlijk nooit tegen onze ouders, hun vinden toch alles prima zolang we maar niet in het ziekenhuis huis of in de cel belanden. We moeten alleen toestemming vragen als ze er zelf wel zijn maar anders maakt het ze niets uit. Best chill eigenlijk.
Matthy en ik lopen allebij naar biven om onze tassen op te ruimen.
"Ik ben ff douchen matt" Ik leg mijn telefoon en airpods op mijn bed en ga douchen.POV MATTHY:
"Ik ga ff douchen matt" hokr ik y/n zeggen. Primaaa ik ga gwn lekker op mn bed ff tiktok kijken maar dan...Tringg tringg tringg
Y/n word gebeld ik hokr hem want der deur staat gewoon open. Ik weet dat ze douchen dus besluit even te kijken want als het een van onze ouders is dan kan ik gewoon opnemen. Ik loop naar haar kamer en pak der tel en zie wie het is...Robbie?? Hoezo beld hij haar opeens.
Maargoed dat zijn niet mijn zaken dus ik leg haar tel weer terug en ga naar mijn kamer. Ik snap het nogsteeds niet. Waarom beld Rob opeens mijn zusje. Nouja hij is wel aardig. Kijk ik weet wel dat is miss een beetje overprotective ben maar het is wel mijn zusje en beste vriendin dus voor haar doe ik alles!
JE LEEST
1e klas van het MBO//ft Bankzitters
Fanfictionhet is einde zomervakantie en jij en je tweelingbroer zijn nu officieel van jullie middelbare school af en gaan naar het MBO, jullie ontmoeten nieuwe vrienden en in dit boek lees je over jullie eerste jaar, (uiteraard komt er een 2e deel dat gaat ov...