İyi okumalar...
***
(20 Eylül)
"Gece hadi kalk yaa!" dedi Ablam. "Off abla bir kerede rahat bırak" dedim. "Gece farkında mısın bugün okulun ilk günü ve sen daha kalkmış değilsin" dedi. Okulun olduğunu unutmuş bir şekilde "Doğru ya bugün okulun ilk günü" diyerek yataktan doğruldum. Ablam yakınarak "Neden bu kadar salak bir kardeşim var" diyerek odadan çıktı. "Sana çekmişim" diyerek gözlerimi devirdim.
Elimi yüzümü yıkadıktan sonra okul kıyafetlerimi giyidim. Pek makyaj yapan bir insan değilimdir ama göz altıma kapatıcı sürdüm. Dün akşam ders çalışıp biraz geç uyumuştum. Sabahta hayli haliyle erken kalkmıştım zaten.
Ha size kendimi tanıtayım Ben Gece Boysan 18 Yaşındayım ve Lise son öğrencisiyim. Bir ablam ve bir abim var Ablamla ne kadar çok kavga etsemde onu canımdan çok severim. Ve en önemli gerçek; sevgilim yokk
"Günaydınnn!" diyerek merdivenlerden indim. Annemin yanağını öptükten sonra babamın boynuna sarıldım. Babam "Günaydın güzelim" diyerek yanağımı öptü. Bizim babam ile aramızda çok farklı bir bağ vardı. Yani ablam ve abime göre. Beni daha çok sevdiğinden değil ona daha çok ilgi gösterdiğimden. Çoğunlukla onunla vakit geçirmeyi severdim, yani bana çok düşkündür.
"Çok açım" diyerek tabağımı doldurmaya başladım. Abim "Yuh abicim bunları bitirebilecek misin?" diyerek tabağımı işaret etti. "Ben yesemde kilo almıyorum sen düşün" diyerek saçımı savurdum. Abimle pek kavga etmezdim. Tek kavgamız kıyafet konusundaydı. Onun kıyafetlerini giyimeye bayılıyorum ama o her seferinde kızıyor.
Kahvaltımız bittikten sonra Abim beni okula ablamı ise işe bıraktı. Ablam Çocuk doktoru abim ise Mühendis.
Bu şehire yeni taşınmıştık abim ve ablam aynı şehiri -İstanbul- tutturunca bu şehire taşınmıştık. Bu yüzden okula nasıl alışacağımı bilmiyordum. Keşke lise olan bir kardeşim olsaydı. Bunları düşünürken bir çocuğun omuzuna çarpmasıyla düşüncelerimden ayrıldım. "Yavaş ol ya!" dedim arkasından. Tek omuzumda olan çantam yere düşmüştü. Söylene söylene yerden alıp omuzuma taktım. O sırada yanıma bir kız geldi. "Selam!" dedi. "Selam!" diyerek gülümsedim. "Ben Sude" diyerek elini uzattı. "Bende Gece" diyerek elini sıktım. "Gel seni bizim grup ile tanıştırayım. Sıcakkanlı birisine benziyorsun." diyerek bir yöne ilerledi.
Sude "Bakın size kimi tanıştırıcam" diyerek üç kişinin yanına geldik. "Bu Gece" diyerek beni gösterdi. Sonra kumral olan kızı göstererek "Bu Asel" dedi. Asel elini uzatarak "Memnun oldum" dedi. Sude Aselin yanında ki esmer olan çocuğu göstererek "Bu Barış Aselin sevgilisi" dedi. Elimi uzatmak istemedim başımla selam verdim. Aselin beni yanlış anlamasını istemiyordum.
"Evet son olarak buda Bulut" diyerek esmer olanı gösterdi. Elimi uzatarak "Memnun oldum" dedim. İlk başta biraz soğuk davrandı ama elimi boşta bırakmak istememiş gibi bir hali vardı. Bu yüzden elini uzattıp hafif tebessüm etti. Sude "Hadi sıraya geçelim" diyerek o tarafa yöneldi. "Hangi sınıftansınız?" dedim. "12-C sen?" dedi. Buna çok mutlu olmuştum çünkü aynı sınıftandık. "Bende" dedim. Sude "Aa bu çok iyi oldu en azından kendini yanlız hissetmezsin" dedi. "Evet" diyerek tebessüm ettim. Kırklı yaşlarında ki müdürün konuşması ile bakışlarım o tarafı buldu.
"Evet, bir yılın başlangıcındayız umarım hepimiz için güzel sene olur özellikle 12'ler için" diyerek bakışları bizim sıraların üzerinde gezdi. "Hadi içeri geçelim" diyerek mikrofonu bıraktı ve içeri girdi. Hepimiz sırayla içeri girdikten sonra ben sınıfa çıkmak yerine müdürün odasına gittim. Çünkü babamın en yakın arkadaşıydı ve ilk gün yanıma gelsin demişti. Müdürün odası yazısının önüne gelip kapıyı tıklatım. "Gir!" dedi içerideki ses. Beni görünce "Oo hoşgeldin kızım" diyerek yanıma geldi. "Beğendin mi okulu bakalım?" dedi. "Evet çok güzel" diyerek gülümsedim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İSTANBUL BEYEFENDİSİ
Romanzi rosa / ChickLitÇocukluktan tanışan Gece ve Bulut'un ailelerinin arasında çıkan kavga sonucu birbirlerini yıllar boyunca göremiyorlar. Taa ki 7 yıl sonra Gece'nin yeni lisesinde karşılaşana kadar... Gece Bulut'u tanıyamaz ama Bulut onu gece gibi kara saçlarından...